2.5.2019

Driftaus on uusi oranssi: Kia Stinger GTS irrottelee sivuluisussa

Kia Stinger GTS

Hauskanpitoon optimoitu neliveto ja villi oranssi ovat Yhdysvalloissa nähtävän Kia Stinger GTS:n tunnusmerkkejä.

Kia Stinger kalastelee yhdysvaltalaisostajien sydämiä 800 kappaleen erikoiserällä. Kia Stinger GTS yhdistää nelivedon ja takavedon hauskimmat puolet, sillä uusi D-AWD-nelivetojärjestelmä, paitsi suosii taka-akselia, myös mahdollistaa auton ajamisen takavetona driftausmoodissa.

Kia Stinger GTS

Comfort-ajotilassa Stinger GTS ohjaa 60 prosenttia voimasta taka-akselille tasapainoista ajotuntumaa varten. Sport-tilassa takapyörille ohjataan jo 80 prosenttia tehosta ja Drift-ajotilassa luvassa on puhdasta takavetohupia. Drift-mode ohjastaa myös automaattivaihteistoa välttämään suuremmille pykälille siirtymistä. Taka-akselilla on mekaanisella lukolla varustettu tasauspyörästö, kuten suotavaa on. Samalla ajonvakautusta on viilattu ymmärtämään muun muassa vastaohjausta.

Kahdeksanvaihteisen automaatin parina on Stinger GT:stä tuttu 3,3-litrainen kahden turboahtimen V6, josta saadaan 365 hevosvoimaa ja 510 newtonmetriä vääntöä. Uuden D-AWD-nelivedon lisäksi Stinger GTS on saatavilla takavetona.

Kia Stinger GTS

Railakkaan oranssi ja hiilikuituisilla yksityiskohdilla höystetty Kia Stinger GTS on korealaisvalmistajan tapa juhlistaa Stingerin alkutaivalta vaihtoehtona tutuille saksalaiskilpailijoille. Erityisyyttä on haettu myös vaihtamalla esimerkiksi takaluukun Kian logo Stinger-merkintään.

Toistaiseksi irroittelevampi Kia Stinger nähdään vain Yhdysvalloissa, mutta uudet varustevaihtoehdot eivät ole mahdottomia Euroopassakaan.

Lähde ja kuvat: Kia

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Luetuimmat