1.3.2020

Mökkeilemään suosikkiluokassa ilman kattoa – Volkswagen T-Roc Cabriolet Suomeen loppukeväästä

T-Roc Cabriolet

Avoauton ei tarvitse olla aina epäkäytännöllinen vaihtoehto, ei edes perheille jotka suuntaavat kesäisin viikonlopuksi vapaa-ajan viettoon kesämökille, jonne taivaltamisen haasteena on usein legendaarinen mökkitie. Kompromissiratkaisu ongelmaan kuuluu Saksasta.

Volkswagen laajentaa kompaktien katumaastureiden tarjontaansa kangaskattoisella T-Roc Cabrioletilla, jonka on tarkoitus ottaa jälleen valmistuksesta poistuneen Beetlen avomallin valtikka haltuunsa.

Valmistajan sanoin harvinaislaatuinen konsepti mahdollistaa yhdistelmän crossoverin korkeampaa istuinasentoa, liikennevirrasta poikkeavaa ulkonäköä ja kesäkeleistä nauttimisen ilman kattoa. Auton digipuolesta huolehtii valmistajan viimeisimmän sukupolven tietoviihdejärjestelmä.

Onko T-Cross Cabrioletista Beetlen avomallin korvaajaksi?

Volkswagen T-Roc Cabriolet on varustettu täysautomaattisella kangaskatolla, jonka kerrotaan aukeavan yhdeksässä sekunnissa. Avausmekanismin painikkeet löytyvät keskikonsolista ja auton avaimesta. Liikkeellä ollessa katon avaaminen ja sulkeminen onnistuu 30 km/h -nopeuteen saakka.

T-Roc Cabriolet
Katto aukeaa avaimen painikkeen lisäksi myös keskikonsolista.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Muuttuneet mitat

Pituutta kompaktilla avo-crossoverilla on 34 millimetriä enemmän kuin kovakattoisessa mallissa, yhteensä 4 268 mm. Akseliväli on venynyt puolestaan 40 mm, joka tarkoittaa 2 630 mm:ä. Leveydestä on karsittu 8 mm ja korkeutta häipyy kangaskaton myötä 51 mm.

Istumapaikkoja on neljälle.

Istuimia on neljälle henkilölle ja tavaratilaa on 284 litraa, joka aiheuttanee ongelmia korkeintaan kesän ensimmäisellä ja viimeisellä mökkireissulla, jolloin kodin ja kesäasunnon välillä liikkuu yleensä tavaraa normaalia enemmän.

T-Roc Cabrioletin takaistuinten taakse on sijoitettu ympäripyörähdyssuoja, jota voidaan tarvittaessa pidentää ja kääntää. Järjestelmän kerrotaan aktivoituvan takaistuinten päänsuojien kohdalla vain millisekunneissa, kun määritelty sivuttaiskiihtyvyys tai kallistumispiste ylitetään. Auton turvallisuutta on varmistettu myös tuulilasin vahvistetulla reunuksella ja muilla rakenteellisilla muutoksilla.

Yksi tekniikka, yksi varustetaso

Suomessa moottoriksi on valittavissa ainoastaan 1,5-litrainen TSI EVO -bensiinimoottori, josta tehoa löytyy 150 hevosvoiman verran. Käsivaihteistoa ei ole saatavilla, vaan voiman pyörille välittää aina DSG-kaksoiskytkinautomaattivaihteisto. Vakiona kuljettajaa on avustamassa muun muassa ympäristönvalvontajärjestelmä hätäjarrutustoiminnolla ja jalankulkijatunnistuksella, sekä kaista-avustin.

T-Roc Cabriolet
Kangaskaton kerrotaan avautuvan yhdeksässä sekunnissa.

Kangaskattomallin varustetaso on aina Style, jonka vakiovarusteisiin kuuluu esimerkiksi mukautuva vakionopeudensäädin, 6,5-tuumainen tietoviihdejärjestelmän näyttö, nahkaverhoiltu ohjauspyörä, avaimeton lukitus ja käynnistys, automaatti-ilmastointi, pysäköintitutkat auton molemmissa päissä, sekä 17-tuumaiset vanteet.

Lisävarusteena T-Roc Cabrioletiin voi valita digitaalisen mittariston.

Lisävarusteena autoon saa halutessaan muun muassa mökkiläisten elämää helpottavan vetokoukun, polttoainekäyttöisen lisälämmittimen, mukautuvan alustansäädön, digitaalisen mittariston ja Beats-äänentoistojärjestelmän.

Maahantuojan mukaan ensimmäiset Volkswagen T-Roc Cabrioletit saapuvat Suomeen loppukeväästä. Edullisimmillaan auton verollinen kokonaishinta on 39 983,8 euroa.

Lähde ja kuvat: Volkswagen

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Luetuimmat