25.1.2016

Nelivedot kiinnostavat – Subarulle myyntiennätys

Subaru neliveto

Viime vuonna noin joka viides Suomessa myytävä auto on nelivetoinen.

Nelivetoautojen suosio kasvaa Suomessa ja maailmalla. Viime vuonna noin joka viides Suomessa myytävä auto on nelivetoinen. Jatkuvalla nelivedolla varustettuja Subaruja ja merkin BRZ -urheiluautoa rekisteröitiin viime vuonna Suomessa yhteensä 1 398 kappaletta, joka on peräti 52 prosenttia edellisvuotta enemmän.

Subarun myyntiä vauhdittivat maahantuojan mukaan etenkin uudet Outback- ja Levorg -mallit. Myös kestosuosikki Foresterin myynti jatkui vahvana.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Myyntitavoite 1500 autoa

Suomen Subarun myyntijohtajan Satu Salomaan mukaan tämän vuoden tavoite on asetettu 1 500 autoon, joka merkitsee noin 1,3 prosentin markkinaosuutta.

- Uskon uusien ja uudistuvien Subaru-mallien vetovoimaan. Myös yhä kasvava automaattivaihteistolla varustettujen nelivetoautojen kysyntä tekee Subarusta houkuttelevan automerkin. Olemme aktiivisesti kehittäneet myös myynti- ja huoltoverkostoamme vastaamaan tulevaisuuden haasteisiin.

Salomaa myös muistuttaa, että nelivedon ohella turvallisuus on yksi niistä perustekijöistä, jolle Subaru rakentaa autonsa.

– Subaru on pitkään korostanut aktiivisten turvallisuustekijöiden merkitystä. Esimerkiksi törmäyksiä estävä EyeSight- ja symmetrinen nelivetojärjestelmä, hyvä näkyväisyys kuljettajan paikalta ja hyvä ajoergonomia auttavat kuljettajaa arjessa turvallisempaan liikkumiseen.

Miljoonan auton vuosi

Subaru valmisti viime vuonna kaikkiaan 939 000 autoa, jossa kasvua on kuusi prosenttia. Subaru siirsi viime vuoden lopulla osan tuotannostaan Yhdysvaltoihin, jolloin yhtiön Japanin autotehtailta vapautui tuotantokapasiteettia.

Tänä vuonna Subaru aikoo ensimmäisen kerran ylittää miljoonan valmistetun auton rajan. Yhtiön virallinen tuotantotavoite vuodelle 2016 on 1 014 000 autoa.

Lähde ja kuva Subaru Nordic

Luetuimmat