20.11.2020

Paranneltu Renault Mégane sai hinnat – lataushybridi farmarina 32 390 euroa

Renault Megane

Renault Mégane sai hinnat ja ne alkavat 23 990 eurosta. Mielenkiintoisin uutuus lienee kuitenkin farmarikorinen lataushybridi Mégane E-Tech Plug-in Hybrid Sport Tourer, jonka hinta alkaa 32 390 eurosta.

Uudistunut Renault Mégane sai hinnat ja mallipäivityksen pääosaa näyttelee lataushybridi Mégane E-Tech Plug-in Hybrid. Moottori ehti koeajaa uutuusmallin jo ennen hintojen selviämistä.

Vuonna 1995 esitellyn Méganen neljää sukupolvea on myyty yli seitsemän miljoonaa kappaletta. Mallisarjaan kuuluu nyt entistä enemmän vaihtoehtoja lataushybridifarmarista kuumaan viisioviseen viistoperään.

Olennaisimmat uudistukset on ohjaamon puolella. Kaikissa versioissa on jatkossa joko 7- tai 10-tuumainen digitaalinen mittaristo ja siihen paritettu 7- tai 9,3-tuumainen Easy Link -tietoviihdejärjestelmän kosketusnäyttö sekä vakiovarusteinen kaksialueinen automaatti-ilmastointi.

Ulkönäköön ei ole uudistuksen yhteydessä juuri koskettu. Valoja on päivitelty entistä kattavamin led-teknologialle ja keulalla on uusi puskuri sekä kromisäleikkö.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Renault Mégane sai hinnat

Pienin parannuksin päivittyneen Méganen hinnasto alkaa lukemasta 23 990 euroa ja yläpäätä edustaa sporttivarusteltu lataushybridi Mégane Sport Tourer E-Tech Plug-in hybrid R.S. Line 36 390 euron hinnallaan. Todellinen lippulaiva, 300-hevosvoimainen RS Trophy, odottaa jälleen hinnoittelua.

Renault Méganen perusmalli Life jätettiin jo aiemmin pois Suomeen tuotavien versioiden joukosta, joten meillä hinnaston aloittaa (23 990 eurosta) paremmin varusteltu Mégane TCe 140 Zen. Vasemman jalan vapauttava EDC-automaattivaihteisto korottaa hintaa 2 000 eurolla ja automaatin pariksi voi valita myös dCi 115 -turbodieselin, jolloin auto maksaa 27 390 euroa.

Suuri osa Méganen ostajista päätynee, vain automaattivaihteiston kanssa bensiinimoottorin yhteydessä tarjottavaan, Intens-varustetasoon, joka alkaa hinnasta 28 590 euroa. Sen varustelista kattaa muun muassa älyavainkortin, kaukovaloavustimen, kuljettajan vireystilan valvonnan, lämmitettävän ohjauspyörän ja Multi-Sense -järjestelmän. Tuhannen euron lisähinnalla saatavassa farmarikorissa (Sport Tourer) on alas taitettava etumatkustajan istuimen selkänoja ja säädettävä tavaratilan välipohja.

Mégane E-Tech Plug-in hybrid

Uutena vaihtoehtona on lataushybridi Mégane E-Tech Plug-in hybrid, joka tulee aluksi myyntiin vain Sport Tourerina, eli farmarina, ja myöhemmin se saadaan myös viisiovisena viistoperänä. Mégane E-Tech Plug-in Hybridissä on muiden Renaultin E-Tech -mallien tapaan uusi 1,6-litrainen bensiinimoottori, kaksi sähkömoottoria ja mielenkiintoinen kytkimetön automaattivaihteisto.

Hybridijärjestelmän yhteisteho on 116 kilowattia (160 hv). Mégane E-Tech Plug-in hybridin litiumioniajoakun kapasiteetti on 9,8 kilowattituntia, jonka virta riittää WLTP-normin mukaan 50 kilometrin sähköiseen toimintamatkaan sekalaisessa ajossa. Akun saa ladattua täyteen sähköauton latauspisteestä noin kolmessa tai kotipistorasiasta noin kuudessa tunnissa.

Uusi Renault Mégane Sport Tourer E-TECH Plug-in hybrid Zen maksaa 32 390 euroa ja siinä on itse asiassa hieman enemmän varusteita kuin polttomoottorisissa sisarmalleissa. Intens-varustelun lisähinta on 2 000 euroa ja lataushybridin saa sporttimuodissa R.S. Line -versiona hintaan 36 390 euroa.

Uuden Mégane -malliston ennakkomyynti on jo käynnistynyt. Ensimmäiset bensiinimoottoreilla varustetut autot saapuvat Suomeen juuri ennen vuodenvaihdetta ja ensimmäiset lataushybridit helmikuussa.

Kuva ja lähde: Renault

Luetuimmat