10.12.2017

Ykkösluokassa läpi peltojen ja aavikoiden: Range Rover SVAutobiography

Range Rover SVAutobiography

Sähköisesti sulkeutuvat ovet, kuumakivihieronta ja lämpiävät jalkatuet ovat SVO-käsitellyn Range Rover SVAutobiographyn herkkuja.

Henkilöauton ja Land Roverin yhdistelmänä aloittanut Range Rover on vuosien saatossa kehittynyt yhdistelmäksi edustusautoa ja maasturia. Nyt rimaa nostetaan entisestään SVAutobiography-mallilla, jonka takana on Jaguar Land Rover -konsernin erikoisosasto SVO.

SVAutobiography keskittyy Range Roverin pitkäakseliväliseen versioon. Keskipisteenä on takatilojen ylevöittäminen.

Lentokonemaiset takaistuimet on tikattu timanttikuviolla, ja selkänoja kääntyy lepohetkeä varten 40-asteen kulmaan. Hieronnan ja istuinlämmityksen lisäksi elämänlaatua voi parantaa lämmitettävällä kyynärnojalla, pohjetuella ja jalkatuella.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Sähköherkkuja

Takaistuimen matkustajia ei rasiteta edes ovien sulkemiseen vaadittavilla ponnistuksilla: takaovet voi sulkea keskikonsolin kytkintä painamalla. Lihasvoimaa ei tarvita myöskään lentokonepöytien käyttöönottoon tai samppanjajäähdyttimen luukun avaamiseen.

Teknisten herkkujen lisäksi Range Rover SVAutobiography erottuu Zenithin valmistaman kellon kaltaisilla yksityiskohdilla.

Edullisimmillaan hybridinä

Range Rover SVAutobiography

SVO:n toimesta käsityönä viimeisteltävä Range Rover SVAutobiography on saatavissa laajalla moottorivalikoimalla: V6- ja V8-dieseleiden ja bensiinimoottorien lisäksi tarjolla on uusi ladattava hybridi P400e. Viime mainittu tarjoaa edullisimman tien Range Rover SVAutobiography -maailmaan 223 781 eurolla. Jos mieli halajaa mekaanisesti ahdettua V8-voimaa, kohoaa hintalappu jo 402 485 euroon.

Teksti ja kuvat: Lauri Ahtiainen

Luetuimmat