Moottori näköislehti 1–2/23

Tässä numerossa testaamme talvilomakuorman vaikutusta auton hallittavuuteen äkillisessä väistötilanteessa, ja annamme myös vinkkejä tavaroiden turvalliseen pakkaamiseen. Itse talvilomakohteena on Enontekiö ja Käsivarren Lappi, ja matkailemme myös hieman etelämpänä katsastamassa Tukholman monipuolisia kulttuuri- sekä herkuttelukohteita.
Moottori 1–2/2023

Liity Autoliiton jäseneksi

Autoliiton jäsenenä saat rajattoman pääsyn kaikkiin Moottori+ -sisältöihin ja lisäksi Moottori-lehden 9 kertaa vuodessa. Jäsenenä pääset myös nauttimaan lukuisista rahanarvoisista jäseneduista. Autoliiton Tiepalvelu turvaa Plus- ja Premium-jäsenten matkan jatkumisen Suomessa ja yli 40 Euroopan maassa!

Numerossa 1–2/2023

Tässä numerossa testaamme talvilomakuorman vaikutusta auton hallittavuuteen äkillisessä väistötilanteessa, ja annamme myös vinkkejä tavaroiden turvalliseen pakkaamiseen. Itse talvilomakohteena on Enontekiö ja Käsivarren Lappi, ja matkailemme myös hieman etelämpänä katsastamassa Tukholman monipuolisia kulttuuri- sekä herkuttelukohteita.

Muista aiheista esittelemme uuden podcastimme Moottoripodin tekijät, haastattelemme poliisiylijohtaja Seppo Kolehmaista ja käymme tutustumassa Toyotan tulevaisuuden tuotteisiin. Autojen tietoturva eli se, millaista dataa autoista kerätään ja kuka sitä käyttää, on suuren liikennejuttumme aiheena, ja tutkimme myös sitä, miksi kolareissa vaikeasti vammautuneiden osuutta ei tilastoida kattavasti.

Autojen puolella käyttötestimme täydentyi kahdella mielenkiintoisella tulokkaalla, uudella Kia Niro EV -sähköautolla ja käytetyllä Volvo V50 -dieselillä. Loppuraportissa puolestaan Nissan Leaf, eli käytetty sähköautomme on nyt päässyt vuoden mittaisen käyttötestinsä maaliin. Tyystin toista päätä ajoneuvorintamalla edustaa 1980-luvun superauto Lamborghini Countach, jota pääsimme vihdoin koeajamaan – kunhan ensin onnistuimme kömpimään siihen sisään.