Moottori näköislehti 1–2/24

Tässä numerossa pääjuttuna ovat sähköautojen pohjakosketuksen aiheuttamat vauriot, eli pienikin kolhu akkukoteloon saattaa aiheuttaa jopa kymmenien tuhansien eurojen vahingot. Luomme myös laajan katsauksen siihen, miten ulkomailta tuodut autot ovat viime vuosina muuttaneet maamme autokantaa ensirekisteröinteihin nähden.

Liity Autoliiton jäseneksi

Autoliiton jäsenenä saat rajattoman pääsyn kaikkiin Moottori+ -sisältöihin ja lisäksi Moottori-lehden 9 kertaa vuodessa. Jäsenenä pääset myös nauttimaan lukuisista rahanarvoisista jäseneduista. Autoliiton Tiepalvelu turvaa Plus- ja Premium-jäsenten matkan jatkumisen Suomessa ja yli 40 Euroopan maassa!

Numerossa 1–2/2024

Tässä numerossa pääjuttuna ovat sähköautojen pohjakosketuksen aiheuttamat vauriot, eli pienikin kolhu akkukoteloon saattaa aiheuttaa jopa kymmenien tuhansien eurojen vahingot. Luomme myös laajan katsauksen siihen, miten ulkomailta tuodut autot ovat viime vuosina muuttaneet maamme autokantaa ensirekisteröinteihin nähden.

Henkilöhaastattelussa on moottoripyöräalan moniosaaja Riku Routo. Uusien autojen puolella analysoimme tuoreet Euro NCAP -törmäystestitulokset, kurkistamme Toyotan tuleviin konseptiautoihin ja koeajamme useita kiinnostavia uutuusmalleja – näistä päällimmäisinä uudet Kia EV9 ja Volkswagen ID.7. Käyttötesti jatkuu Toyota Corolla Cross -hybridin talviominaisuuksien raportoinnilla, ja esittelemme myös tuoreimman käytetyn automme, ikonisen Mercedes-Benz 250 TD:n vuosimallia 1992.

Liikenneaiheena on tällä kertaa ajoterveys, eli millaiset asiat vaikuttavat kuljettajan ajokuntoon, ja miten tätä ongelmaa käsitellään viranomaistasolla. Lisäksi matkailemme Portugalin sisämaan rauhallisen historiallisissa kohteissa ja harjoittelemme moottoripyörällä suunnistusta kuuluisaa Dakar-aavikkorallia varten.