Moottori näköislehti 10/24

Tässä numerossa vertailemme hybridikäyttöisiä katumaastureita, jotka ovat vuosien myötä ottaneet ylemmän keskiluokan farmarien paikan suomalaisten perheautoina. Mikä kuudesta kilpailijasta tarjoaa eniten polttoainesäästöä ja käytännöllisyyttä?

Liity Autoliiton jäseneksi

Autoliiton jäsenenä saat rajattoman pääsyn kaikkiin Moottori+ -sisältöihin ja lisäksi Moottori-lehden 9 kertaa vuodessa. Jäsenenä pääset myös nauttimaan lukuisista rahanarvoisista jäseneduista. Autoliiton Tiepalvelu turvaa Plus- ja Premium-jäsenten matkan jatkumisen Suomessa ja yli 40 Euroopan maassa!

Numerossa 10/2024

Tässä numerossa vertailemme hybridikäyttöisiä katumaastureita, jotka ovat vuosien myötä ottaneet ylemmän keskiluokan farmarien paikan suomalaisten perheautoina. Mikä kuudesta kilpailijasta tarjoaa eniten polttoainesäästöä ja käytännöllisyyttä?

Koeajamme myös mielenkiintoisia autouutuuksia, kuten Hyundain kulmikkaan Santa Fe’n ja takalasittoman Polestar 4:n, ja käyttötestien puolella paneudumme Opel Astra Electricin ja Volvo EX30:n pikalatausnopeuksiin tien päällä.

Käytetty Mercedes-Benz 250 TD puolestaan sai rasvaa kattoluukkuunsa moitteettoman toiminnan varmistamiseksi, ja kohtasi yhtä sukupolvea vanhemman W123-korisen Mersun pienen parivertailun muodossa. Jatkamme käytettyjen autojen parissa tutkimalla, miten autojen arvo on pudonnut viimeisen kymmenen vuoden aikana, eli minkäikäinen auto on se kaikkein kannattavin ostos?

Henkilö-jutun päätähti on tällä kertaa rallikuski Teemu Suninen, joka kertoo, mitä ammattikuskiksi pääseminen vaatii. Kävimme myös Lahden Caravan -messuilla katsastamassa tuoreimmat matkailuajoneuvojen trendit ja paneudumme päihdekuskien kasvavaan määrään liikenteessä.

Todellisia elämyksiä koimme Islannissa, missä huikean luonnonympäristön ohella tutustuimme pääkaupunki Reykjavikin perinneruokatarjontaan. Lisäksi pääsimme kokeilemaan, miltä aikanaan maailman nopein tuotantoauto Jaguar XJ220 vuosimallia 1993 tuntuu tänä päivänä.