Käyttötesti: Volkswagen Tiguanin ergonomia pelaa, kunhan viiksiin tottuu

Kuva Jari Saarentaus ja Jussi Saarinen

Volkswagen Tiguan -käyttötestiauto voittaa arkiajon käytettävyydessä merkin sähköautot mennen tullen.

Kenties suurin kritiikki, minkä niin sanotut nykyautot eli kaupasta uutena ostettavat kulkupelit tänä päivänä kohtaavat, liittyy kojelaudan ergonomiaan ja päivittäin käytettävien toimintojen piilottamiseen keskinäytön uumeniin. Myös perinteisten nappuloiden korvaaminen erilaisilla kosketuspinnoilla on ollut viime vuosien vitsaus, ja välillä on tuntunut siltä, että nämä keksinnöt vaarantavat jopa liikenneturvallisuutta – sen verran paljon huomiota ne ajaessa kuljettajalta keräävät.

Hanki rajaton lukuoikeus

Haluatko jatkaa lukemista?

Autoliiton jäsenenä saat rajattoman pääsyn kaikkiin Moottori+ -sisältöihin.

Jäsenenä saat nämä edut ja paljon muuta

Moottori

Moottori+ -sisältöjen lukuoikeus ja painettu lehti 9 kertaa vuodessa.

Tiepalvelu

Autoliiton Tiepalvelu turvaa Plus- ja Premium-jäsenten matkan Suomessa ja ulkomailla.

Kommentoi artikkelia

Luetuimmat