21.5.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Aston Martin ehti ensimmäisenä osallistumaan kansainväliseen kilpa-ajoon vetykäyttöisellä autolla Teksti Benjamin Helander Kuva Aston Martin Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Parhaimmillaan vain vettä pakoputkestaan päästänyt Aston Martin Hybrid Hydrogen Rapide S oli varsinainen ensikertojen sulatusuuni. Brittiläinen arvomerkki Aston Martin on tunnettu upeista grand tourereistaan, 007-hovihankkijuudestaan sekä ajoittaisista vaikeuksistaan pysyä taloudellisesti pinnalla, mutta ekoautojen uranuurtajuudestaan ei varsinaisesti. Tämä jälkimmäinen luulo ei kuitenkaan ole oikeutettu, kun otetaan huomioon Aston Martinin vetypolttoaineeseen liittyvä saavutus vuodelta 2013. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy12 pytyn edestä vetyäAston Martin Hybrid Hydrogen Rapide S oli kestävyyskilpa-auto, joka perustui vuonna 2010 esiteltyyn Rapiden kilpaversioon. Aston ryhtyi yhteistyöhön itävaltalaisen vetyteknologiayritys Alset Globalin kanssa, tavoitteenaan saada Rapide kulkemaan järjestyksessään 41. ADAC Zurich 24 Hours of Nürburgring -kilpailussa osittain vedyn voimalla. Hanki rajaton lukuoikeus Haluatko jatkaa lukemista? Autoliiton jäsenenä saat rajattoman pääsyn kaikkiin Moottori+ -sisältöihin. Liity jäseneksi Kirjaudu sisään Jäsenenä saat nämä edut ja paljon muuta Moottori Moottori+ -sisältöjen lukuoikeus ja painettu lehti 9 kertaa vuodessa. Tiepalvelu Autoliiton Tiepalvelu turvaa Plus- ja Premium-jäsenten matkan Suomessa ja ulkomailla. Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 22.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kulutus kitkarenkailla yllätti – Dacia Duster 22.5.2025 Uutinen Volkswagen-pomo paljastaa: autot saavat jälleen "kunnon nimet" 22.5.2025 Lentokoneet Päivän kuva: Helsinki-Vantaan 2-kiitotien remontti on suuremman kokoluokan urakka 21.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota RAV4:n kuudes sukupolvi – no nyt on jyrkkää 21.5.2025 Koeajo Koeajo: Dongfeng Nammi Box – nyt ei jää ikävä 21.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota RAV4:n kuudes sukupolvi – no nyt on jyrkkää 20.5.2025 Koeajo Koeajo: Mercedes-Maybach S 580 e – unelmia ja toimistohommia 22.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kulutus kitkarenkailla yllätti – Dacia Duster 16.5.2025 Uutinen Toyota bZ4X Touring – tilavampi Toyotan sähköuutuus on tyyliltään jopa hieman farmarimainen 18.5.2025 Lentokoneet Ryanair ilmoitti olevansa valmis harkitsemaan kiinalaisia matkustajakoneita - amerikkalaiset lähettivät heti vakavan varoituksen 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 10.5.2025 Uutinen Erikoinen takaisinkutsu: Volkswagen ID. Buzz myyntikiellossa USA:ssa liian leveiden istuinten takia 9.5.2025 Kuluttajat Pohjoisessa asuva Petteri on taistellut jo kolmessa uudessa autossa 12 voltin akkuongelmien kanssa – ”Takuu on lähinnä vitsi näissä” 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa 21.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota RAV4:n kuudes sukupolvi – no nyt on jyrkkää