Ajoneuvot | Koeajo | 20.11.2019

Maistiainen: ladattavaa luksusta – DS 7 Crossback E-tense 4×4

Mallistonsa uusiksi parissa vuodessa laittanut DS ottaa nyt myös sähkön mukaan. Isomman DS 7 Crossbackin kohdalla se tarkoittaa lataushybridiversiota.

Jaa artikkeli

DS 7 Crossback E-tense 4×4 on melkoisen polveileva nimi autolle, mutta sen takaa löytyy lataushybridiversio ranskalaismerkki DS:n isommasta mallista. Samalla katumaasturiin on tuotu neliveto. Pienempi DS 3 Crossback E-tense on etuvetoinen täyssähkömalli, joten E-tense on eräänlainen kattotermi sähköistetylle mallille.

DS 7 Crossback E-tense 4x4

Voimalinja yhdistää 200 hevosvoiman (147 kW) bensiinimoottorin ja kaksi sähkömoottoria. Etuakselilla oleva moottori on 81,2 kW (110 hv) ja taka-akselilla 83 kW (112 hv). Yhteensä voimalinja puhkuu 300 hevosvoimaa (221 kW) ja 520 newtonmetriä vääntöä.

DS 7 Crossback E-tense 4x4

Takaistuinten alle sijoitettu akusto on kapasiteetiltaan 13,2 kWh. Pelkän sähkön turvin voi ajaa jopa 58 kilometriä (WLTP). Latauspistoke on mallia Type 2 ja lataamisen enimmäisteho on 7,4 kW, eli myös yksivaiheista 32 ampeerin lataamista tuetaan. Tyhjästä täyteen lataaminen tapahtuu valmistajan mukaan kahdessa tunnissa, 8A-kotitöpselistä vajaassa kahdeksassa tunnissa.

DS 7 Crossback E-tense

Suomessa DS 7 Crossback E-tense 4×4:n hinnat alkavat 54 339 eurosta.

Teksti ja kuvat: Aake Kinnunen

Jaa artikkeli

Keskustelu