Ajoneuvot | Koeajo | Uutinen | 15.2.2017

Maistiainen: Uusi siistimpi Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Voi veljet, Honda Civic siirtyy jo kymmenenteen sukupolveen!

Jaa artikkeli

Kymmenen sukupolvea on automallille pitkä ikä, joten ei toisaalta ihme, että Honda ei ole säästellyt uutta Civiciä kehittäessään. Yhtiön mukaan jopa kolmasosa sen tuotekehitysresursseista on ollut kiinni arkiklassikon kehitystyössä.

Honda Civic

Malliston myydyimmäksi povataan Suomessa 1,0-litraisella 3-sylinterisellä turbokoneella varustettua autoa manuaalivaihteistolla. Honda on panostanut merkittävästi uuden Civicin ajettavuuteen, eikä turhaan. Auto on positiivinen yllätys niin mutkaisella kuin kuoppaisella tiestöllä. VTEC Turbosta lähtee kierroksista riippuen jännittäviä ääniä, alakierrosten kihinästä aina ylempien kierrosten innostuneeseen pörinään.

Honda Civic

Tiloiltaan Civic on niin ikään iskussa, sillä hiukan kilpailijoita isompi auto on hiukan isompi myös sisältä. Matkustamon materiaalit ovat tasaisen perushyviä ilman varsinaisia kohokohtia. Digitaalimittaristo ja uudistunut Honda Connect tuovat matkustamoon viihdettä ja älyä. Kohokohta on kuitenkin manuaalin vaihdekeppi, jonka vaihtotuntuma on hondamaiseen tapaan erittäin hyvä.

Honda Civic

Suomessa uusi Honda Civic nähdään keväällä, hintojen selkiytyessä Hondan maahantuojavaihdoksen toteuduttua. Malliston täydentymistä odottaville mainittakoon, että porrasperäinen sedan saapuu syksyllä.

Honda Civic

Teksti ja kuvat: Aake Kinnunen

Jaa artikkeli

Keskustelu

Lisäkuvat