8.9.2017 Ajoneuvot Maistiainen: Volkswagen Polo – kasvanut ja kypsynyt, yhä Polo Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Kuudes sukupolvi tuo Volkswagen Poloon tilaa ja varusteita. Ensimmäinen oma autoni oli myrkynvihreä Volkswagen Polo vuosimallia 1977. Vaikka aika on kullannut muistot, toimituspäällikkö uskoo minun kykenevän objektiiviseen arviointiin ja on lähettänyt minut tutustumaan uuteen Poloon. Polo on ehtinyt jo kuudenteen sukupolveensa, viittä aiempaa on valmistettu yli 14 miljoonaa. Sinä aikana Polo on kasvanut aikuiseksi niin kooltaan kuin ominaisuuksiltaankin. Kolmiovisena kaupunkisukkulana aloittanut Polo kelpaa jo perheautoksikin, ensi kertaa ainoa korimalli on viisiovinen. Pituutta on kertynyt puoli metriä lisää ja tilat vastaavat vuosituhannen vaihteen Golfia. Modernin digitaalimittariston uumenista löytyy myös perinteisiä arvoja. Tilojen kasvun ohella Polon varustelua on lisätty. Ilahduttavasti törmäyksenesto kuuluu jo Trendline-perustasoon. Muut elektroniset turvajärjestelmät ovat lisävarusteita. Keskimmäisestä Comfortlinesta maahantuoja povaa suosituinta. Highline-huippumallissa on digitaalimittaristosta jo toinen sukupolvi. Ja tosiaankin sukupolvien välinen kuilu oli havaittavissa: kokeneemmat toimittajat empivät monipuolisten näyttömahdollisuuksien kanssa. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Valikoima laajenee Aluksi Polon saa vain kahdella eri moottorilla, molemmat litraisia kolmisylinterisiä bensiinimoottoreita. Ilman turboahdinta tehoa on 75 hevosvoimaa, ja turbon kanssa 95. Myöhemmin joukkoon liittyvät 1,6-litriaset dieselit, 1,5-litrainen bensiiniturbo sylinterienlepuutuksella ja kaksilitrainen GTI. Kokeilimme alkuun nopeasti dieseliä. Kohta alkaa varsinainen koeajo litraisella bensiiniturbolla ja comfortline -varustelulla. Raporttia voi odottaa vasta parin viikon päästä, navigaattorin ruudulla pilkottaa tutulta kuulostavia kadunnimiä, kuten Reeperbahn ja St Pauli. Teksti: Petri Munukka, kuva: Vesa Eskola Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 24.4.2024 Yleinen Uusi Tesla Model 3 Ludicrous on kolmessa sekunnissa nollasta sataan kiihtyvä perheauto, jonka saa alle 60 000 eurolla - naurettavaa 24.4.2024 Koeajo Koeajo: Mercedes-Benz V 300 d 4Matic - pröystäilemätöntä luksuskyytiä 23.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 tyylikkäämmäksi tummennuskalvojen poistolla 23.4.2024 Koeajo Maistiainen: täyssähköinen Porsche Macan alle 85 000 eurolla 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 20.4.2024 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet – Opel Calibra Turbo ja aikamatka ysärille 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu? 2.4.2024 Ajoneuvot 7 vuotta vanha hybridi-Volkkari hajosi takuuaikana – korjaus kesti kuukausia, syntyi yli 14 000 euron lasku