8.9.2017 Ajoneuvot Maistiainen: Volkswagen Polo – kasvanut ja kypsynyt, yhä Polo Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Kuudes sukupolvi tuo Volkswagen Poloon tilaa ja varusteita. Ensimmäinen oma autoni oli myrkynvihreä Volkswagen Polo vuosimallia 1977. Vaikka aika on kullannut muistot, toimituspäällikkö uskoo minun kykenevän objektiiviseen arviointiin ja on lähettänyt minut tutustumaan uuteen Poloon. Polo on ehtinyt jo kuudenteen sukupolveensa, viittä aiempaa on valmistettu yli 14 miljoonaa. Sinä aikana Polo on kasvanut aikuiseksi niin kooltaan kuin ominaisuuksiltaankin. Kolmiovisena kaupunkisukkulana aloittanut Polo kelpaa jo perheautoksikin, ensi kertaa ainoa korimalli on viisiovinen. Pituutta on kertynyt puoli metriä lisää ja tilat vastaavat vuosituhannen vaihteen Golfia. Modernin digitaalimittariston uumenista löytyy myös perinteisiä arvoja. Tilojen kasvun ohella Polon varustelua on lisätty. Ilahduttavasti törmäyksenesto kuuluu jo Trendline-perustasoon. Muut elektroniset turvajärjestelmät ovat lisävarusteita. Keskimmäisestä Comfortlinesta maahantuoja povaa suosituinta. Highline-huippumallissa on digitaalimittaristosta jo toinen sukupolvi. Ja tosiaankin sukupolvien välinen kuilu oli havaittavissa: kokeneemmat toimittajat empivät monipuolisten näyttömahdollisuuksien kanssa. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Valikoima laajenee Aluksi Polon saa vain kahdella eri moottorilla, molemmat litraisia kolmisylinterisiä bensiinimoottoreita. Ilman turboahdinta tehoa on 75 hevosvoimaa, ja turbon kanssa 95. Myöhemmin joukkoon liittyvät 1,6-litriaset dieselit, 1,5-litrainen bensiiniturbo sylinterienlepuutuksella ja kaksilitrainen GTI. Kokeilimme alkuun nopeasti dieseliä. Kohta alkaa varsinainen koeajo litraisella bensiiniturbolla ja comfortline -varustelulla. Raporttia voi odottaa vasta parin viikon päästä, navigaattorin ruudulla pilkottaa tutulta kuulostavia kadunnimiä, kuten Reeperbahn ja St Pauli. Teksti: Petri Munukka, kuva: Vesa Eskola Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 4.5.2024 Kysy Autoista Kysy autoista: voiko automaattivaihteista autoa hinata? 5.5.2024 Moottoripyörät Honda GL 1800 Gold Wing saamassa 8-sylinterisen kilpailijan 3.5.2024 Lentokoneet LATAM:in lennon 800 alustava raportti julki - voiko lentoemännän väärä napinpainallus syöstä Boeing 787 Dreamlinerin syöksyyn? 5.5.2024 Koeajo Maistiainen: Smart #3 – mutta mitä tapahtui Smartille? 5.5.2024 Ajoneuvot Land Rover valmistelee kahta superuutuutta - virallisissa salakuvissa täyssähköinen Range Rover sekä V8-mörkö Defender Octa 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 3.5.2024 Lentokoneet LATAM:in lennon 800 alustava raportti julki - voiko lentoemännän väärä napinpainallus syöstä Boeing 787 Dreamlinerin syöksyyn? 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe