8.9.2017 Ajoneuvot Maistiainen: Volkswagen Polo – kasvanut ja kypsynyt, yhä Polo Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Kuudes sukupolvi tuo Volkswagen Poloon tilaa ja varusteita. Ensimmäinen oma autoni oli myrkynvihreä Volkswagen Polo vuosimallia 1977. Vaikka aika on kullannut muistot, toimituspäällikkö uskoo minun kykenevän objektiiviseen arviointiin ja on lähettänyt minut tutustumaan uuteen Poloon.Polo on ehtinyt jo kuudenteen sukupolveensa, viittä aiempaa on valmistettu yli 14 miljoonaa. Sinä aikana Polo on kasvanut aikuiseksi niin kooltaan kuin ominaisuuksiltaankin. Kolmiovisena kaupunkisukkulana aloittanut Polo kelpaa jo perheautoksikin, ensi kertaa ainoa korimalli on viisiovinen. Pituutta on kertynyt puoli metriä lisää ja tilat vastaavat vuosituhannen vaihteen Golfia.Modernin digitaalimittariston uumenista löytyy myös perinteisiä arvoja.Tilojen kasvun ohella Polon varustelua on lisätty. Ilahduttavasti törmäyksenesto kuuluu jo Trendline-perustasoon. Muut elektroniset turvajärjestelmät ovat lisävarusteita. Keskimmäisestä Comfortlinesta maahantuoja povaa suosituinta. Highline-huippumallissa on digitaalimittaristosta jo toinen sukupolvi. Ja tosiaankin sukupolvien välinen kuilu oli havaittavissa: kokeneemmat toimittajat empivät monipuolisten näyttömahdollisuuksien kanssa.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyValikoima laajeneeAluksi Polon saa vain kahdella eri moottorilla, molemmat litraisia kolmisylinterisiä bensiinimoottoreita. Ilman turboahdinta tehoa on 75 hevosvoimaa, ja turbon kanssa 95. Myöhemmin joukkoon liittyvät 1,6-litriaset dieselit, 1,5-litrainen bensiiniturbo sylinterienlepuutuksella ja kaksilitrainen GTI.Kokeilimme alkuun nopeasti dieseliä. Kohta alkaa varsinainen koeajo litraisella bensiiniturbolla ja comfortline -varustelulla. Raporttia voi odottaa vasta parin viikon päästä, navigaattorin ruudulla pilkottaa tutulta kuulostavia kadunnimiä, kuten Reeperbahn ja St Pauli.Teksti: Petri Munukka, kuva: Vesa Eskola Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 21.4.2025 Uutinen Tarvitsetko G-Mersun, mutta bling hävettää? Nyt maasturiklassikko palaa 1980-luvulle 21.4.2025 American Car Show American Car Show 2025: autoilun tähänastinen historia kolmena Cadillacina - 1-sylinterinen, 16-sylinterinen ja 0-sylinterinen 22.4.2025 Koeajo Koeajo: Dacia Bigster – enemmän autoa, enemmän järkeä 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 22.4.2025 American Car Show American Car Show 2025: jokunen oivallus villistä lännestä eli siis tuning-osastolta 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous 21.4.2025 Uutinen Tarvitsetko G-Mersun, mutta bling hävettää? Nyt maasturiklassikko palaa 1980-luvulle 19.4.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: Fiat 131 Abarth Rally -replika 21.4.2025 American Car Show American Car Show 2025: autoilun tähänastinen historia kolmena Cadillacina - 1-sylinterinen, 16-sylinterinen ja 0-sylinterinen 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 13.4.2025 Lentokoneet Kiinalaisyhtiö Juneyao Air, jolla on kaksi reittiä Helsinki-Vantaalle, kieltäytyy vastaanottamasta Boeingilta uutta laajarunkokonetta tullien takia 27.3.2025 Uutinen Ajokortin ylläpito käy kalliimmaksi – ikäkuskien kukkarolla käydään 25.3.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: ostimme vanhan diesel-Mersun tilalle lähes 300 000 km ajetun Toyota Prius -hybridin 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous