Mainos (teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy
Porsche Macan Turbo palaa faceliftatun katumaasturin mallistoon. Ainekset ovat tutut, mutta 440 hevosvoimaa saavutetaan nyt pienemmällä moottorilla.
Yleisilmettään kirkastanut Porschen Macan-mallisto laajenee jälleen Turboksi nimetyllä versiolla. 2,9-litrainen kahdella turboahtimella varustettu V6-bensiinimoottori tuottaa nyt 440 hevosvoimaa, tarjoten 10 prosenttia enemmän 20 prosenttia pienemmällä moottorilla. Huippuvääntö kirjoitetaan 550 newtonmetriksi 1 800 ja 5 600 r/min kierroslukujen välillä. Vaihteistona on seitsemänvaihteinen PDK-kakoiskytkinautomaatti. Porsche Macan Turbo suorittaakin Sports Chrono -varustepaketilla 0–100 km/h kiihdytyksen 4,3 sekunnissa, säästäen 0,3 sekuntia edellisestä versiosta.
Porsche Macan Turbo on saanut samalla uudet jarrut, sillä Porschen pinnoitetut ja vähemmän jarrupölyä tuottavat PSCB-jarrut kuuluvat vakiovarusteisiin. PSCB-jarrut ovat nyt saatavissa myös muihin Macan-versioihin, mutta Turbon lisävarustelistalta löytyvät toki keraamiset PCCB-jarrutkin. Lisävarusteista löytyy myös uudistettu ilmajousitus säädettävällä maavaralla, jonka yhteydessä nähdään päivitetyt iskunvaimentimet.
20-tuumaisten Macan Turbo-vanteiden lisäksi malliversion erottaa aggressiivisemmasta keulailmeestä ja kattospoilerin tuplarakenteesta. Takana luvassa on Macanin faceliftissä saama yhtenäinen makea jarruvalo ja urheilupakoputkiston hopeiset tuplaputket.
Matkustamossa on luvassa 10,9-tuumainen PCM-tietoviihdejärjestelmä ja Bosen 665 watin äänentoistojärjestelmä. Macanin kasvojenkohotuksessa saapuneet verkottumisparannukset saapuvat siis Turboonkin. Tarjolla on muun muassa Qi-standardin mukainen langaton latauskehto matkapuhelimelle. Istuimet säätyvät 18 suuntaan ja lisävarustelistalta löytyy 911:n tyyliin toteuttu GT-ohjauspyörä lämmitystoiminnolla.
Porsche Macan Turbon tilauskirjat ovat avoinna nyt.
Lähde ja kuvat: Porsche
Mainos (teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy
Ilmoitukset