9.7.2016

140 merkin autokauppa – Nissan myi X-Trailin Twitterissä

Nissan myi X-Trailin Twitterissä

Euroopan ensimmäisenä automerkkinä Nissan myi X-Trailin Twitterissä espanjalaisen miehen haastettua maansa autokauppiaat myyntityöhön sosiaalisessa mediassa.

Espanjalainen Twitter-käyttäjä @escolano haastoi maansa autokauppiaat myymään hänelle auto Twitterissä. Galiciassa sijaitseva Nissanin lippulaivaliike Antamotor vastasi haasteeseen ja onnistunut sosiaalisen median kampanjointi johti lopulta autokauppoihin.

Nissanin mukaan Raul Escolano haastoi maan autokauppiaat myyntipyyhiin aihetunnuksella #compraruncocheportwitter ("osta auto Twitterissä"). Nissanin lippulaivamyymälä Antamotor vastasi miehen haasteeseen ja jatkoi viestittelyä sosiaalisen median avulla, esimerkiksi esitellen X-Trailia suorassa Periscope-lähetyksessä.

Toisessa vaiheessa herra Escolano järjesti potentiaalisten automallien välillä Twitter-äänestyksen, jossa X-Trail sai peräti 43 prosenttia äänistä. Brandwatchin mukaan äänestys sai 2,6 miljoonaa näyttökertaa.

Nissan myi X-Trailin Twitterissä

Kun päätös X-Trailista oli lopulta syntynyt, toimitettiin uuden ajoneuvon avaimet Escolanolle kuriirin avulla. Kasvotusten Nissan ja Escolano kohtasivat vasta, kun tämä tuli noutamaan autoaan Nissanin Espanjan pääkonttorilta. Tämä päätti kaksi kuukautta kestäneen viestittelyn sosiaalisen median välineillä.

Nissanin mukaan tämä on osoitus yhtiön palvelulupauksesta.

Nissanin mukaan asiakkaat käyvät nykyisin autoliikkeessä vain kerran ennen ostopäätöstä. Vertailun vuoksi vierailuita kertyi peräti viisi vielä kymmenen vuotta sitten. Muutos kertoo siitä, että auton ostaminen aloitetaan yhä voimakkaammin netistä. Nissan on pyrkinyt laajentamaan verkkopalveluita auton huollon nopeuttamiseksi.

Lähde ja kuvat: Nissan

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Luetuimmat