21.11.2016

Auto 2016 houkutti yli 27 000 kävijää

Auto 2016

Uudet autot kiinnostivat ja koeajot sujuivat jouhevasti Auto 2016-tapahtumassa.

Viime viikonvaihteen uudenlainen Auto 2016 -tapahtuma veti Helsingin Messukeskukseen yli 27 000 autoilusta kiinnostunutta messuvierasta.

Näytillä oli laaja kattaus uutuusmalleja. Mukana tapahtumassa olivat lähes kaikki Suomessa myytävät automerkit. Uusien autojen ihmettelyn lisäksi messuvieraat pääsivät koeajamaan autoja, joita oli tarjolla lähes 200. Kolmen päivän aikana ajettiin 2 521 koeajoa.

Auto 2016 koeajot

Uusiin autoihin pääsi tutustumaan samanaikaisten tapahtumien, Farmasian Päivien ja Operatiivisten päivien kävijät, joita oli autotapahtuman aikana noin 4 000. Messukeskuksen Auto 2016 -tapahtumassa vieraili siis viikonlopun aikana yhteensä noin 31 000 kävijää.

Messukeskus järjesti tapahtuman yhteistyössä Autotuojat ry:n kanssa.

– Tapahtuma oli erittäin onnistunut autokaupan kannalta. Kävijäprofiili oli kohdillaan, sillä tapahtumassa kävi paljon henkilöitä, jotka ovat aikeissa ostaa uuden auton. Autokauppa on käynyt hyvin osastoilla. Uutuudet ovat todellakin kiinnostaneet kävijöitä ja tällainen uusi konsepti toimi hyvin. Pääosassa olivat uudet autot ja niiden vertailu on ollut täällä erityisen helppoa. Koeajot ovat tärkeä osa tapahtumaa, Autotuojien toimitusjohtaja Tero Kallio kertoo.

– Auto-tapahtumalle on kyllä selkeä tilaus.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Koeajot pysyivät aikataulussa

Koeajoilla oli aina mukana auton edustaja.

– Koeajaja sai näin samalla tietoa auton ominaisuuksista, tapahtumasta vastaava Jori Vainio Messukeskuksesta kertoo.

– Koeajot sujuivat suunnitelmien mukaan ja aikataulussa pysyttiin hyvin. Koeajajilta tuli paljon hyvää palautetta. Suosituimpia automerkkejä ajettiin jopa yli 90 kertaa päivän aikana, joten tämä oli aika erikoinen viikonvaihde myös autonmyyjille.

Valtaosa kävijöistä liikkeellä ostoaikeissa

Kävijätutkimuksen mukaan 88 prosenttia kävijöistä oli tyytyväisiä tapahtumaan.

Auto 2016

Vastanneista 83 prosenttia kertoi vierailun vaikuttavan seuraavan automerkin ja -mallin valintaan. Uuden auton aikoo hankkia seuraavan kolmen vuoden aikana varmasti tai mahdollisesti 88 prosenttia kävijöistä.

Kantar TNS teki kävijätutkimuksen tapahtuman aikana ja haastatteli siihen 300 kävijää. Kävijöistä 57 prosenttia tuli pääkaupunkiseudulta. Kävijöiden keski-ikä oli 39 vuotta ja 76 prosenttia kävijöistä oli miehiä.

Messukeskus järjesti Auto 2016 -tapahtuman yhdessä Autotuojat ry:n kanssa. Tapahtuma järjestettiin nyt ensimmäistä kertaa. Seuraavan tapahtuman ajankohta päätetään myöhemmin.

Auto 2016 -tapahtuman yhteydessä järjestetyssä korjaamoalan ammattilaisten Autokorjaamo 2016 -messuilla vieraili 5 300 korjaamoalan ammattilaista.

Auto 2016_Auto- ja korjaamo

Teksti: Marko Jokela Kuvat: Antti Hentinen ja Aake Kinnunen

Luetuimmat