13.6.2020 Ajoneuvot Kahdeksan on enemmän kuin kuusi: Porsche Cayenne GTS ja V8:n paluu Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Pienempiä moottoreita suosiva downsizing-trendi saa pitkästä aikaa poikkeuksen, sillä uuden polven Porsche Cayenne GTS hylkää kutosen palatessaan jälleen kasiin. Porsche Cayenne GTS seikkaili hetken downsizing-trendin myötä kuusisylinterisen bensiinimoottorin parissa, mutta uuden Cayenne-polven kunniaksi GTS palaa juurilleen. Niinpä 3,6-litraisen kahden turboahtimen V6:n sijasta katumaasturin keulalla nähdään 4,0-litrainen V8, toki niin ikään kahdella turboahtimella. Kiireen sattuessa Cayenne GTS kiihtyy 0–100 km/h 4,5 sekunnissa (Sport Chrono -paketilla) ja sen huippunopeus on 270 km/h. Tehoeroa aiempaan Cayenne GTS:ään kertyy maltilliset 20 hevosvoimaa ja 20 newtonmetriä, nyt 460 hv ja 600 Nm. Porsche on kuitenkin saanut viilattua Cayenne GTS:n kiihtyvyydestä 0,6 sekuntia ja samalla huippunopeus on parantunut. Valmistaja kertoo myös taloudellisuuden parantuneen päivitetyn kahdeksanvaihteisen Tiptronic S -automaatin, sylinterien lepuutuksen ja paremman lämmönhallinnan myötä. NEDC-syklillä mitattuna Cayenne GTS:n kulutus on 11,2-11,4 litraa per 100 km. Cayenne GTS on saanut uuden moottorin lisäksi uuden pakoputkiston, joka korostaa malliversion mureampaa käyntiääntä. Lisäksi Cayenne GTS Coupén yhteydessä tarjolla on uusi urheilullisempi pakoputkisto, joka tulee myöhemmin saataville myös Cayenne Turbo Coupéhen. Porsche Cayenne GTS on saanut annoksen urheilullisuutta 20 millimetrin madalluksen muodossa. Samalla säädettävien iskunvaimentimien PASM-järjestelmä ja taka-akselin lukollinen PTV-tasauspyörästö kuuluvat vakiovarusteisiin. Lisävarustelistalta löytyvät 10 mm madallettu kolmikammioinen ilmajousitus, nelipyöräohjaus, PDCC-kallistuksenvakaus ja Porschen urheilullisemmat PSCB- ja PCCB-jarrujärjestelmät. Ulkoisesti Cayenne GTS ja Cayenne GTS Coupé erottuvat muusta mallistosta Sport Design-paketilla, jotka korostavat lukuisia yksityiskohtia urheilullisella mustalla. 21-tuumaiset RS Spyder Design -satiinikiiltovanteet kruunaavat olemuksen. Porsche on myös tummentanut etu- ja takavalojen umpiot. Etuistuimet on muotoiltu juuri GTS-malleja varten uudelleen ja logoja on lisätty vapaalla kädellä kierroslukumittarista kynnyslistoihin ja niskatukiin. Matkustamon materiaaleina on Alcantaraa ja tummaksi harjattua alumiinia. Tarjolla ovat myös karmiininpunaiset tai liituharmaat korosteyksityiskohdat. Porsche Cayenne GTS ja Porsche Cayenne GTS Coupé ovat tilattavissa nyt ja niiden toimitukset Euroopassa alkavat heinäkuussa. Lähde ja kuvat: Porsche Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 25.4.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Mazda 6 ei katoa, vaan muuttaa muotoaan – tällä kertaa kiinalaisena sähköautona 25.4.2024 Uutinen Polestar 4 kävi ensivisiitillä Suomessa – tältä näyttää auto ilman takalasia 25.4.2024 Ajoneuvot Lamborghini Urus SE kulkee 60 kilometriä sähköllä – ja pauhaa 800 hevosvoiman edestä 24.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-Benz G580 with EQ Technology – ei nimi vuoden odotetuinta sähkömonsteria pahenna 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 23.4.2024 Uutinen Nuoret hirvieläimet etsivät nyt elinpaikkojaan – ja voivat poukkoilla liikenteessä 23.4.2024 Ajoneuvot 350 000 uutta kotia vuodessa – tätä kaikkea sopii odottaa bestseller BMW X3:n pian koittavalta uudistukselta 21.4.2024 Ajoneuvot Ford Mustang 60th Anniversary Package kunnioittaa alkuperäistä ja ainoaa muskeliautoa 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi – mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 24.4.2024 Yleinen Uusi Tesla Model 3 Ludicrous on kolmessa sekunnissa nollasta sataan kiihtyvä perheauto, jonka saa alle 60 000 eurolla - naurettavaa 24.4.2024 Koeajo Koeajo: Mercedes-Benz V 300 d 4Matic - pröystäilemätöntä luksuskyytiä 23.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 tyylikkäämmäksi tummennuskalvojen poistolla 24.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-Benz G580 with EQ Technology - ei nimi vuoden odotetuinta sähkömonsteria pahenna 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu? 2.4.2024 Ajoneuvot 7 vuotta vanha hybridi-Volkkari hajosi takuuaikana – korjaus kesti kuukausia, syntyi yli 14 000 euron lasku