Ajoneuvot | Uutinen | 12.1.2020

Päiväkoti viideltä, pikataival kuudelta: Subaru Levorg Prototype STI Sport

Toisen polven Subaru-farmari ei ole vielä edes markkinoilla, mutta STI on jo mallin kimpussa. Subaru Levorg Prototype STI Sport vihjaa arkisportin saavan ainakin uutta tekniikkaa.

Jaa artikkeli

Subaru esitteli toisen sukupolven Levorgin viime vuonna Tokion autonäyttelyssä ja auton myynnin pitäisi alkaa tulevana kesänä ainakin Japanissa.

Subaru Levorg Prototype STI Sport

Suositusta Legacystä eriytetty farmari on siirtynyt tuoreiden Subaru-mallien vanavedessä Subaru Global Platform -perusrakenteelle ja perusmallin voimanlähteenä on 1,8-litrainen suorasuihkutteinen bokserimoottori. Yhtiön nykyinen muotokieli on nimeltään Dynamic X Solid ja sitä myötä myös Levorg on saanut toiseen painokseen räväkämmät pokkaukset.

Nyt Tokyo Auto Salonissa oli vuorossa Subaru Levorg Prototype STI Sport, eli visio siitä, miltä toisen Levorgin sporttipainos voisi näyttää. Toistaiseksi valmistaja ei ole kertonut millaisia suoritusarvoja STI Sportiin voisi liittyä, mutta muilla markkinoilla väistyvän Levorgin STI Sport tuotti noin 296 hevosvoimaa ja 400 newtonmetriä turboahdetusta kaksilitraisesta bokserimoottorista.

Subaru Levorg Prototype STI Sport

Varsinainen tekninen uutuus Levorg Prototype STI Sportissa on ”Drive Mode Select” -ajotilavalinta, joka vaikuttaa moottorin, ohjauksen, iskunvaimennuksen ja nelivetojärjestelmän toimintaan. Toinen uutuus ovat ensimmäistä kertaa Subarun historiassa nähtävät sähköisesti ohjatut iskunvaimentimet. Tavoitteena on luonnollisesti tarjota mukavuutta arkeen ja jäykkyyttä radalle, sopien auton arkisporttiluonteeseen.

Subaru Levorg Prototype STI Sport

Toisen polven Levorgista ja STI:n malliversioista kuultaneen lisää auton saapuessa markkinoille.

Lähde ja kuvat: Subaru

Jaa artikkeli

Keskustelu