16.9.2015 Liikenne Nokian triplavoitto – Hakkapeliitat menestyivät lehtitesteissä Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Nokian Hakkapeliitta 8 -nastarengas ja Hakkapeliitta R2 -kitkarengas jatkoivat testimenestystään. Tällä kertaa kärkisijoitus heltisi kolmessa talvirenkaita arvioineessa lehtitestissä. Nokian Hakkapeliitta 8 -nastarengas ja Nokian Hakkapeliitta R2 -kitkarengas jatkoivat testimenestystään. Tällä kertaa kärkisijoitus heltisi sekä Tekniikan Maailman (17/2015) että Tuulilasin (12/2015) talvirengastesteissä. Tekniikanmaailman testissä testattiin kitkat ja nastat. Nokian sijoitus oli kärkipaikka molemmissa sarjoissa. Tuulilasin testissä mittaa toisistaan ottivat nastarenkaat. Eri puolilla maailmaa julkaistavissa autolehtien testeissä sekä Hakkapeliitta 8 että Hakkapeliitta R2 ovat kumpikin olleet tähän mennessä testivoittajina yli 20 kertaa. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy TM: "Markkinoiden ykkönen" Tekniikan Maailman (17/2015) rengastestaajien arvion mukaan nastallinen Hakkapeliitta 8 on jäällä markkinoiden ykkönen. ”Sen jarrutus- ja vetopito ovat erinomaiset ja hallinta on helppoa ääritilanteissakin. Lumella Nokian tarjoaa myös varman pidon ja ohjattavuuden”, TM kitetyttää. Sulalla asvaltilla Hakkapeliitta 8:n on rauhallinen, eikä rengas yllätä äkillisellä pidon menetyksellä. Polttoainetehokkuutta kuvaava vierintävastus on alhainen. Loppuarvostelussa Hakkapeliitta 8 sai ainoana nastarenkaana viisi tähteä. Moninkertainen testivoittaja oli paras kaikissa jäällä suoritetuissa osatesteissä. Nastarengassarjassa oli mukana yhteensä 12 talvirengasta. Testattu koko oli 205/55 R16. Tuulilasi: "Mahtava jääpito" Tuulilasin (12/2015) testissä Hakkapeliitta 8 oli joukon paras lumella ja jäällä. ”190 hyvin sijoitettua nastaa takaavat Nokian renkaalle mahtavan jääpidon. Erityisesti jää mieleen vankka ote kaarteissa. Lumisella metsälenkillä Nokian on vakaa ja helposti ohjautuva”, Tuulilasin testiryhmä arvioi. Lisäksi Hakkapeliitta 8:n polttoaineenkulutus oli testin pienin. Ajomukavuutta parantaa vaatimaton sisämelu. Hakkapeliitta 8 jakoi testin hiljaisimman nastarenkaan tittelin kahden muun kanssa. Tuulilasin vertailussa oli mukana yhteensä 8 nastarengasta koossa 205/55 R16. TM: "Paras jäisille ja lumisille teille" Tekniikan Maailman (17/2015) kitkarengasvertailussa talvipito tarjosi Hakkapeliitta R2:lle paikan testin kärkeen. ”Nokian Hakkapeliitta R2 on paras kitkarengas jäisille ja lumisille teille. Jarrutus- ja kiihdytyspito ovat hyvät, mutta parasta on renkaan hallittavuus liukkaimmillakin keleillä, myös pidon rajan ylittämisen jälkeen”, TM testiryhmä arvioi. Turvallista ja mukavaa matkantekoa vahvistaa hiljainen ajoääni ja testin matalin vierintävastus. Kitkarengasvertailussa oli mukana yhteensä 8 talvirengasta koossa 205/55 R16. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Testimenestystä myös Venäjällä Nokian renkaat menestyivät myös Venäjän suurimman autolehden Za Rulemin (9/2015) vertailussa. Lehti testasi sekä nasta- että kitkarenkaita, ja kummankin kategorian kärkipaikan vei Hakkapeliitta. Renkaat testattiin koossa 175/65 R14. Nastarenkaista Hakkapeliitta 8:ssa on paras pito, matala polttoaineenkulutus sekä looginen ja tarkka ohjautuvuus erilaisilla tieosuuksilla, Za Rulem arvioi. Testiryhmä suosittelee myös Nokian Nordman 5 -rengasta. Loistava pito lumella ja alhaisin polttoaineen kulutus toivat tälle renkaalle testin pronssisijan. Za Rulemin mukaan Hakkapeliitta R2:ssa on uskomaton pito jäällä ja loistavat ajo-ominaisuudet kaikilla tiepinnoilla. Myös polttoaineen kulutus on testin alhaisin. Nokian Nordman RS puolestaan sai kiitosta tarkasta ja turvallisesta ajokäyttäytymisestä lumisilla teillä. Lähde ja kuva: Nokian Renkaat Lue lisää Kaikki artikkelit 17.4.2024 Liikenne Veroaikeet: Autoilulle keppiä ja porkkanaa 16.4.2024 Uutinen Dacia Duster alkaen 24399 euroa – eikä muitakaan hintoja tarvitse muistaa kuin kaksi 12.4.2024 Sähköautot Porsche odottaa uuden Taycanin myötä uusia asiakkaita – automalli noussut Porschen myydyimmäksi malliksi 11.4.2024 Uutinen Volkkarin sähköfarkku nähtiin ensi kertaa Suomessa – tätä on luvassa kesällä lisää 10.4.2024 Uutinen Vertailu: sähkö- ja bensiiniauton kustannukset – bensabudjetista sähkönsäästöön 8.4.2024 Yleinen Taksin käyttö: kuluttajien karut kokemukset – myös kuskit kertovat 7.4.2024 Uutinen Boeingin syvä kierre: vaaratilanteita, oikeusjuttuja, laadunvalvonnan puutteita, konetoimitusten myöhästymisiä 3.4.2024 Uutinen Arvottavan Yamaha MT-07:n uusi omistaja selvillä – onni potkaisi Mattia 3.4.2024 Uutinen Useita nastarenkaita poistettava myynnistä välittömästi – Moottori havaitsi renkaissa epäselvyyksiä jo talvella tekemässään selvityksessä Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Ajoneuvot 24 senttimetriä ja yksi kokonainen istuinrivi lisää: uuden C3 Aircrossin myötä Citroën C3:n käsite venyy ja paukkuu 20.4.2024 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet – Opel Calibra Turbo ja aikamatka ysärille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 16.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: ”onko teillä edes oikeita työkaluja autoonne?” 16.4.2024 Koeajo Koeajo: Škoda Superb Combi – kuin hengähdystauko kaiken nykymaailman hektisyyden keskellä 17.4.2024 Ajoneuvot Uudistunut Nissan Qashqai leikittelee muun muassa valoilla, väreillä ja isompien autojen herkuilla 24.3.2024 Ajoneuvot Et ollutkaan ainoa, joka ei ymmärtänyt Audin numeropohjaista mallimerkintäpolitiikkaa - siksi se siirtyy historiaan 20.3.2024 Ajoneuvot Vanhassa, yli 170 000 kilometriä ajetussa Škodassa havaittiin suuri öljynkulutus pian kauppojen jälkeen – myyjän mielestä autossa ei ollut vikaa luovutushetkellä 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu?