24.9.2015 Liikenne Tulossa: Continental – reilu lisäys nastoihin Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Continental tuo tälle talvikaudelle markkinoille uuden IceContact 2 -nastarenkaan. Uutuudessa on valmistajansa mukaan peräti 50 % enemmän nastoja kuin edeltäjässään. Muutoksen luvataan parantavan pitoa jäällä ja kaarteissa. Continental tuo tälle talvikaudelle markkinoille uuden IceContact 2 -nastarenkaan. Uutuudessa on valmistajansa mukaan peräti 50 % enemmän nastoja kuin edeltäjässään. Muutoksen luvataan parantavan pitoa jäällä ja kaarteissa merkittävästi. Käytetty nastoitusteknologia lisää Continentalin mukaan turvallisuutta ja ajomukavuutta kaikissa olosuhteissa. Suorituskykyiseksi kuvailtu rengas on menestynyt myös lehtitesteissä. Parhaat pisteet se on saanut ajettavuudestaan jäällä ja lumella. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy 180 nastaa IceContact 2 -renkaassa on 180 nastaa – lähes kaksi kertaa perinteisiä talvirenkaita enemmän. Valmistajan ainutlaatuiseksi kuvailema nastoitusteknologia takaa, että nastat ovat oikeassa kulmassa tiehen nähden ajotilanteesta riippumatta. Myös nastojen kiinnityksen luvataan olevan neljä kertaa normaalia pitävämpi. Nastoja ympäröivät jäähilekäytävät parantavat jääpitoa poistamalla murskattua jäätä nastan ja jään välistä. Rengasta varten kehitetyt kevyet Kristall-nastat painavat neljänneksen edeltäjiään vähemmän. Edellä mainittujen seikkojen seurauksena nastat pureutuvat jäähän entistä paremmin samalla kun tien päällystettä kuluttava vaikutus on pienentynyt. Rengas on optimoidun voimansiirron ja nastojen sijoittelun ansiosta myös hiljainen. Uudistettu kumiseos Renkaissa käytetyn uudistetun kumiseoksen joustavuus säilyy alhaisissakin lämpötiloissa ja lisää osaltaan turvallisuutta talviolosuhteissa. Epäsymmetrinen pintakuviointi auttaa valmistajan mukaan renkaita mukautumaan talvisiin olosuhteisiin: sisempi pintakuvio on optimoitu lumelle ja antaa hyvän pidon jarrutukseen ja kiihdytykseen, kun taas ulompi pintakuvio parantaa ajettavuutta ja käsiteltävyyttä. Renkaan kyljen muotoilu parantaa osaltaan ajettavuutta syvässä lumessa. Erinomaista menestystä testeissä Tuulilasin toteuttamassa talvirengastestissä (12/2015) IceContact 2 -rengas sai täydet pisteet ajettavuudestaan jäällä, ajettavuudesta lumella sekä kiihdytyksestä lumella. Rengasta luonnehdittiin muun muassa seuraavasti: ”Erittäin hyvä talvirengas. Pito jäällä on hyvä niin kiihdytyksissä, jarrutuksissa kuin käsittelykokeessakin. Toimii hyvin myös lumella.” Tekniikan Maailman testissä (17/2015) rengasta kiitettiin puolestaan erityisesti pidosta jäällä ja lumella sekä ajettavuudesta kaikissa talviolosuhteissa. ”Continental on ominaisuuksiltaan tasapainoinen. Sen pito on jäällä hyvä, ja ajo on varmaa hyvän sivuttaispidon ansiosta. Myös lumella rengas toimii mallikkaasti ja se reagoi nopeasti. Kuva ja lähde: Continental Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 17.4.2024 Liikenne Veroaikeet: Autoilulle keppiä ja porkkanaa 16.4.2024 Uutinen Dacia Duster alkaen 24399 euroa – eikä muitakaan hintoja tarvitse muistaa kuin kaksi 12.4.2024 Sähköautot Porsche odottaa uuden Taycanin myötä uusia asiakkaita – automalli noussut Porschen myydyimmäksi malliksi 11.4.2024 Uutinen Volkkarin sähköfarkku nähtiin ensi kertaa Suomessa – tätä on luvassa kesällä lisää 10.4.2024 Uutinen Vertailu: sähkö- ja bensiiniauton kustannukset – bensabudjetista sähkönsäästöön 8.4.2024 Yleinen Taksin käyttö: kuluttajien karut kokemukset – myös kuskit kertovat 7.4.2024 Uutinen Boeingin syvä kierre: vaaratilanteita, oikeusjuttuja, laadunvalvonnan puutteita, konetoimitusten myöhästymisiä 3.4.2024 Uutinen Arvottavan Yamaha MT-07:n uusi omistaja selvillä – onni potkaisi Mattia 3.4.2024 Uutinen Useita nastarenkaita poistettava myynnistä välittömästi – Moottori havaitsi renkaissa epäselvyyksiä jo talvella tekemässään selvityksessä Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 18.4.2024 Esittely Koeistuttu: Mazda CX-80 – kun iso katumaasturi haluaa olla 7-paikkainen tila-auto 18.4.2024 Moottoripyörät "Jotain suurta tulossa" - BMW:ltä vihaisempi versio R18-retromallista? 18.4.2024 Koeajo Maistiainen: Audi A3 Allstreet – kolme ratkaisevaa lisäsenttiä? 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 16.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: ”onko teillä edes oikeita työkaluja autoonne?” 16.4.2024 Koeajo Koeajo: Škoda Superb Combi – kuin hengähdystauko kaiken nykymaailman hektisyyden keskellä 17.4.2024 Ajoneuvot Uudistunut Nissan Qashqai leikittelee muun muassa valoilla, väreillä ja isompien autojen herkuilla 24.3.2024 Ajoneuvot Et ollutkaan ainoa, joka ei ymmärtänyt Audin numeropohjaista mallimerkintäpolitiikkaa - siksi se siirtyy historiaan 20.3.2024 Ajoneuvot Vanhassa, yli 170 000 kilometriä ajetussa Škodassa havaittiin suuri öljynkulutus pian kauppojen jälkeen – myyjän mielestä autossa ei ollut vikaa luovutushetkellä 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu?