24.9.2015 Liikenne Tulossa: Continental – reilu lisäys nastoihin Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Continental tuo tälle talvikaudelle markkinoille uuden IceContact 2 -nastarenkaan. Uutuudessa on valmistajansa mukaan peräti 50 % enemmän nastoja kuin edeltäjässään. Muutoksen luvataan parantavan pitoa jäällä ja kaarteissa. Continental tuo tälle talvikaudelle markkinoille uuden IceContact 2 -nastarenkaan. Uutuudessa on valmistajansa mukaan peräti 50 % enemmän nastoja kuin edeltäjässään. Muutoksen luvataan parantavan pitoa jäällä ja kaarteissa merkittävästi. Käytetty nastoitusteknologia lisää Continentalin mukaan turvallisuutta ja ajomukavuutta kaikissa olosuhteissa. Suorituskykyiseksi kuvailtu rengas on menestynyt myös lehtitesteissä. Parhaat pisteet se on saanut ajettavuudestaan jäällä ja lumella.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy180 nastaaIceContact 2 -renkaassa on 180 nastaa – lähes kaksi kertaa perinteisiä talvirenkaita enemmän. Valmistajan ainutlaatuiseksi kuvailema nastoitusteknologia takaa, että nastat ovat oikeassa kulmassa tiehen nähden ajotilanteesta riippumatta. Myös nastojen kiinnityksen luvataan olevan neljä kertaa normaalia pitävämpi. Nastoja ympäröivät jäähilekäytävät parantavat jääpitoa poistamalla murskattua jäätä nastan ja jään välistä. Rengasta varten kehitetyt kevyet Kristall-nastat painavat neljänneksen edeltäjiään vähemmän.Edellä mainittujen seikkojen seurauksena nastat pureutuvat jäähän entistä paremmin samalla kun tien päällystettä kuluttava vaikutus on pienentynyt. Rengas on optimoidun voimansiirron ja nastojen sijoittelun ansiosta myös hiljainen.Uudistettu kumiseosRenkaissa käytetyn uudistetun kumiseoksen joustavuus säilyy alhaisissakin lämpötiloissa ja lisää osaltaan turvallisuutta talviolosuhteissa. Epäsymmetrinen pintakuviointi auttaa valmistajan mukaan renkaita mukautumaan talvisiin olosuhteisiin: sisempi pintakuvio on optimoitu lumelle ja antaa hyvän pidon jarrutukseen ja kiihdytykseen, kun taas ulompi pintakuvio parantaa ajettavuutta ja käsiteltävyyttä. Renkaan kyljen muotoilu parantaa osaltaan ajettavuutta syvässä lumessa.Erinomaista menestystä testeissäTuulilasin toteuttamassa talvirengastestissä (12/2015) IceContact 2 -rengas sai täydet pisteet ajettavuudestaan jäällä, ajettavuudesta lumella sekä kiihdytyksestä lumella. Rengasta luonnehdittiin muun muassa seuraavasti: ”Erittäin hyvä talvirengas. Pito jäällä on hyvä niin kiihdytyksissä, jarrutuksissa kuin käsittelykokeessakin. Toimii hyvin myös lumella.”Tekniikan Maailman testissä (17/2015) rengasta kiitettiin puolestaan erityisesti pidosta jäällä ja lumella sekä ajettavuudesta kaikissa talviolosuhteissa. ”Continental on ominaisuuksiltaan tasapainoinen. Sen pito on jäällä hyvä, ja ajo on varmaa hyvän sivuttaispidon ansiosta. Myös lumella rengas toimii mallikkaasti ja se reagoi nopeasti.Kuva ja lähde: ContinentalMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 24.4.2025 Uutinen Renkaanvaihto – näin se sujuu 24.4.2025 Sähköautot Kiinalaismerkit toivat polttomoottoriversiot nihkeään sähköautomarkkinaan – nyt uhkaavat jo päästösakot 23.4.2025 Esittely Smart #5 – auto, jossa pienintä on 45390 euron hinta 23.4.2025 Autoilu Bensiini yhä suosituin käyttövoima – työsuhdeautoilijat sähköistyvät 23.4.2025 Sähköautot Renault 5 Turbo 3E ennakkovarattavissa – 155000 euron taskuraketti jää rajatun erän herkuksi 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 21.4.2025 Uutinen Tarvitsetko G-Mersun, mutta bling hävettää? Nyt maasturiklassikko palaa 1980-luvulle 20.4.2025 Uutinen Tärkein turvattuna: mitä turvaistuimen valitsemisessa tulee ottaa huomioon ja entä jos niitä tarvitaankin kolme? 18.4.2025 Uutinen Sähköiset Audi A6 ja Mini Cooper törmäyskokeissa – Euro NCAP Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 24.4.2025 Koeajo Koeajo: Hyundai Ioniq 5 – pinnan alla kuplii 23.4.2025 Sähköautot Renault 5 Turbo 3E ennakkovarattavissa – 155000 euron taskuraketti jää rajatun erän herkuksi 22.4.2025 Autoilu Valitako pysäköintiruutu ihan toisen auton vierestä vai jättääkö väliin yksi ruutu? 22.4.2025 Koeajo Koeajo: Dacia Bigster – enemmän autoa, enemmän järkeä 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous 21.4.2025 Uutinen Tarvitsetko G-Mersun, mutta bling hävettää? Nyt maasturiklassikko palaa 1980-luvulle 19.4.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: Fiat 131 Abarth Rally -replika 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 13.4.2025 Lentokoneet Kiinalaisyhtiö Juneyao Air, jolla on kaksi reittiä Helsinki-Vantaalle, kieltäytyy vastaanottamasta Boeingilta uutta laajarunkokonetta tullien takia 27.3.2025 Uutinen Ajokortin ylläpito käy kalliimmaksi – ikäkuskien kukkarolla käydään 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 25.3.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: ostimme vanhan diesel-Mersun tilalle lähes 300 000 km ajetun Toyota Prius -hybridin