24.9.2015 Liikenne Tulossa: Continental – reilu lisäys nastoihin Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Continental tuo tälle talvikaudelle markkinoille uuden IceContact 2 -nastarenkaan. Uutuudessa on valmistajansa mukaan peräti 50 % enemmän nastoja kuin edeltäjässään. Muutoksen luvataan parantavan pitoa jäällä ja kaarteissa. Continental tuo tälle talvikaudelle markkinoille uuden IceContact 2 -nastarenkaan. Uutuudessa on valmistajansa mukaan peräti 50 % enemmän nastoja kuin edeltäjässään. Muutoksen luvataan parantavan pitoa jäällä ja kaarteissa merkittävästi. Käytetty nastoitusteknologia lisää Continentalin mukaan turvallisuutta ja ajomukavuutta kaikissa olosuhteissa. Suorituskykyiseksi kuvailtu rengas on menestynyt myös lehtitesteissä. Parhaat pisteet se on saanut ajettavuudestaan jäällä ja lumella.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy180 nastaaIceContact 2 -renkaassa on 180 nastaa – lähes kaksi kertaa perinteisiä talvirenkaita enemmän. Valmistajan ainutlaatuiseksi kuvailema nastoitusteknologia takaa, että nastat ovat oikeassa kulmassa tiehen nähden ajotilanteesta riippumatta. Myös nastojen kiinnityksen luvataan olevan neljä kertaa normaalia pitävämpi. Nastoja ympäröivät jäähilekäytävät parantavat jääpitoa poistamalla murskattua jäätä nastan ja jään välistä. Rengasta varten kehitetyt kevyet Kristall-nastat painavat neljänneksen edeltäjiään vähemmän.Edellä mainittujen seikkojen seurauksena nastat pureutuvat jäähän entistä paremmin samalla kun tien päällystettä kuluttava vaikutus on pienentynyt. Rengas on optimoidun voimansiirron ja nastojen sijoittelun ansiosta myös hiljainen.Uudistettu kumiseosRenkaissa käytetyn uudistetun kumiseoksen joustavuus säilyy alhaisissakin lämpötiloissa ja lisää osaltaan turvallisuutta talviolosuhteissa. Epäsymmetrinen pintakuviointi auttaa valmistajan mukaan renkaita mukautumaan talvisiin olosuhteisiin: sisempi pintakuvio on optimoitu lumelle ja antaa hyvän pidon jarrutukseen ja kiihdytykseen, kun taas ulompi pintakuvio parantaa ajettavuutta ja käsiteltävyyttä. Renkaan kyljen muotoilu parantaa osaltaan ajettavuutta syvässä lumessa.Erinomaista menestystä testeissäTuulilasin toteuttamassa talvirengastestissä (12/2015) IceContact 2 -rengas sai täydet pisteet ajettavuudestaan jäällä, ajettavuudesta lumella sekä kiihdytyksestä lumella. Rengasta luonnehdittiin muun muassa seuraavasti: ”Erittäin hyvä talvirengas. Pito jäällä on hyvä niin kiihdytyksissä, jarrutuksissa kuin käsittelykokeessakin. Toimii hyvin myös lumella.”Tekniikan Maailman testissä (17/2015) rengasta kiitettiin puolestaan erityisesti pidosta jäällä ja lumella sekä ajettavuudesta kaikissa talviolosuhteissa. ”Continental on ominaisuuksiltaan tasapainoinen. Sen pito on jäällä hyvä, ja ajo on varmaa hyvän sivuttaispidon ansiosta. Myös lumella rengas toimii mallikkaasti ja se reagoi nopeasti.Kuva ja lähde: ContinentalMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 2.7.2025 Liikenne Autoliitto testasi: näin sähköauto reagoi, jos se joutuu veden varaan 1.7.2025 Uutinen Volkswagen sähköautojen rekisteröinneissä ykkönen Suomessa – syynä ainakin laaja mallisto 1.7.2025 Uutinen Autojen ensirekisteröinnit edelleen alamaissa – romutuspalkkiolla haetaan autokauppaan piristystä 1.7.2025 Testit Video: Autoliitto testasi – näin vaikeaa on pelastautua uppoavasta autosta 29.6.2025 Uutinen Kiinan autoteollisuudessa paisutellaan lukuja myymällä uusia autoja ”käytettyinä” ulkomaille 29.6.2025 Uutinen Autoklinikka etsii Suomen parasta parkkihallia – nettiäänestys käynnissä 27.6.2025 Uutinen Kamuxin vastine Moottori-lehden 23.6.2025 julkaisemiin verkkojuttuihin 27.6.2025 Uutinen Mercedes-Benz investoi vihreään tuotantoon – uusi maalaamo puolittaa kulutuksen Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen 2.7.2025 Liikenne Autoliitto testasi: näin sähköauto reagoi, jos se joutuu veden varaan 2.7.2025 Se kerta kun Se kerta kun: BMW loi 6,7-litraisen V16:n, muttei tuonut sitä tuotantoon, peläten aloittavansa kilpavarustelun kierteen 3.7.2025 Koeajo Maistiainen: Maxus eTerron 9 - onko tästä kiinalaisesta maantielaivasta markkinoidemme ensimmäiseksi varteenotettavaksi sähköavolavaksi? 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen 2.7.2025 Liikenne Autoliitto testasi: näin sähköauto reagoi, jos se joutuu veden varaan 29.6.2025 Ajatuksia autoista Kiitos kaikesta 12 voltin akku, mutta lähde jo eläkkeelle – Ajatuksia autoista 2.7.2025 Se kerta kun Se kerta kun: BMW loi 6,7-litraisen V16:n, muttei tuonut sitä tuotantoon, peläten aloittavansa kilpavarustelun kierteen 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 13.6.2025 Uutinen Sähköautojen toimintamatkatestissä uusi ennätys: Tesla kukistui ylivoimaisella tuloksella 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä”