9.5.2023

Käyttötesti: Polestar 2 ja kranttu latausliitin – kulumaa vai eroahdistusta?

Polestar 2:mme käyttötesti on jo loppuraporttia vaille paketissa, mutta viimeisinä viikkoina auto heittäytyi huomattavan nirsoksi latausliittimensä kanssa.

Polestar 2 on jo tätä lukiessa poistunut Moottorin käyttötestistä ja työn alla on loppuraportti ajastamme auton kanssa. Viimeisten viikkojen aikana auto tosin ryhtyi nirsoilemaan latausten kanssa.

Ongelman pääpaino kohdistui Type 2 AC-lataukseen, joka vaati useita yrityksiä ja liittimen huomattavan päättäväistä laittamista ennen hyväksyttyä suoritusta. Tämä aiheutti jonkin verran puheluita erityisesti autoa satunnaisesti lainaavilta, sillä tällainen piirre on erityisen hankala, jos auto ei ole tuttu.

Omalla kohdallani nähtiin myös kiukuttelua CCS-latauksen kanssa. Tuttu latausasema vaati nyt 2-3 yritystä ennen kuin auton biorytmit mahdollistivat lataamisen. Kempowerin latauspisteen näytössä nähtiin maadotusongelmasta kertova viesti. Sovellusten kanssa joutuu helposti myös tilanteeseen, jossa epäonnistuneesti alkanut lataus aiheuttaa lisävaivaa, sillä sovelluksen mielestä laturi on käytössä tai lataus kesken ja niin edelleen.

Muuten kevään ja käyttötestin päättyminen näkyi rauhalliseksi asettuvissa kulutuslukemissa, mutta niistä ja paljosta muusta lisää loppuraportin myötä.

Teksti ja kuvat: Aake Kinnunen

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Kommentoi artikkelia

Luetuimmat