13.4.2016 Ajoneuvot Toyotan vastaus pakukuumeeseen: uusi Proace Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Toyotan tavara-automallistossa kevät toi kevät toi roudarin. Toyotan isompi pakettiautomalli Proace päivittyy uuteen sukupolveen huhtikuun lopussa Birminghamin tavara-autonäyttelyssä. Neljä voimanlähdettä, kolme koripituutta ja kaksi akseliväliä yhdessä erilaisten ikkunavaihtoehtojen kanssa takaa sen, että Proacea ostava joutuu pähkäilemään miten paljon pakua tarvitsee. Malliston kantavuus on jopa 1 400 kilogrammaa ja vetomassa enimmillään 2 500 kilogrammaa.Proace-malliston pienin, 4,6 metriä pitkä Compact (kuvassa vaaleanharmaa), on aiempaa pienikokoisempi ja sen kääntöympyräksi luvataan 11,3 metriä lyhemmän 2,9 metrin akselivälin ansiosta. Tavaraa malliston junioriin mahtuu 4,6 kuutiometriä. Kaikki korimallit ovat 2,2 metriä leveitä, 1,9 metriä korkeita ja niihin mahtuu kuljettajan lisäksi kaksi matkustajaa hyväksi havaittua kolmen hengen iskuryhmää varten.Keskimmäinen korivaihtoehto on 4,9 metriä pitkä ja sen akseliväli on 3,2 metriä (kuvassa tummanharmaa). Vakiona kuormatilan pituus on 2,5 metriä, mutta Toyota lupailee matkustajan istuimen alaosaa hyödyntävän Smart Cargo -ominaisuuden mahduttavan mukaan jopa 3,7-metrisiä tavaroita. Normaalikäytössä keskikokoiseen Proaceen mahtuu 5,3 kuutiometriä tavaraa, Smart Cargoa käytettäessä peräti 5,8 kuutiometriä.Malliston kookkain versio on pituudeltaan 5,2-metrinen. Akseliväli on jälleen 3,2 metriä, joten suurempi koko on haettu tuttuun tapaan takaylitystä kasvattamalla. Kuormatilan mitat ovat normaalissa käytössä 2,8 metriä pituutta ja 6,1 kuutiometriä tavaraa. Smart Cargoa käytettäessä pituus on peräti 4 metriä ja kuormatilan vetoisuus laajenee 6,6 kuutiometriin.Moottoreina uudessa Proacessa ovat 1,6 ja 2,0 litran dieselmoottorit. Pienemmän moottorivaihtoehdon teholukema on 95 hevosvoimaa, yhdistetyn kulutuksen liikkuessa 5,5 ja 5,6 litran välillä sataa kilometriä kohti versiosta riippuen.Kaksilitraisen dieselin saa kolmena eri tehovaihtoehtona aina 122 hevosvoimasta 180 hevosvoimaan, väännön vaihdellessa aina 340:sta 400:aan newtonmetriin. Myös kulutuslukemat liikkuvat 5,3 ja 5,9 litran välillä sataa kilometriä kohti moottorista ja autoversiosta riippuen. Muut moottorivaihtoehdot luottavat manuaalivaihteistoon, mutta voimakkaimman kaksilitraisen saa halutessaan kuusivaihteisen automaatin kaverima.Suomen hinnat esitellään kuun lopussa Birminghamin tavara-autonäyttelyn aikoihin, ensimmäisten autojen saapuessa liikkeisiin kesäkuussa.Lähde ja kuvat: ToyotaMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 5.2.2025 Uutinen Autoliitto muistuttaa hiihtolomalaisia: tee nämä asiat jo nyt – vähennät sillä lähtöstressiä 4.2.2025 Uutinen Taksin käyttäjien turva ryöstöhinnoitteluun – taksamittari 4.2.2025 Uutinen Pariton vai parillinen? Audi remontoi mallistonumeronsa – takaisin entiselleen 3.2.2025 Uutinen Citroën kiistää brittihuhut Rättärin paluusta sähköretroversiona 3.2.2025 Sähköautot Sähköautojen osuus kasvussa – kiitos käytettyjen tuonnin ja työsuhdeautojen 2.2.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Xpeng G9 ei pidä kynttilää vakan alla 31.1.2025 Uutinen BMW iX saa kasvojenkohotuksen ja lisää toimintamatkaa – uudistuneen malliston lähtöhinta 87 300 euroa 31.1.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Xpeng G6 – kiinalaisista sähköyrittäjistä kaikkein tuorein haluaa vedota ostajiin teknologiallaan 31.1.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Tesla Model Y ”Juniper” – myyntitykin uudistukset konkreettisesti nähtävillä Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 4.2.2025 Kuluttajat Tapion vain reilu 400 kilometriä ajettu uusi Volkswagen-sähköauto hyytyi kesken ajon tielle:”Rekkaa ohittaessa olisi tullut kylmä hiki” 5.2.2025 Koeajo Koeajo: Mazda 3 – kuin ostaisit käytetyn auton, ja hyvä niin 4.2.2025 Uutinen Taksin käyttäjien turva ryöstöhinnoitteluun – taksamittari 4.2.2025 Uutinen Pariton vai parillinen? Audi remontoi mallistonumeronsa – takaisin entiselleen 4.2.2025 Koeajo Koeajo: DFSK EC75 – markkinoiden halvin tonniluokan sähköpakettiauto 28.1.2025 Kuluttajat Nikon auto kivitettiin lommoille – vakuutusyhtiön mielestä kysymyksessä olikin törmäysvahinko 4.2.2025 Kuluttajat Tapion vain reilu 400 kilometriä ajettu uusi Volkswagen-sähköauto hyytyi kesken ajon tielle:”Rekkaa ohittaessa olisi tullut kylmä hiki” 1.2.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: Nopeusennätys-Audi 5000 CS quattro '86 2.2.2025 Moottoripyöränäyttely Rieju Xplora 557 – laatuosilla varustettu adventure yllättää hinnallaan 5.2.2025 Koeajo Koeajo: Mazda 3 – kuin ostaisit käytetyn auton, ja hyvä niin 28.1.2025 Kuluttajat Nikon auto kivitettiin lommoille – vakuutusyhtiön mielestä kysymyksessä olikin törmäysvahinko 18.1.2025 Lentokoneet Finnairin kuukausi sitten vastaanottama tuorein Airbus A350 on tuotekehityksen myötä jopa viisi tonnia alkuperäisiä yksilöitä kevyempi 4.2.2025 Kuluttajat Tapion vain reilu 400 kilometriä ajettu uusi Volkswagen-sähköauto hyytyi kesken ajon tielle:”Rekkaa ohittaessa olisi tullut kylmä hiki” 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla