19.12.2019 Ajoneuvot Ei lisähintaa ekologisuudesta – Audi A4 Avant g-tron samassa haarukassa muiden käyttövoimien kanssa Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Uusi Audi A4 Avant g-tron ei kustanna juurikaan bensiiniversiota enempää, lisätehoa halutessa tulee kuitenkin pitäytyä bensiini- tai dieselversiossa. Syksyllä uudistunut Audi A4 Avant on ollut myynnissä hetken aikaa bensiini- ja dieselvoimalinjojen turvin. Tähän mennessä vähäpäästöisin vaihtoehto on ollut WLTP-syklin mukaan 136-hevosvoimainen dieselmoottori.Tuoreella kaasuvoimalinjalla päästöjä saa hilattua alemmaksi, eikä se maksa juurikaan enempää. Edullisin kaasumalli on A4 Avant Business 40 g-tron S-tronic, jonka arvioitu kokonaishinta on 41 585 euroa. Bensiinifarmarien alkupäätä edustaa samalla varustelutasolla 35 TFSI 110 kW MHEV S-tronic, joka kustantaa 40 596 euroa, eli hintaeroksi jää ainoastaan 990 euroa. Dieselvalikoiman alkupään 136-hevosvoimaisen mallin saa 42 176 eurolla.Audi A4 Avant 40 g-tron tarjoaa 170 hevosvoimaa ja 270 newtonmetriä.Suomen malliston vakiovarustelu sisältää muun muassa 10,1-tuumaisen MMI-kosketusnäytön, 7-tuumaisen ajotietokoneen värinäytön, kolmialueisen ilmastoinnin ja Audi Sound Systemin.Business Advanced ja Business S line tarjoavat bensiini- ja dieselmalliston tapaan vakiovarusteiden lisäksi peruutuskameran, urheilullisemmat istuimet sähköisellä ristiseläntuensäädöllä, takadiffuusorin ja isommat alumiinivanteet.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyEi nelivetoa kaasuttelijoilleValmistaja kertoo A4 Avant g-tronissa käytettävän 2,0 TFSI -moottorin olevan muokattu erityisesti maa- ja biokaasukäyttöön. Moottorin teho on 170 hevosvoimaa (125 kilowattia) ja maksimivääntömomentti on 270 newtonmetriä, joka on käytössä kierrosalueella 1 650–4 400 r/min. Nollasta sataan kiihtyvyydeksi on ilmoitettu 8,4 sekuntia ja huippunopeus on rajoitettu 210 km/h. Yhdistetyiksi hiilidioksidipäästöiksi ilmoitetaan 124–126 grammaa kilometrille. Vaihteistona toimii seitsenportainen S-tronic -automaattivaihteisto.170-hevosvoimainen kaasumalli on aina etuvetoinen, joten jos tähtäimessä ovat isommat tehot tai neliveto, kannattaa katse kohdistaa perinteisempien bensiini- ja dieselmallien suuntaan.Muistathan tankataA4 g-tronin kaasusäiliöt on sijoitettu auton takaosan alle. Neljään sylinterimäiseen kaasusäiliöön kerrotaan mahtuvan 200 barin paineessa 17,3 kilogrammaa kaasua. Säiliöiden uloimmat kerrokset on valmistettu erilaisista hiilikuitu-, lasikuitu- epoksikomposiittimateriaaleista. Uloimman kerroksen tehtävänä on paljastaa mahdolliset iskeymävauriot. Kaasu-Audin toimintamatka kaasulla on WLTP-syklin mukaan 370–380 kilometriä, eikä kokonaistoimintamatka pysty paljoa kasvamaan, sillä bensiiniä A4 Avant g-troniin mahtuu ainoastaan 7 litraa. Bensiini vaihtuu käyttövoimaksi automaattisesti, kun kaasua on jäljellä 0,4–1,4 kilogrammaa ja molempien polttoaineiden täyttöaukot löytyy saman luukun takaa.A4 Avant g-tronit saapuvat Suomeen vuoden 2020 alkupuoliskolla.Lähde ja kuvat: Audi Lue lisää Kaikki artikkelit 15.7.2025 Ajoneuvot Viileää ilmaa vai kallis remontti? Säännöllinen ilmastointihuolto voi säästää satoja euroja 14.7.2025 Uutinen Nissanin tehdas Sunderlandissa on ensimmäinen laatuaan Euroopassa – näin siellä syntyy koko kansan katumaasturi Nissan Qashqai 13.7.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: kolmoskone – uuden ajan oletusmylly 13.7.2025 Uutinen Volkswagenin Yhdysvaltain piina jatkuu: ID. Buzz huilaa nyt tariffien takia 13.7.2025 Ajoneuvot Bentley EXP 15 -konsepti ennakoi täysin uuden ajan Bentley’ä, mutta sen oviratkaisu on lainattu Hyundai Velosterista 11.7.2025 Ajoneuvot Hyundai Ioniq 6 N näki viimein päivänvalon – kiinteä takasiipi kertonee kaiken oleellisen tästä sähköisestä urheilusedanista 10.7.2025 Ajoneuvot Toyotan multi-pathway solution ulottuu nyt myös rallipolulle – vetykonsepti GR Yaris Rally2:sta tullaan näkemään Suomen MM-ralleissa 10.7.2025 Ajoneuvot Tiedätkö mikä auto on Suomen edullisin ja samalla Euroopan ostetuin? 10.7.2025 Ajoneuvot Tässä on uusi Mazda CX-5 – erottuvuustekijöitä riittää, eikä vähäisimpänä ahtamaton 2,5-litrainen bensiinimoottori vuonna 2025 Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 14.7.2025 Koeajo Koeajo: Smart #5 Brabus – raju perhe-SUV on oikea lataushirmu 14.7.2025 Laivat Star of the Seas luovutettiin varustamolleen Meyer Turun telakalta - ei enää lisää kokoa, mutta muutamia pikkuparannuksia 13.7.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: kolmoskone – uuden ajan oletusmylly 13.7.2025 Sähköautot BYD:n sähköautot kasaantuvat varastoihin, kysyntä sakkaa 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 7.7.2025 Autoilun hinta Tässä on polttoaineiden hinta Virossa – yksi asia saa suomalaiset hätkähtämään 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 8.7.2025 Autoilun hinta Päivän kuva: tämän verran polttoaineet maksoivat Latvian Ainažissa – ennen mysteerialennusta 9.7.2025 Liikenne Lux Express by OnniBus -vuorolla Helsingistä Jyväskylään – näin premium-bussi eroaa tavallisesta 9.7.2025 Ajoneuvot Kia EV5 tarjoaa lopultakin Kian vastauksen Enyaqin, ID.4:n ja Model Y:n haasteeseen myös täällä Euroopassa 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen