19.12.2019 Ajoneuvot Ei lisähintaa ekologisuudesta – Audi A4 Avant g-tron samassa haarukassa muiden käyttövoimien kanssa Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Uusi Audi A4 Avant g-tron ei kustanna juurikaan bensiiniversiota enempää, lisätehoa halutessa tulee kuitenkin pitäytyä bensiini- tai dieselversiossa. Syksyllä uudistunut Audi A4 Avant on ollut myynnissä hetken aikaa bensiini- ja dieselvoimalinjojen turvin. Tähän mennessä vähäpäästöisin vaihtoehto on ollut WLTP-syklin mukaan 136-hevosvoimainen dieselmoottori.Tuoreella kaasuvoimalinjalla päästöjä saa hilattua alemmaksi, eikä se maksa juurikaan enempää. Edullisin kaasumalli on A4 Avant Business 40 g-tron S-tronic, jonka arvioitu kokonaishinta on 41 585 euroa. Bensiinifarmarien alkupäätä edustaa samalla varustelutasolla 35 TFSI 110 kW MHEV S-tronic, joka kustantaa 40 596 euroa, eli hintaeroksi jää ainoastaan 990 euroa. Dieselvalikoiman alkupään 136-hevosvoimaisen mallin saa 42 176 eurolla.Audi A4 Avant 40 g-tron tarjoaa 170 hevosvoimaa ja 270 newtonmetriä.Suomen malliston vakiovarustelu sisältää muun muassa 10,1-tuumaisen MMI-kosketusnäytön, 7-tuumaisen ajotietokoneen värinäytön, kolmialueisen ilmastoinnin ja Audi Sound Systemin.Business Advanced ja Business S line tarjoavat bensiini- ja dieselmalliston tapaan vakiovarusteiden lisäksi peruutuskameran, urheilullisemmat istuimet sähköisellä ristiseläntuensäädöllä, takadiffuusorin ja isommat alumiinivanteet.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyEi nelivetoa kaasuttelijoilleValmistaja kertoo A4 Avant g-tronissa käytettävän 2,0 TFSI -moottorin olevan muokattu erityisesti maa- ja biokaasukäyttöön. Moottorin teho on 170 hevosvoimaa (125 kilowattia) ja maksimivääntömomentti on 270 newtonmetriä, joka on käytössä kierrosalueella 1 650–4 400 r/min. Nollasta sataan kiihtyvyydeksi on ilmoitettu 8,4 sekuntia ja huippunopeus on rajoitettu 210 km/h. Yhdistetyiksi hiilidioksidipäästöiksi ilmoitetaan 124–126 grammaa kilometrille. Vaihteistona toimii seitsenportainen S-tronic -automaattivaihteisto.170-hevosvoimainen kaasumalli on aina etuvetoinen, joten jos tähtäimessä ovat isommat tehot tai neliveto, kannattaa katse kohdistaa perinteisempien bensiini- ja dieselmallien suuntaan.Muistathan tankataA4 g-tronin kaasusäiliöt on sijoitettu auton takaosan alle. Neljään sylinterimäiseen kaasusäiliöön kerrotaan mahtuvan 200 barin paineessa 17,3 kilogrammaa kaasua. Säiliöiden uloimmat kerrokset on valmistettu erilaisista hiilikuitu-, lasikuitu- epoksikomposiittimateriaaleista. Uloimman kerroksen tehtävänä on paljastaa mahdolliset iskeymävauriot. Kaasu-Audin toimintamatka kaasulla on WLTP-syklin mukaan 370–380 kilometriä, eikä kokonaistoimintamatka pysty paljoa kasvamaan, sillä bensiiniä A4 Avant g-troniin mahtuu ainoastaan 7 litraa. Bensiini vaihtuu käyttövoimaksi automaattisesti, kun kaasua on jäljellä 0,4–1,4 kilogrammaa ja molempien polttoaineiden täyttöaukot löytyy saman luukun takaa.A4 Avant g-tronit saapuvat Suomeen vuoden 2020 alkupuoliskolla.Lähde ja kuvat: Audi Lue lisää Kaikki artikkelit 22.1.2025 Ajoneuvot Italiassa valmistettiin vuonna 2024 vähiten autoja sitten vuoden 1956, mutta Fiat oli silti maailmanlaajuisesti myydyin Stellantis-brändi 21.1.2025 Autoilu Käytetyt autot vaihtavat vilkkaasti omistajaa 21.1.2025 Kuluttajat Autoilija kolaroi autonsa matkalla vaihtamaan talvirenkaita – olisi pitänyt olla talvirenkaat, vakuutusyhtiö pienensi korvausta 20.1.2025 Autoilu Autoliitto kummeksuu rikosuhrimaksun tarvetta tieliikennerikoksissa 20.1.2025 Autoilu Työsuhdeautot auraavat latua liikenteen sähköistymisessä 20.1.2025 Matkailu Kovaa valuuttaa maailmalla – Suomen passi 20.1.2025 Ajoneuvot Maistiainen: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – iso mutta ketterä vuoden pakettiauto 19.1.2025 Ajoneuvot Renault Rafale tarjoilee lippulaivan tyyliä ja ominaisuuksia alkaen 41 390 eurolla 19.1.2025 Autoilu Uusien autojen päästöt vain laskevat Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 22.1.2025 Koeajo Maistiainen: Toyota Land Cruiser – työkone 2025 22.1.2025 Yleinen Tankkasin bensaa dieselautoon, miten tulisi toimia? 21.1.2025 Kuluttajat Autoilija kolaroi autonsa matkalla vaihtamaan talvirenkaita – olisi pitänyt olla talvirenkaat, vakuutusyhtiö pienensi korvausta 20.1.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: 674 000 kilometriä ajettu Saab 9-5 II vm. 2010 22.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: BMW pisti 5-sarjalaisen hyrräämään nestemäisellä vedyllä jo vuonna 1979 18.1.2025 Lentokoneet Finnairin kuukausi sitten vastaanottama tuorein Airbus A350 on tuotekehityksen myötä jopa viisi tonnia alkuperäisiä yksilöitä kevyempi 20.1.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: 674 000 kilometriä ajettu Saab 9-5 II vm. 2010 15.1.2025 Autoilu Tässä maakunnassa ajetaan tilastojen mukaan kaikista iäkkäimmillä autoilla 21.1.2025 Kuluttajat Autoilija kolaroi autonsa matkalla vaihtamaan talvirenkaita – olisi pitänyt olla talvirenkaat, vakuutusyhtiö pienensi korvausta 18.1.2025 Koeajo Koeajo: DFSK E5 – saisiko olla sikahalpa 7-paikkainen lataushybridi? 3.1.2025 Autoilu Näin paljon bensiinin hinta nousee – koskee liki 1,8 miljoonan auton käyttökuluja 18.1.2025 Lentokoneet Finnairin kuukausi sitten vastaanottama tuorein Airbus A350 on tuotekehityksen myötä jopa viisi tonnia alkuperäisiä yksilöitä kevyempi 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 6.1.2025 Käytetyt autot Fiatiin oli tehty jakopääremontti juuri ennen kauppoja – auton vesipumppu petti silti, autoliike alkoi syyttää auton ostajaa