19.12.2019 Ajoneuvot Ei lisähintaa ekologisuudesta – Audi A4 Avant g-tron samassa haarukassa muiden käyttövoimien kanssa Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Uusi Audi A4 Avant g-tron ei kustanna juurikaan bensiiniversiota enempää, lisätehoa halutessa tulee kuitenkin pitäytyä bensiini- tai dieselversiossa. Syksyllä uudistunut Audi A4 Avant on ollut myynnissä hetken aikaa bensiini- ja dieselvoimalinjojen turvin. Tähän mennessä vähäpäästöisin vaihtoehto on ollut WLTP-syklin mukaan 136-hevosvoimainen dieselmoottori. Tuoreella kaasuvoimalinjalla päästöjä saa hilattua alemmaksi, eikä se maksa juurikaan enempää. Edullisin kaasumalli on A4 Avant Business 40 g-tron S-tronic, jonka arvioitu kokonaishinta on 41 585 euroa. Bensiinifarmarien alkupäätä edustaa samalla varustelutasolla 35 TFSI 110 kW MHEV S-tronic, joka kustantaa 40 596 euroa, eli hintaeroksi jää ainoastaan 990 euroa. Dieselvalikoiman alkupään 136-hevosvoimaisen mallin saa 42 176 eurolla. Audi A4 Avant 40 g-tron tarjoaa 170 hevosvoimaa ja 270 newtonmetriä. Suomen malliston vakiovarustelu sisältää muun muassa 10,1-tuumaisen MMI-kosketusnäytön, 7-tuumaisen ajotietokoneen värinäytön, kolmialueisen ilmastoinnin ja Audi Sound Systemin. Business Advanced ja Business S line tarjoavat bensiini- ja dieselmalliston tapaan vakiovarusteiden lisäksi peruutuskameran, urheilullisemmat istuimet sähköisellä ristiseläntuensäädöllä, takadiffuusorin ja isommat alumiinivanteet. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Ei nelivetoa kaasuttelijoille Valmistaja kertoo A4 Avant g-tronissa käytettävän 2,0 TFSI -moottorin olevan muokattu erityisesti maa- ja biokaasukäyttöön. Moottorin teho on 170 hevosvoimaa (125 kilowattia) ja maksimivääntömomentti on 270 newtonmetriä, joka on käytössä kierrosalueella 1 650–4 400 r/min. Nollasta sataan kiihtyvyydeksi on ilmoitettu 8,4 sekuntia ja huippunopeus on rajoitettu 210 km/h. Yhdistetyiksi hiilidioksidipäästöiksi ilmoitetaan 124–126 grammaa kilometrille. Vaihteistona toimii seitsenportainen S-tronic -automaattivaihteisto. 170-hevosvoimainen kaasumalli on aina etuvetoinen, joten jos tähtäimessä ovat isommat tehot tai neliveto, kannattaa katse kohdistaa perinteisempien bensiini- ja dieselmallien suuntaan. Muistathan tankata A4 g-tronin kaasusäiliöt on sijoitettu auton takaosan alle. Neljään sylinterimäiseen kaasusäiliöön kerrotaan mahtuvan 200 barin paineessa 17,3 kilogrammaa kaasua. Säiliöiden uloimmat kerrokset on valmistettu erilaisista hiilikuitu-, lasikuitu- epoksikomposiittimateriaaleista. Uloimman kerroksen tehtävänä on paljastaa mahdolliset iskeymävauriot. Kaasu-Audin toimintamatka kaasulla on WLTP-syklin mukaan 370–380 kilometriä, eikä kokonaistoimintamatka pysty paljoa kasvamaan, sillä bensiiniä A4 Avant g-troniin mahtuu ainoastaan 7 litraa. Bensiini vaihtuu käyttövoimaksi automaattisesti, kun kaasua on jäljellä 0,4–1,4 kilogrammaa ja molempien polttoaineiden täyttöaukot löytyy saman luukun takaa. A4 Avant g-tronit saapuvat Suomeen vuoden 2020 alkupuoliskolla. Lähde ja kuvat: Audi Lue lisää Kaikki artikkelit 2.5.2024 Uutinen Autojen ensirekisteröinnit pahasti jäljessä viime vuodesta 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 1.5.2024 Ajoneuvot Tiesitkö, että halvimmillaan täyssähköisen Bugattin puikkoihin pääsee vain noin 30 000 eurolla? 30.4.2024 Ajoneuvot Kialta raskaamman sarjan uutisia – ”järjettömän tehokas” EV9 GT ja globaalien markkinoiden Tasman-avolava luvassa alle vuoden sisällä 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 29.4.2024 Ajoneuvot Mitsubishi ASX faceliftattiin – nyt se on vähän vähemmän identtinen Renault Capturin kanssa 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 28.4.2024 Uutinen Autohallin rikkonainen ovi aiheutti riidan – sitä ratkottiin kuluttajariitalautakunnassa asti 27.4.2024 Liikenne Suomalaisten tyytyväisyys joukkoliikenteeseen on noussut – takseihin päinvastoin Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 2.5.2024 Koeajo Koeajo: Mazda CX-30 – kompakti crossover tyylikkäällä ulkomuodolla 2.5.2024 Esittely Koeistuttu: Renault Symbioz – ehkä kaikkien perheautojen ei sittenkään tarvitse olla sähköautoja 2.5.2024 Käyttötesti Käyttötesti: Opel Astra Electricissä on kilpa-auton ainesta 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt