9.11.2017

Ducati laajentaa Scrambler-mallistoa kolmella 1100 Scramblerilla

Ducati tuo markkinoille Scrambler 1100:n kolmena versiona. Perusmallin lisäksi tarjolla on urheilullisempi Scrambler 1100 Sport sekä Scrambler 1100 Special, jonka tunnusmerkkeinä on pinnavanteet ja kromattu pakoputkisto.

Uusi Scrambler 1100 noudattaa pienemmän 800-kuutioisen sisarmallinsa perusperiaatteita, eli siitä on tehty mahdollisimman helppo ajettava. Siihen on päästy joustavalla ja tasaisesti vääntävällä moottorilla, maltillisella istuinkorkeudella, rennon pystyllä ajoasennolla ja karsimalla kaikki ”turhat” varusteet pyörästä.

Ducati Scrambler 1100
Yksityiskohtia Sport-versiosta.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Monster 1100 -moottori lähtökohtana

Kokonaan uuteen ristikkorakenteiseen teräsputkirunkoon on kiinnitetty Monster 1100:n ilmajäähdytteisestä moottorista kehitetty versio. Se täyttää luonnollisesti uudet Euro 4 -määräysten mukaiset päästö- ja meluvaatimukset. Ilmoitettu 86 hevosvoiman maksimiteho saadaan jo 7 500 kierroksella ja 88 newtonmetrin vääntöhuippu alle 5 000 kierroksella. Aikaisemmin markkinoille tulleessa ”perus”-Scramblerissa käytetään 803-kuutioista ja 75-hevosvoimaista moottoria, joka sekin on ilmajäähdytteinen V2.

Ducati Scrambler 1100
Ducati Scrambler 1100 Special

Kuljettajan valittavissa on kolme ajomoodia: Active, Journey ja City. Kahden ensimmäisen huipputeho on 86 hevosvoimaa ja eroa on kaasunvasteessa. City-asetuksen huipputeho on rajoitettu 75 hevosvoimaan ja kaasunvaste on mahdollisimman pehmeä. Varustukseen kuuluu neliasentoinen luistonestojärjestelmä sekä lukkiutumattomaton jarrujärjestelmä, joka ei ole kytkettävissä pois toiminnasta.

Ducati Scrambler 1100
Ducati Scrambler 1100 Special

Eturengas on tuuman verran normaalia katurengasta suurempi eli 18-tuumainen. Perusmallin ja Specialin jousitus tulee Kayabalta, kun taas Sportissa tietä tasoittaa Öhlinsin alusta. Joustomatkaa on sekä edessä että takana 150 milliä. Kahden etujarrulevyn pareina on Brembon malliston keskivaiheilta valitut M32 Monobloc -radiaalisatulat. Matalan 810 millin istuinkorkeuden lisäksi ajamista helpottaa rungon kapeus, jolloin kuljettajan jalat yltävät helpommin maahan.

Ducati Scrambler 1100

Ducati Scrambler 1100
Ducati Scrambler 1100 perusversio.

Moottori: ilmajäähdytteinen kaksisylinterinen V-moottori
Iskutilavuus: 1079 c
Teho: 86 hv (63 kW) / 7500 r/min
Vääntö: 88 Nm / 4750 r/min
Istuinkorkeus: 810 milliä
Akseliväli: 1514 mm
Tankin tilavuus: 15 litraa
Paino tankattuna: 206 kg (Special 211 kg)

Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Ducati

Luetuimmat