6.8.2021 Ajoneuvot Ford nosti Explorerin uusiin korkeuksiin – ei korkeutta kammoksuville Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Ford nosti Explorerin peräti 47 metrin korkeuteen vielä muutenkin korkean huipun päältä. Sen luokse voi kiivetä – jos uskaltaa. Ford on ollut rakentamassa kunnianhimoista kiipeilykilpailua Norjaan. Osin tämän johdosta Ford nosti Explorerin maailman korkeimman vapaasti seisovan kiipeilytornin nokkaan vuoren päältä vielä 47 metriä ylemmäs. Ei takuulla ollut helppo tehtävä nostaa lähes 2,5 tonnia painava Ford Explorerin ladattava hybridi 50 metriä ylöspäin. Valmistajan mukaan kyseinen auto sopii aktiiviseen elämäntapaan ja juuri tätä se haluaa tempauksellaan viestiä. Kyseinen Over-kiipeilytorni sijaitsee Lillesandissa, Norjan eteläosassa kutsuen kaikki seikkailuun tai jopa kiipeilemään. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Ford nosti Explorerin Hauskasti Ford huomasi tässä yhteydessä lataushybridimaasturin olevan melkoisen massiivinen tuote. Tarkalleen 2466 kiloa painavan suuren maastoauton sijoittaminen turvallisesti tornin huipulle ei ollut kuulemma kovin yksinkertainen tehtävä. Insinöörit ja arkkitehdit kehittivät kuusi kuukautta tarkoitukseen sopivaa tukevaa alustaa, jotta auto saatiin ylös turvallisesti. Nyt se on kuitenkin jämäkästi paikallaan. Tämä tarjoaa mahdollisuuden rohkeille tutustua Exploreriin ja nauttia näkymistä 47 metrin korkeudessa lähimmästä maan tasosta – meren pintaan matkaa on vielä reilusti enemmän. Samaa tornia on hyödynnetty myös kiipeilykilpailun järjestemiseen. Ford järjesti Lillesandissa Explore New Heights -kilpailun, johon osallistui 14 huippukiipeilijää. Heistä kuusi parasta eteni kilpailemaan voitosta, jossa palkintona oli Ford Explorer ladattava hybridi kahdeksi vuodeksi käyttöön. Voittajaksi selviytyi 21-vuotias Leo Ketil Bøe Bergenistä kiipeämällä tornin huipulle vain 3,33 minuutissa Nyt myös kaikilla muilla halukkailla on mahdollisuus haastaa itsensä, ja vaikkapa tuo huippuaika, 27.8. asti. Torniin tosin pääsee ulkoseinää pitkin kiipeämisen lisäksi myös hieman helpommalla tavalla tornin sisällä kulkevia portaita pitkin. Ford Explorerin lataushybridi on suurikokoinen auto mittoihinsa ja varusteisiinsa nähden jopa edullisesti. Se yhdistää 3,0-litraisen EcoBoost V6 -bensiinimoottorin 75 kilowatin sähkömoottoriin. Kokonaisuuden 336 kilowattia (457 hv) on varsin vaikuttava lukema. Tavaratila on laajennettavissa istuimia kaatamalla ja kattoon lastaamalla jopa 2 274 litran vetoisuuteen. Kyseinen Ford Explorer 3.0 V6 Ecoboost PHEV AWD on vieraillut Moottorin koeajossakin Platinum-varustelulla. Kehuja keräsi suorituskyky, tilat ja varustelu, mutta varjopuoliksi jäivät vaatimaton sähköpuoli, korkea kulutus sekä kokonaisuuden viimeistely. Kuvat ja lähde: Ford Lue lisää Kaikki artikkelit 24.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-Benz G580 with EQ Technology – ei nimi vuoden odotetuinta sähkömonsteria pahenna 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 23.4.2024 Uutinen Nuoret hirvieläimet etsivät nyt elinpaikkojaan – ja voivat poukkoilla liikenteessä 23.4.2024 Ajoneuvot 350 000 uutta kotia vuodessa – tätä kaikkea sopii odottaa bestseller BMW X3:n pian koittavalta uudistukselta 21.4.2024 Ajoneuvot Ford Mustang 60th Anniversary Package kunnioittaa alkuperäistä ja ainoaa muskeliautoa 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi – mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Ajoneuvot 24 senttimetriä ja yksi kokonainen istuinrivi lisää: uuden C3 Aircrossin myötä Citroën C3:n käsite venyy ja paukkuu 17.4.2024 Liikenne Veroaikeet: Autoilulle keppiä ja porkkanaa 17.4.2024 Ajoneuvot Uudistunut Nissan Qashqai leikittelee muun muassa valoilla, väreillä ja isompien autojen herkuilla Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 24.4.2024 Yleinen Uusi Tesla Model 3 Ludicrous on kolmessa sekunnissa nollasta sataan kiihtyvä perheauto, jonka saa alle 60 000 eurolla - naurettavaa 24.4.2024 Koeajo Koeajo: Mercedes-Benz V 300 d 4Matic - pröystäilemätöntä luksuskyytiä 23.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 tyylikkäämmäksi tummennuskalvojen poistolla 23.4.2024 Koeajo Maistiainen: täyssähköinen Porsche Macan alle 85 000 eurolla 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 20.4.2024 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet – Opel Calibra Turbo ja aikamatka ysärille 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu? 2.4.2024 Ajoneuvot 7 vuotta vanha hybridi-Volkkari hajosi takuuaikana – korjaus kesti kuukausia, syntyi yli 14 000 euron lasku