18.6.2017 Ajoneuvot Jalkapalloilijoiden autovalinnat – Millä ajetaan ja miten maksetaan? Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Brittiläisen Carspring kasaamassa listassa arvioidaan jalkapallotähtiä heidän autovalintojensa suhteen ja kauanko heidän palkoillaan kestää tienata kyseinen menopeli. Liigasta riippumatta huipputason jalkapalloilu on työtä, johon liittyy samalla oletus tietynlaisesta elämäntyylistä. Suurien kausikorvausten vastineeksi pelaajien odotetaan saapuvan paikalle erilaisilla super- ja ökyautoilla. Nyt brittiläinen autoblogi Carspring on yhdistänyt rakkautensa autoihin ja jalkapalloiluun laskemalla, kauanko pelaajat joutuvat olemaan kentällä tienatakseen menonpelinsä verran katetta pankkitilille. Laskelmat on suoritettu keräämällä tiedot pelaajien ajopeleistä sanomalehdistä ja nettijutuista ja sen jälkeen selvittämällä auton hinta kohdemaan autokaupassa. Näihin tietoihin pohjautuen on laskettu monessako minuutissa pelaajat saavat ajokkinsa maksettua, ainakin jos oletetaan, että treenit, matkustukset ja edustukset hoituvat ilmaiseksi työn ohessa. Mielenkiintoisimpiin huomioihin kuuluu myös, että hyökkääjistä kolmannes ja keskikenttäpelaajista lähes puolet valitsee ajokiksi urheiluauton. Puolustajien makuun ovat puolestaan Grand Tourerit ja katumaasturit, maalivahtien suosiessa vielä pikkuautoja ja avolavoja näiden lisäksi. Vaikka Jesús Navas on nähty muun muassa Porsche Panamerassa, pääsi hän tälle listalle edellisen sukupolven Nissan Micrallaan. Listalla vähimmällä urakoinnilla selviää Jesús Navas, jonka autoksi listattiin miehen lukuisista kulkupeleistä Nissan Micra. Näppärän kauppakassin ostohinnan tienaamiseen menee Manchester Cityn pelaajalta 11 minuuttia ja 17 sekuntia peliaikaa, eli 0,13 matsia. Vähällä selviää myös Kiinassa pelaava Shanghai Shenhuan Carlos Tevez, jonka Porsche Panamera Turbo S:n tienaamiseen meni vain 18 sekuntia Navasia kauemmin! Range Rover Sport on eräs yleisimmistä valinnoista. Listan toisesta ääripäästä löytyy Burnleyn Tom Heaton, joka uskoo monien muiden jalkapalloilijoiden tavoin Range Rover Sporttiin. Heatonille luksusmaasturi on 14,86 pelin arvoinen, eli pelikellon täytyy tikittää 22 tuntia 17 minuuttia ja 49 sekuntia. Viimeisellä sijalla on niin ikään Burnleyn George Boyd, jonka ajoneuvon maksaminen vaati peräti 30,45 matsia eli 45 tuntia, 40 minuuttia ja 23 sekuntia. Osaltaan tähän vaikuttaa tosin miehen viehtymys klassiseen Mercedes-Benz 300 SL -lokinsiipiautoon. Juttukaveriksi Boydille kelvannee Chelsean John Terry, joka lunasti Ferrari 275 GTB:n itselleen 14:36:55 pelaamisella tai 9,74 ottelulla. Muita mainitsemisen arvoisia suorituksia: PelaajaJoukkueAutoMinuutitBenedikt HöwedesSchalke 05VW Beetle Cabrio15:52Andre SchürrleBorussia DortmundJeep Wrangler Sahara18:37Gianluigi BuffonJuventus TurinFiat 50019:48Thiago SilvaPSGNissan GT-R22:19Pedro Eliezer Rodriguez LedesmaChelseaPeugeot 208 GTi23:41Mesut ÖzilArsenalFerrari 4581:23:52Dani AlvesJuventus TurinFerrari FF3:42:59Wayne RooneyManchester UnitedAston Martin Vanquish S50:36Moussa SissokoTottenhamAudi RS547:05 Palkkaneuvotteluihin kannattaisi puolestaan lähteä Kemar Lawrencen (New York Red Bulls) ja Willard Katsanden (Kaizer Chiefs), joiden Nissan 370Z:t vaativat listaan nähden reilusti töitä. Lawrencen auto kustansi hänelle 11 tunnin ja 53 minuutin pelaamisen, Katsanden joutuessa töihin 16 tunnin ja 58 sekunnin edestä. Tässä joukossa huonon diilin on tehnyt myös Katsanden joukkuetoveri Kgotso Moleko, jonka BMW 135i Cabriolet edellytti 20:05:58 edestä pelaamista, eli 13,4 ottelua. Eräs suosituimmista liikkumisvälineistä listalla on Bentley Continental GT, kuvattuna tässä Speed-versiona. Eräs klassisisista jalkapalloilijamobiileista, Bentley Continental GT, kertoo miten laaja-alaisesti pelaajien palkat vaihtelevat. AS Romassa pelaava Edin Džeko pelasi brittiluksuksen talliinsa vajaalla ottelulla 1:05:56 peliajalla. David Silva ja Blaise Matuidi eivät viihtyneet kentällä montaa minuuttia pidempään autokaupan laskua kuitatessaan ja suurin osa listan pelaajista sai hoidettua velvollisuutensa Bentleytä kohtaan alle kahden ottelun yhtäjaksoisella pelaamisella. Toista oli kuitenkin AFC Bournemouthin Adam Smithillä, jonka Conti GT maksoi miehelle peräti 10,22 ottelun tulot. Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse – nipin napin riittävä Ronaldon egolle. Ja mitä tulee jalkapallon tärkeimpään kysymykseen Ronaldo vai Messi: Lionel Messin Ferrari F430 Spider vaati argentiinalaiselta 31:22 pelaamisen, kun taas Cristiano Ronaldon imagon mukainen Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse -hyperauto vaati portugalilaisen kenttäpanoksen 3,50 ottelun ajalta, eli 5:15:20 verran. Koko 256 pelaajan lista on katsottavissa Carspringin sivuilta täältä. Lähde: Carspring Kuvat: Valmistajat, Aake Kinnunen Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 2.5.2024 Uutinen Autojen ensirekisteröinnit pahasti jäljessä viime vuodesta 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 1.5.2024 Ajoneuvot Tiesitkö, että halvimmillaan täyssähköisen Bugattin puikkoihin pääsee vain noin 30 000 eurolla? 30.4.2024 Ajoneuvot Kialta raskaamman sarjan uutisia – ”järjettömän tehokas” EV9 GT ja globaalien markkinoiden Tasman-avolava luvassa alle vuoden sisällä 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 29.4.2024 Ajoneuvot Mitsubishi ASX faceliftattiin – nyt se on vähän vähemmän identtinen Renault Capturin kanssa 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 28.4.2024 Uutinen Autohallin rikkonainen ovi aiheutti riidan – sitä ratkottiin kuluttajariitalautakunnassa asti 27.4.2024 Liikenne Suomalaisten tyytyväisyys joukkoliikenteeseen on noussut – takseihin päinvastoin Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 2.5.2024 Esittely Koeistuttu: Renault Symbioz – ehkä kaikkien perheautojen ei sittenkään tarvitse olla sähköautoja 2.5.2024 Koeajo Koeajo: Mazda CX-30 – kompakti crossover tyylikkäällä ulkomuodolla 3.5.2024 Lentokoneet LATAM:in lennon 800 alustava raportti julki - voiko lentoemännän väärä napinpainallus syöstä Boeing 787 Dreamlinerin syöksyyn? 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt