22.10.2021

Kawasakin jettimalliston huipulle parannuksia kaudelle 2022

kawasaki vesijetti

Kawasakin 300-hevosvoimaisten Ultra 310-vesijettien perustekniikka pysyy ennallaan, mutta kuljettajaa hyödyttävän elektroniikan ja varusteiden määrä kasvaa kaudelle 2022.

Lisäteholle ei ole tarvetta, vaan 1500-kuutioisen ja mekaanisesti ahdetun rivinelosen teho pysyy ennallaan. Mallimerkinnästä poiketen teholukema ei ole 310 hevosvoimaa, vaan tasan 300. Ahtimen ansiosta vääntöäkin on tarjolla hulppeat 277 newtonmetriä.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Useita parannuksia

Matka-ajoa varten varustukseen kuuluu vakionopeussäädin. Jos taas jettiä käytetään esimerkiksi vesihiihtoon, niin kuljettajan mukavuutta ja vesihiihtäjän turvallisuutta parantaa taaksepäin suunnattu kamera, josta kuljettaja näkee mitä takana tapahtuu. Vanha LCD-mittaristo on korvattu uudella seitsentuumaisella väri-TFT-näytöllä.

kawasaki vesijetti

Trimmien sähkösäätöä on täydennetty seitsemällä esisäädetyllä asetuksella, joista löytyy sopiva vaihtoehto ajotyylin ja olosuhteiden mukaan. Kolmen tehokartan (Full, Middle, Low) lisäksi tarjolla on ns. ”Learning Key”, eli kokemattomille kuljettajille jetti voidaan antaa käyttöön rajoitetulla teholla ja rajoitetulla huippunopeudella. Suorituskyvyn hyödyntämiseksi ominaisuuksiin kuuluu nyt Launch Control -lähtöavustin, joka mm. säätää trimmejä mahdollisimman tehokkaan kiihdytyksen takaamiseksi. KSRD-järjestelmän (Kawasaki Smart Reverse & Deceleration) ansiosta jetin pysäyttäminen ja peruuttaminen on helppoa, samoin ohjaaminen hitaissa vauhdeissa. Yhdellä kosketuksella valittava kahdeksan kilometrin tasainen tuntinopeus on käyttökelpoinen mm. satama-alueilla ja laituria lähestyttäessä.

kawasaki vesijetti

Edellisen vuosimallin tapaan varustukseen kuuluu säädettävä ohjaustanko ja yhteensä 168 litran tavaratilat.

Kolme versiota

Tarjolle tulee kolme eri malliversiota. Turkoosinvärinen Ultra 310X on malliston perusvarustelluin, eli edullisin vaihtoehto. Urheilullisempaa vaihtoehtoa edustaa Limenvihreä Ultra 310LX-S, jossa nimen ”luxury sport” -nimen vastineeksi on urheilulliset istuimet ja perusmallin varustetason lisäksi mm. peruutuskamera. Malliston huipulla on kullanvärinen Ultra 310LX. Siinä kuljettajaa hemmotellaan kromattujen yksityiskohtien ja Jetsound-viihdejärjestelmän ohella ErgoFit-luksusistuimella.

Vuoden 2021 mallien hintahaarukka oli 20 490 eurosta 23 490 euroon. Ensi vuoden malliston hinnat vahvistetaan marraskuun 2021 aikana.

Kawasaki Ultra 310

kawasaki vesijetti

Moottori: nelisylinterinen, mekaanisesti ahdettu rivimoottori, 1498cc
Teho: 221 kW (300 hv) / 8 000 r/min
Vääntö: 277 Nm / 6 000 r/min
Tankin tilavuus: 80 litraa
Paino ajokunnossa 475-487 kg

Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Kawasaki

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Luetuimmat