22.10.2021 Ajoneuvot Kawasakin jettimalliston huipulle parannuksia kaudelle 2022 Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Kawasakin 300-hevosvoimaisten Ultra 310-vesijettien perustekniikka pysyy ennallaan, mutta kuljettajaa hyödyttävän elektroniikan ja varusteiden määrä kasvaa kaudelle 2022. Lisäteholle ei ole tarvetta, vaan 1500-kuutioisen ja mekaanisesti ahdetun rivinelosen teho pysyy ennallaan. Mallimerkinnästä poiketen teholukema ei ole 310 hevosvoimaa, vaan tasan 300. Ahtimen ansiosta vääntöäkin on tarjolla hulppeat 277 newtonmetriä. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Useita parannuksia Matka-ajoa varten varustukseen kuuluu vakionopeussäädin. Jos taas jettiä käytetään esimerkiksi vesihiihtoon, niin kuljettajan mukavuutta ja vesihiihtäjän turvallisuutta parantaa taaksepäin suunnattu kamera, josta kuljettaja näkee mitä takana tapahtuu. Vanha LCD-mittaristo on korvattu uudella seitsentuumaisella väri-TFT-näytöllä. Trimmien sähkösäätöä on täydennetty seitsemällä esisäädetyllä asetuksella, joista löytyy sopiva vaihtoehto ajotyylin ja olosuhteiden mukaan. Kolmen tehokartan (Full, Middle, Low) lisäksi tarjolla on ns. ”Learning Key”, eli kokemattomille kuljettajille jetti voidaan antaa käyttöön rajoitetulla teholla ja rajoitetulla huippunopeudella. Suorituskyvyn hyödyntämiseksi ominaisuuksiin kuuluu nyt Launch Control -lähtöavustin, joka mm. säätää trimmejä mahdollisimman tehokkaan kiihdytyksen takaamiseksi. KSRD-järjestelmän (Kawasaki Smart Reverse & Deceleration) ansiosta jetin pysäyttäminen ja peruuttaminen on helppoa, samoin ohjaaminen hitaissa vauhdeissa. Yhdellä kosketuksella valittava kahdeksan kilometrin tasainen tuntinopeus on käyttökelpoinen mm. satama-alueilla ja laituria lähestyttäessä. Edellisen vuosimallin tapaan varustukseen kuuluu säädettävä ohjaustanko ja yhteensä 168 litran tavaratilat. Kolme versiota Tarjolle tulee kolme eri malliversiota. Turkoosinvärinen Ultra 310X on malliston perusvarustelluin, eli edullisin vaihtoehto. Urheilullisempaa vaihtoehtoa edustaa Limenvihreä Ultra 310LX-S, jossa nimen ”luxury sport” -nimen vastineeksi on urheilulliset istuimet ja perusmallin varustetason lisäksi mm. peruutuskamera. Malliston huipulla on kullanvärinen Ultra 310LX. Siinä kuljettajaa hemmotellaan kromattujen yksityiskohtien ja Jetsound-viihdejärjestelmän ohella ErgoFit-luksusistuimella. Vuoden 2021 mallien hintahaarukka oli 20 490 eurosta 23 490 euroon. Ensi vuoden malliston hinnat vahvistetaan marraskuun 2021 aikana. Kawasaki Ultra 310 Moottori: nelisylinterinen, mekaanisesti ahdettu rivimoottori, 1498cc Teho: 221 kW (300 hv) / 8 000 r/min Vääntö: 277 Nm / 6 000 r/min Tankin tilavuus: 80 litraa Paino ajokunnossa 475-487 kg Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Kawasaki Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi – mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Ajoneuvot 24 senttimetriä ja yksi kokonainen istuinrivi lisää: uuden C3 Aircrossin myötä Citroën C3:n käsite venyy ja paukkuu 17.4.2024 Liikenne Veroaikeet: Autoilulle keppiä ja porkkanaa 17.4.2024 Ajoneuvot Uudistunut Nissan Qashqai leikittelee muun muassa valoilla, väreillä ja isompien autojen herkuilla 16.4.2024 Ajoneuvot Tesla Model Y sai myös Suomessa houkuttelevan uuden version – Long Range RWD nostaa toimintamatkaa mutta laskee hintaa 16.4.2024 Uutinen Dacia Duster alkaen 24399 euroa – eikä muitakaan hintoja tarvitse muistaa kuin kaksi 15.4.2024 Ajoneuvot Melkoisen uskomaton käänne: Alfa Romeo joutuu vaihtamaan alle viikon vanhan uutuutensa nimen, koska se on tulkittu lain vastaiseksi – tervetuloa siis uusi Alfa Romeo Junior 14.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-EQ EQS päivittyi – keulassa on nyt enemmän S-sarjaa 13.4.2024 Ajoneuvot Tässä on uudistunut Audi S3 – reseptissä mukana aiempaa enemmän ÄRRÄSSÄÄ Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Ajoneuvot 24 senttimetriä ja yksi kokonainen istuinrivi lisää: uuden C3 Aircrossin myötä Citroën C3:n käsite venyy ja paukkuu 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 18.4.2024 Koeajo Maistiainen: Audi A3 Allstreet – kolme ratkaisevaa lisäsenttiä? 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 16.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: ”onko teillä edes oikeita työkaluja autoonne?” 16.4.2024 Koeajo Koeajo: Škoda Superb Combi – kuin hengähdystauko kaiken nykymaailman hektisyyden keskellä 17.4.2024 Ajoneuvot Uudistunut Nissan Qashqai leikittelee muun muassa valoilla, väreillä ja isompien autojen herkuilla 24.3.2024 Ajoneuvot Et ollutkaan ainoa, joka ei ymmärtänyt Audin numeropohjaista mallimerkintäpolitiikkaa - siksi se siirtyy historiaan 20.3.2024 Ajoneuvot Vanhassa, yli 170 000 kilometriä ajetussa Škodassa havaittiin suuri öljynkulutus pian kauppojen jälkeen – myyjän mielestä autossa ei ollut vikaa luovutushetkellä 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu?