22.10.2021 Ajoneuvot Kawasakin jettimalliston huipulle parannuksia kaudelle 2022 Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Kawasakin 300-hevosvoimaisten Ultra 310-vesijettien perustekniikka pysyy ennallaan, mutta kuljettajaa hyödyttävän elektroniikan ja varusteiden määrä kasvaa kaudelle 2022. Lisäteholle ei ole tarvetta, vaan 1500-kuutioisen ja mekaanisesti ahdetun rivinelosen teho pysyy ennallaan. Mallimerkinnästä poiketen teholukema ei ole 310 hevosvoimaa, vaan tasan 300. Ahtimen ansiosta vääntöäkin on tarjolla hulppeat 277 newtonmetriä. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Useita parannuksia Matka-ajoa varten varustukseen kuuluu vakionopeussäädin. Jos taas jettiä käytetään esimerkiksi vesihiihtoon, niin kuljettajan mukavuutta ja vesihiihtäjän turvallisuutta parantaa taaksepäin suunnattu kamera, josta kuljettaja näkee mitä takana tapahtuu. Vanha LCD-mittaristo on korvattu uudella seitsentuumaisella väri-TFT-näytöllä. Trimmien sähkösäätöä on täydennetty seitsemällä esisäädetyllä asetuksella, joista löytyy sopiva vaihtoehto ajotyylin ja olosuhteiden mukaan. Kolmen tehokartan (Full, Middle, Low) lisäksi tarjolla on ns. ”Learning Key”, eli kokemattomille kuljettajille jetti voidaan antaa käyttöön rajoitetulla teholla ja rajoitetulla huippunopeudella. Suorituskyvyn hyödyntämiseksi ominaisuuksiin kuuluu nyt Launch Control -lähtöavustin, joka mm. säätää trimmejä mahdollisimman tehokkaan kiihdytyksen takaamiseksi. KSRD-järjestelmän (Kawasaki Smart Reverse & Deceleration) ansiosta jetin pysäyttäminen ja peruuttaminen on helppoa, samoin ohjaaminen hitaissa vauhdeissa. Yhdellä kosketuksella valittava kahdeksan kilometrin tasainen tuntinopeus on käyttökelpoinen mm. satama-alueilla ja laituria lähestyttäessä. Edellisen vuosimallin tapaan varustukseen kuuluu säädettävä ohjaustanko ja yhteensä 168 litran tavaratilat. Kolme versiota Tarjolle tulee kolme eri malliversiota. Turkoosinvärinen Ultra 310X on malliston perusvarustelluin, eli edullisin vaihtoehto. Urheilullisempaa vaihtoehtoa edustaa Limenvihreä Ultra 310LX-S, jossa nimen ”luxury sport” -nimen vastineeksi on urheilulliset istuimet ja perusmallin varustetason lisäksi mm. peruutuskamera. Malliston huipulla on kullanvärinen Ultra 310LX. Siinä kuljettajaa hemmotellaan kromattujen yksityiskohtien ja Jetsound-viihdejärjestelmän ohella ErgoFit-luksusistuimella. Vuoden 2021 mallien hintahaarukka oli 20 490 eurosta 23 490 euroon. Ensi vuoden malliston hinnat vahvistetaan marraskuun 2021 aikana. Kawasaki Ultra 310 Moottori: nelisylinterinen, mekaanisesti ahdettu rivimoottori, 1498cc Teho: 221 kW (300 hv) / 8 000 r/min Vääntö: 277 Nm / 6 000 r/min Tankin tilavuus: 80 litraa Paino ajokunnossa 475-487 kg Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Kawasaki Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 2.5.2024 Uutinen Autojen ensirekisteröinnit pahasti jäljessä viime vuodesta 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 1.5.2024 Ajoneuvot Tiesitkö, että halvimmillaan täyssähköisen Bugattin puikkoihin pääsee vain noin 30 000 eurolla? 30.4.2024 Ajoneuvot Kialta raskaamman sarjan uutisia – ”järjettömän tehokas” EV9 GT ja globaalien markkinoiden Tasman-avolava luvassa alle vuoden sisällä 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 29.4.2024 Ajoneuvot Mitsubishi ASX faceliftattiin – nyt se on vähän vähemmän identtinen Renault Capturin kanssa 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 28.4.2024 Uutinen Autohallin rikkonainen ovi aiheutti riidan – sitä ratkottiin kuluttajariitalautakunnassa asti 27.4.2024 Liikenne Suomalaisten tyytyväisyys joukkoliikenteeseen on noussut – takseihin päinvastoin Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 2.5.2024 Esittely Koeistuttu: Renault Symbioz – ehkä kaikkien perheautojen ei sittenkään tarvitse olla sähköautoja 2.5.2024 Koeajo Koeajo: Mazda CX-30 – kompakti crossover tyylikkäällä ulkomuodolla 3.5.2024 Lentokoneet LATAM:in lennon 800 alustava raportti julki - voiko lentoemännän väärä napinpainallus syöstä Boeing 787 Dreamlinerin syöksyyn? 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt