3.2.2021

Lataushybridi Seat Tarraco e-Hybrid sai hinnat – nopealle tilaajalle 1000 euroa tukea

Seat Tarraco e-HYBRID

Lataushybridi Seat Tarraco e-Hybrid alkaa 41 400 euron hinnasta, kunhan tilauksen tekee ennen maaliskuun loppua. Siihen saakka voimassa on 1 000 euron tuki.

Espanjalaismerkin uusi iso lataushybridi Seat Tarraco e-Hybrid on saanut hinnat, joihin sisältyy maaliskuun loppuun asti hyödynnettävissä oleva nopean tilaajan 1 000 euron hankintatuki. Edullisimmillaan, hankintatuki huomioituna, Seat Tarraco e-Hybrid Xcellence Launch Edition maksaa 41 396,15 euroa.

Kyseessä on suuri, yli 600 litraa tavaratilaa ja tilat viidelle tarjoava, merkin lippulaiva-SUV. Sen hybridivoimalinja tarkoittaa 180 kilowatin (245 hv) yhteistehoa ja 48 kilometrin WLTP-mittauksen mukaista sähköistä toimintamatkaa, mutta nelivetoisuutta tähän rahaan ei kuitenkaan saa. Esittelimme e-Hybridin laajemmin sen julkistuksen yhteydessä.

Seat Tarraco e-HYBRID

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Xcellence vai FR?

Uusi lataushybridi Seat Tarraco e-Hybrid tulee saataville kahtena eri varusteluversiona: Xcellence Launch Edition ja FR Launch Edition. Näistä FR-varustelutason lisähinta on noin 2 000 euroa, eli se on saatavilla nopean tilaajan hankintatuen voimalla nyt 43 400 euron summalla.

Auton varusteluun kuuluu aina muun muassa digimittaristo, 8-tuumainen tietoviihdejärjestelmän kosketusnäyttö, navigointijärjestelmä, sähkökäyttöinen seisontalämmitys- ja jäähdytys, 2 lämmitettävää takaistuinta, mukautuva vakionopeudensäädin ja sähkökäyttöinen takaluukku. Vakiovarustelu kattaa lisäksi vielä avaimettoman kulun, peruutuskameran, liikennemerkkien tunnistuksen ja 19-tuumaiset kevytmetallivanteet.

Kuljettajaa avustavista järjestelmistä vakiovarusteina ovat esimerkiksi ympäristönvalvontajärjestelmä hätäjarrutustoiminnolla sekä kaistanpitoavustin. Lisävarusteinen turvallisuuspaketti XL tuo näiden lisäksi mukaan kaukovaloavustimen, kaistanvaihtoavustimen, törmäyksiä ennakoivan turvajärjestelmän, ruuhka-avustimen, hätätilanneavustimen sekä ehkä hieman yllättäen lämmitettävän ohjauspyörän.

Muutaman tuhannen lisähintaan FR-varustelutaso tuo osin edellisten lisäksi ja osin tilalle urheilulliset etuistuimet, sähkötoimisen kuljettajan istuimen muistitoiminnolla sekä säätyvän iskunvaimennuksen.

Tehdaslisävarusteena on tilattavissa myös sähköisesti esiin vapautettava vetokoukku – Tarraco e-Hybridin vetomassat ovat 750 kg (jarruton) ja 1800 kg (jarrullinen).

Seat Tarraco e-HYBRID

Lataushybridi Seat Tarraco e-Hybrid

Tarracon lataushybridiversiossa 1,4-litrainen 110-kilowattinen (150 hv) TSI-bensiinimoottori on yhdistetty 86-kilowattiseen (117 hv) sähkömoottoriin, 13 kilowattitunnin litiumioniakkuun ja kuusipykäläiseen DSG-automaattivaihteistoon: yhdistelmä tarjoaa 180 kilowattia (245 hv) tehoa ja 400 newtonmetriä vääntöä. Seatin lippulaivahybridi tarjoaa toimintamatkaa pelkällä sähköllä parhaimmillaan 48 kilometriä (WLTP).

Kun akku tarvitsee latausta, se saadaan tyhjästä täyteen kolmessa ja puolessa tunnissa käyttämällä 3,6 kilowatin tehoista latauslaitetta. Perinteisestä 230 voltin kotilatauspistokkeesta sama kestää noin 7 tuntia.

Lataushybridi Seat Tarraco e-Hybrid on suunniteltu ja kehitetty Barcelonassa, mutta se valmistetaan Wolfsburgissa, Saksassa. Ensimmäiset e-Hybridit saapuvat jälleenmyyjille maaliskuussa ja asiakastoimitukset alkavat keväällä 2021, mutta tilauksia otetaan jo sisään.

Kuvat ja lähde: Seat

Luetuimmat