14.6.2022 Ajoneuvot Latausjonoja lyhentämässä – Kempowerin latausratkaisu adaptiivisella jännitteellä Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Bensajonoissa on tähän päivään mennessä satunnaisesti seisty, mutta niistä yleensä selviää korkeintaan joissain minuuteissa. Sähköautojen yleistyessä kasvava ongelma ovat kuitenkin latausjonot, joissa saattaa vierähtää tovin verran pidempään. Adaptiivinen lataus on tuomassa ongelmaan helpotusta. Yksi sähköisen liikkumisen haasteista sähköautojen yleistyessä on sähköautoilijoiden kokemat latausjonot, sillä latausajat ovat pitkiä ja latausasemia on vielä rajallinen määrä. Pitkiä latausjonoja on erityisesti viikonloppuina ja vilkkaasti liikennöidyillä reiteillä. Uusimpien ja tehokkaimpien sähköautomallien latausaikoihin saadaan toki helpotusta jo auton tekniikan puolesta, kiitos jopa 1 000 voltin akkujännitteiden. Esimerkiksi Porsche Taycanissa lukema on 800 volttia.Kempower vastaa muuttuvaan markkinaan lanseeraamalla uuden pikalatausratkaisun, joka optimoi uusien sähköautomallien akkujen korkeamman tehopotentiaalin. Adaptiiviseen jännitteeseen perustuva pikalataus mahdollistaa latauksen optimoinnin jokaisella lataussatelliitilla myös korkean jännitteen akuille. Sähköautoilijoille tämä näkyy entistä nopeampina latausaikoina. Uusi pikalatausratkaisu on suunniteltu palvelemaan sähköajoneuvoja, joiden akkujännite on jopa 1000 volttia, mutta se toimii myös tavanomaisempien, alle 500 voltin jännitteen akkujen kanssa.- Sähköautoilijat ovat ihastuneet markkinoilla jo olevaan dynaamiseen latausratkaisuumme. Olemme iloisia voidessamme parantaa heidän latauskokemustaan entisestään uuden adaptiivisen latauksen avulla. Adaptiivinen lataus toimii jopa 1000 voltin akuilla – jotka ovat vasta tulossa markkinoille – mutta soveltuu myös alle 500 voltin akuille. Helpotamme sähköautoilijoiden jonotustuskaa ja kaikki voittavat, kehuu Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki.Kempower esittelee innovatiivisen adaptiiviseen jännitteeseen perustuvaa latausratkaisua EVS 35 -messuilla, maailman suurimmassa sähköautotapahtumassa 11.–15.6. Oslossa. Adaptiiviseen jännitteeseen perustuva lataus tulee vakio-ominaisuudeksi yhtiön kaikissa toimituksissa vuoden 2022 kolmannella neljänneksellä. Lisäksi kaikkiin olemassa oleviin Kempower-latureihin voidaan päivittää adaptiivinen lataus.Lähde ja kuvat: Kempower OyjMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 4.7.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Maxus T60 MAX – vannoutunut sähköautomerkki toi Suomen markkinoille dieselavolavan 3.7.2025 Sähköautot Kempowerista Allegon pääkumppani – ensimmäiset pikalatausasemat käyttöön Euroopassa syksyllä 2025 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 3.7.2025 Sähköautot ”10 vuotta liian aikaisin” – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen 2.7.2025 Liikenne Autoliitto testasi: näin sähköauto reagoi, jos se joutuu veden varaan 2.7.2025 Ajoneuvot Mitsubishi hakee kasvua Euroopassa uusilla Renault-malleilla 1.7.2025 Uutinen Volkswagen sähköautojen rekisteröinneissä ykkönen Suomessa – syynä ainakin laaja mallisto 1.7.2025 Sähköautot Tesla toimitti ensimmäisen itseajavan auton asiakkaalle Texasissa – täysin ilman kuljettajaa 1.7.2025 Uutinen Autojen ensirekisteröinnit edelleen alamaissa – romutuspalkkiolla haetaan autokauppaan piristystä Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen 2.7.2025 Liikenne Autoliitto testasi: näin sähköauto reagoi, jos se joutuu veden varaan 2.7.2025 Se kerta kun Se kerta kun: BMW loi 6,7-litraisen V16:n, muttei tuonut sitä tuotantoon, peläten aloittavansa kilpavarustelun kierteen 3.7.2025 Koeajo Maistiainen: Maxus eTerron 9 - onko tästä kiinalaisesta maantielaivasta markkinoidemme ensimmäiseksi varteenotettavaksi sähköavolavaksi? 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen 2.7.2025 Liikenne Autoliitto testasi: näin sähköauto reagoi, jos se joutuu veden varaan 29.6.2025 Ajatuksia autoista Kiitos kaikesta 12 voltin akku, mutta lähde jo eläkkeelle – Ajatuksia autoista 2.7.2025 Se kerta kun Se kerta kun: BMW loi 6,7-litraisen V16:n, muttei tuonut sitä tuotantoon, peläten aloittavansa kilpavarustelun kierteen 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 13.6.2025 Uutinen Sähköautojen toimintamatkatestissä uusi ennätys: Tesla kukistui ylivoimaisella tuloksella 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä”