21.7.2020

Renault Zoe Van – pienestä sähköautosta pakuversio

Renault Zoe Van 2020 - rear

Renault Zoe Van tarkoittaa tutusta sähköautosta tarjottavaa pientä pakettiautoversiota. Kaksi paikkaa on poistettu tavaratilan tieltä.

Renault Zoe Van tarjoaa sähköisen vaihtoehdon pienyrittäjille ja läheteille yli kuution kokoisella tavaratilallaan. Kyseessä on pikkuautoluokan sähköisestä Renault Zoesta kaksi istuinta poistamalla muokattu pakettiautoversio, joka jakaa pitkälti tuon lähtökohtana toimineen henkilöauton ominaisuudet. Näihin lukeutuvat muun muassa akkuteknologia, voimalinja sekä sisusta tietoviihdejärjestelmineen.

Renault Zoe Van 2020 - front

Kyseessä on viimeisin lisäys Renaultin N1-luokan pakettiautotarjontaan. Renault kehuu tarjoavansa nyt kaikkein laajimman tarjonnan hyötyajoneuvoa tarvitseville ammattilaisille, jotka tahtoisivat vaihtaa sähköpakettiautoon. Uuden Zoe Vanin lisäksi merkillä on tarjota suuremmat Kangoo Z.E. sekä Master Z.E.

Renault Zoe Van 2020 - trunk

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Renault Zoe Van

Koska Renault Zoe Van pohjautuu hyvin vahvasti jo tuttuun Zoe-sähköautoon, on hyvä aloittaa sen tuntuvimmasta muutoksesta: tavaratilasta. Takaistuimet on poistettu ja etuistuimien taakse on viritetty metalliverkko käytännöllisen ja turvallisen tavaratilan saavuttamiseksi. Takaikkunat on kalvotettu tummiksi eikä niitä saa avattua, mutta takaovet tarjoavat yhä vaihtoehtoisen pääsyn tavaratilan puolelle.

Tavaratilan vetoisuudeksi luvataan yksi kuutiometri ja kantavuutta 387 kilogrammaa Business-varustelulla. Lattiapinta-ala syntyy mitoista: 1 205 millimetriä pituussuuntaan ja 1 110 millimetriä leveyttä. Lattiamatto on kumia ja kuormansidontapisteitä löytyy neljä kappaletta.

Renault Zoe Van 2020 - side

Akkuteknologia tuttua

Pakettiautoversio Renault Zoe Van käyttää samaa 52 kilowattitunnin akkupakettia ja 80 kilowatin R110-sähkömoottoria kuin jo tuttu Zoen pikkuauto. Näillä eväin se saavuttaa myös saman 395 kilometrin toimintamatkan WLTP-mittauksessa. R110-sähkömoottorin avulla kiihdytys paikaltaan 100 kilometrin tuntinopeuteen kestää 11,4 sekuntia.

Renault Zoe Van tukee 50 kilowatin DC-latausta, joka mahdollistaa 80-prosentin lataamisen hieman reilussa tunnissa. Tämä tarkoittaa puolessa tunnissa lähes 150 kilometriä lisää toimintamatkaa. Tavanomaisempi AC-lataus on mahdollista mukana toimitettavalla latauskaapelilla 22 kilowatin teholla, jolloin tyhjä akku latautuu täyteen kolmessa tunnissa.

Renault Zoe Van 2020 - interior

Vakiovarusteluun kuuluu muun muassa Android Auto ja Apple CarPlay -tuki, 7-tuumainen kosketusnäyttö keskikonsolissa ja 10-tuumainen digitaalimittaristo. Varustepakettien avulla matkaan on saatavilla langaton lataus, peruutuskamera sekä lämmitettävät istuimet ja ohjauspyörä. Toistaiseksi tiedossa on vain Ison-Britannian varustelu, joten mahdollisesti Suomessa myytävä malli saattaa poiketa edellä mainitusta.

Julkaisu on tapahtunut Isossa-Britanniassa eikä Renault Zoe Vanin tulosta Suomeen ole vielä tietoa. Palaamme asiaan taatusti, mikäli myynti alkaa myös meillä ja hinnat selviävät.

Lähde ja kuvat: Renault

Luetuimmat