21.7.2020 Ajoneuvot Renault Zoe Van – pienestä sähköautosta pakuversio Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Renault Zoe Van tarkoittaa tutusta sähköautosta tarjottavaa pientä pakettiautoversiota. Kaksi paikkaa on poistettu tavaratilan tieltä. Renault Zoe Van tarjoaa sähköisen vaihtoehdon pienyrittäjille ja läheteille yli kuution kokoisella tavaratilallaan. Kyseessä on pikkuautoluokan sähköisestä Renault Zoesta kaksi istuinta poistamalla muokattu pakettiautoversio, joka jakaa pitkälti tuon lähtökohtana toimineen henkilöauton ominaisuudet. Näihin lukeutuvat muun muassa akkuteknologia, voimalinja sekä sisusta tietoviihdejärjestelmineen. Kyseessä on viimeisin lisäys Renaultin N1-luokan pakettiautotarjontaan. Renault kehuu tarjoavansa nyt kaikkein laajimman tarjonnan hyötyajoneuvoa tarvitseville ammattilaisille, jotka tahtoisivat vaihtaa sähköpakettiautoon. Uuden Zoe Vanin lisäksi merkillä on tarjota suuremmat Kangoo Z.E. sekä Master Z.E. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Renault Zoe Van Koska Renault Zoe Van pohjautuu hyvin vahvasti jo tuttuun Zoe-sähköautoon, on hyvä aloittaa sen tuntuvimmasta muutoksesta: tavaratilasta. Takaistuimet on poistettu ja etuistuimien taakse on viritetty metalliverkko käytännöllisen ja turvallisen tavaratilan saavuttamiseksi. Takaikkunat on kalvotettu tummiksi eikä niitä saa avattua, mutta takaovet tarjoavat yhä vaihtoehtoisen pääsyn tavaratilan puolelle. Tavaratilan vetoisuudeksi luvataan yksi kuutiometri ja kantavuutta 387 kilogrammaa Business-varustelulla. Lattiapinta-ala syntyy mitoista: 1 205 millimetriä pituussuuntaan ja 1 110 millimetriä leveyttä. Lattiamatto on kumia ja kuormansidontapisteitä löytyy neljä kappaletta. Akkuteknologia tuttua Pakettiautoversio Renault Zoe Van käyttää samaa 52 kilowattitunnin akkupakettia ja 80 kilowatin R110-sähkömoottoria kuin jo tuttu Zoen pikkuauto. Näillä eväin se saavuttaa myös saman 395 kilometrin toimintamatkan WLTP-mittauksessa. R110-sähkömoottorin avulla kiihdytys paikaltaan 100 kilometrin tuntinopeuteen kestää 11,4 sekuntia. Renault Zoe Van tukee 50 kilowatin DC-latausta, joka mahdollistaa 80-prosentin lataamisen hieman reilussa tunnissa. Tämä tarkoittaa puolessa tunnissa lähes 150 kilometriä lisää toimintamatkaa. Tavanomaisempi AC-lataus on mahdollista mukana toimitettavalla latauskaapelilla 22 kilowatin teholla, jolloin tyhjä akku latautuu täyteen kolmessa tunnissa. Vakiovarusteluun kuuluu muun muassa Android Auto ja Apple CarPlay -tuki, 7-tuumainen kosketusnäyttö keskikonsolissa ja 10-tuumainen digitaalimittaristo. Varustepakettien avulla matkaan on saatavilla langaton lataus, peruutuskamera sekä lämmitettävät istuimet ja ohjauspyörä. Toistaiseksi tiedossa on vain Ison-Britannian varustelu, joten mahdollisesti Suomessa myytävä malli saattaa poiketa edellä mainitusta. Julkaisu on tapahtunut Isossa-Britanniassa eikä Renault Zoe Vanin tulosta Suomeen ole vielä tietoa. Palaamme asiaan taatusti, mikäli myynti alkaa myös meillä ja hinnat selviävät. Lähde ja kuvat: Renault Lue lisää Kaikki artikkelit 25.4.2024 Uutinen Polestar 4 kävi ensivisiitillä Suomessa – tältä näyttää auto ilman takalasia 25.4.2024 Ajoneuvot Lamborghini Urus SE kulkee 60 kilometriä sähköllä – ja pauhaa 800 hevosvoiman edestä 24.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-Benz G580 with EQ Technology – ei nimi vuoden odotetuinta sähkömonsteria pahenna 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 23.4.2024 Uutinen Nuoret hirvieläimet etsivät nyt elinpaikkojaan – ja voivat poukkoilla liikenteessä 23.4.2024 Ajoneuvot 350 000 uutta kotia vuodessa – tätä kaikkea sopii odottaa bestseller BMW X3:n pian koittavalta uudistukselta 21.4.2024 Ajoneuvot Ford Mustang 60th Anniversary Package kunnioittaa alkuperäistä ja ainoaa muskeliautoa 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi – mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Ajoneuvot 24 senttimetriä ja yksi kokonainen istuinrivi lisää: uuden C3 Aircrossin myötä Citroën C3:n käsite venyy ja paukkuu Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 24.4.2024 Yleinen Uusi Tesla Model 3 Ludicrous on kolmessa sekunnissa nollasta sataan kiihtyvä perheauto, jonka saa alle 60 000 eurolla - naurettavaa 24.4.2024 Koeajo Koeajo: Mercedes-Benz V 300 d 4Matic - pröystäilemätöntä luksuskyytiä 23.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 tyylikkäämmäksi tummennuskalvojen poistolla 23.4.2024 Koeajo Maistiainen: täyssähköinen Porsche Macan alle 85 000 eurolla 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu? 2.4.2024 Ajoneuvot 7 vuotta vanha hybridi-Volkkari hajosi takuuaikana – korjaus kesti kuukausia, syntyi yli 14 000 euron lasku