21.7.2020 Ajoneuvot Renault Zoe Van – pienestä sähköautosta pakuversio Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Renault Zoe Van tarkoittaa tutusta sähköautosta tarjottavaa pientä pakettiautoversiota. Kaksi paikkaa on poistettu tavaratilan tieltä. Renault Zoe Van tarjoaa sähköisen vaihtoehdon pienyrittäjille ja läheteille yli kuution kokoisella tavaratilallaan. Kyseessä on pikkuautoluokan sähköisestä Renault Zoesta kaksi istuinta poistamalla muokattu pakettiautoversio, joka jakaa pitkälti tuon lähtökohtana toimineen henkilöauton ominaisuudet. Näihin lukeutuvat muun muassa akkuteknologia, voimalinja sekä sisusta tietoviihdejärjestelmineen.Kyseessä on viimeisin lisäys Renaultin N1-luokan pakettiautotarjontaan. Renault kehuu tarjoavansa nyt kaikkein laajimman tarjonnan hyötyajoneuvoa tarvitseville ammattilaisille, jotka tahtoisivat vaihtaa sähköpakettiautoon. Uuden Zoe Vanin lisäksi merkillä on tarjota suuremmat Kangoo Z.E. sekä Master Z.E.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyRenault Zoe VanKoska Renault Zoe Van pohjautuu hyvin vahvasti jo tuttuun Zoe-sähköautoon, on hyvä aloittaa sen tuntuvimmasta muutoksesta: tavaratilasta. Takaistuimet on poistettu ja etuistuimien taakse on viritetty metalliverkko käytännöllisen ja turvallisen tavaratilan saavuttamiseksi. Takaikkunat on kalvotettu tummiksi eikä niitä saa avattua, mutta takaovet tarjoavat yhä vaihtoehtoisen pääsyn tavaratilan puolelle.Tavaratilan vetoisuudeksi luvataan yksi kuutiometri ja kantavuutta 387 kilogrammaa Business-varustelulla. Lattiapinta-ala syntyy mitoista: 1 205 millimetriä pituussuuntaan ja 1 110 millimetriä leveyttä. Lattiamatto on kumia ja kuormansidontapisteitä löytyy neljä kappaletta.Akkuteknologia tuttuaPakettiautoversio Renault Zoe Van käyttää samaa 52 kilowattitunnin akkupakettia ja 80 kilowatin R110-sähkömoottoria kuin jo tuttu Zoen pikkuauto. Näillä eväin se saavuttaa myös saman 395 kilometrin toimintamatkan WLTP-mittauksessa. R110-sähkömoottorin avulla kiihdytys paikaltaan 100 kilometrin tuntinopeuteen kestää 11,4 sekuntia.Renault Zoe Van tukee 50 kilowatin DC-latausta, joka mahdollistaa 80-prosentin lataamisen hieman reilussa tunnissa. Tämä tarkoittaa puolessa tunnissa lähes 150 kilometriä lisää toimintamatkaa. Tavanomaisempi AC-lataus on mahdollista mukana toimitettavalla latauskaapelilla 22 kilowatin teholla, jolloin tyhjä akku latautuu täyteen kolmessa tunnissa.Vakiovarusteluun kuuluu muun muassa Android Auto ja Apple CarPlay -tuki, 7-tuumainen kosketusnäyttö keskikonsolissa ja 10-tuumainen digitaalimittaristo. Varustepakettien avulla matkaan on saatavilla langaton lataus, peruutuskamera sekä lämmitettävät istuimet ja ohjauspyörä. Toistaiseksi tiedossa on vain Ison-Britannian varustelu, joten mahdollisesti Suomessa myytävä malli saattaa poiketa edellä mainitusta.Julkaisu on tapahtunut Isossa-Britanniassa eikä Renault Zoe Vanin tulosta Suomeen ole vielä tietoa. Palaamme asiaan taatusti, mikäli myynti alkaa myös meillä ja hinnat selviävät.Lähde ja kuvat: Renault Lue lisää Kaikki artikkelit 4.7.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Maxus T60 MAX – vannoutunut sähköautomerkki toi Suomen markkinoille dieselavolavan 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 2.7.2025 Ajoneuvot Mitsubishi hakee kasvua Euroopassa uusilla Renault-malleilla 1.7.2025 Uutinen Volkswagen sähköautojen rekisteröinneissä ykkönen Suomessa – syynä ainakin laaja mallisto 1.7.2025 Uutinen Autojen ensirekisteröinnit edelleen alamaissa – romutuspalkkiolla haetaan autokauppaan piristystä 30.6.2025 Kuluttajat Kuluttaja ja automyyjä kiistelivät, lämpenikö tuontiautona maahantuotu uudehko Audi-sähköauto riittävän nopeasti talvella – kuluttajariitalautakunta antoi vastauksen 29.6.2025 Uutinen Kiinan autoteollisuudessa paisutellaan lukuja myymällä uusia autoja ”käytettyinä” ulkomaille 29.6.2025 Uutinen Autoklinikka etsii Suomen parasta parkkihallia – nettiäänestys käynnissä 29.6.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: neloskone – tasavarma arkinen puurtaja yllättää välillä Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen 2.7.2025 Liikenne Autoliitto testasi: näin sähköauto reagoi, jos se joutuu veden varaan 2.7.2025 Se kerta kun Se kerta kun: BMW loi 6,7-litraisen V16:n, muttei tuonut sitä tuotantoon, peläten aloittavansa kilpavarustelun kierteen 3.7.2025 Koeajo Maistiainen: Maxus eTerron 9 - onko tästä kiinalaisesta maantielaivasta markkinoidemme ensimmäiseksi varteenotettavaksi sähköavolavaksi? 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen 2.7.2025 Liikenne Autoliitto testasi: näin sähköauto reagoi, jos se joutuu veden varaan 29.6.2025 Ajatuksia autoista Kiitos kaikesta 12 voltin akku, mutta lähde jo eläkkeelle – Ajatuksia autoista 2.7.2025 Se kerta kun Se kerta kun: BMW loi 6,7-litraisen V16:n, muttei tuonut sitä tuotantoon, peläten aloittavansa kilpavarustelun kierteen 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 13.6.2025 Uutinen Sähköautojen toimintamatkatestissä uusi ennätys: Tesla kukistui ylivoimaisella tuloksella 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä”