8.10.2018 Ajoneuvot Triumph Street Scrambler – lisää suorituskykyä ja ajettavuutta Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Triumphin 900-kuutioisen Street Scramblerin jousitusta ja jarruja parannetaan. Lisäksi moottori saa kymmenen lisähevosvoimaa. Triumph Street Scrambler esiteltiin kaudeksi 2017. Nyt retrohenkinen keskiluokan pyörä kokee ensimmäiset uudistuksensa. Ulkonäkö henkii edelleen tuttua scrambler-henkeä yläkautta vedettyine tuplaäänenvaimentimineen ja retrohenkisine ulkonäköineen. Uudistuksia tulee tekniikkaan käytännössä joka osa-alueelle. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lisäteho sittenkin tarpeen Street Scramblerin ensiesittelyssä Triumph painotti vahvan väännön merkitystä ja matalan 55 hevosvoiman huipputehon kerrottiin olleen harkittu ratkaisu, sillä scrambler-henkistä pyörää ajetaan väännöllä eikä korkeampaa huipputehoa tarvittaisi. Nyt ääni on muuttunut kellossa ja kaudeksi 2019 Street Scrambler saa 10 lisähevosvoimaa huipputehon noustessa 65 hevosvoimaan. Samalla moottorin maksimikierroslukua nostetaan 500 kierroksella. Moottorin pyöriviä massoja on kevennetty, mikä parantaa kierrosherkkyyttä. Vääntömomentin maksimilukema 80 newtonmetriä pysyy entisellään, samoin matala 3200 kierroksen pyörimisnopeus jolla se saavutetaan. Moottorin teho on mahdollista rajoittaa A2-korttiluokan edellyttämään 35 kilowattiin. Lisää jarrutehoa ja paremmat ajo-ominaisuudet Etujousitusta parannetaan Kayaban laadukkaammilla teleskoopeilla, joiden luvataan parantavan ajettavuutta ja lisäävän ajomukavuutta. Etujousituksessa ei ole säätöjä, takana voi säätää jousen esijännitystä. Sekä edessä että takana on käytössä katupyörämäinen 120 millin joustomatka. Jarruvarustuskin kokee päivityksen, kun etupäähän vaihdetaan Brembon valmistama nelimäntäinen jarrusatula yhdistettynä 310-milliseen jarrulevyyn. Sähköisen ride-by-wire -kaasun yhteyteen tulee kaksi ajotilaa: Road ja sadekelille tarkoitettu Rain. Sekä lukkiutumattomat jarrut että luistonesto ovat pois kytkettävissä napin painalluksella. Takana on nyt led-valo ja vakiovarustukseen kuuluvat sekä ajonestojärjestelmä että USB-latausliitin. Scrambler-piirteet säilyvät Scrambler-henkiseen ajoasentoon kuuluvat leveä ohjaustanko, eteen sijoitetut jalkatapit ja pysty ajosento kuuluvat edelleen asiaan, samoin matala 790 millin istuinkorkeus. Alla pyörivät Metzeler Tourance -renkaat, jotka kuvioinnillaan sopivat sekäsoralle että kestopäällysteelle. Tarjolla on kolme värivaihtoehtoa: valkoinen, punainen ja khaki. Huoltoväli on pitkä 16 000 kilometriä, mikä yhdessä hyvän polttoainetalouden kanssa (ilmoitettu keskikulutus 4,1 litraa) pitää käyttökulut kurissa. Käytännössä samat tekniset uudistukset tulevat kaudelle 2019 myös saman tekniikan jakavaan katumalli Triumph Street Twiniin. Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Triumph Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi – mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Ajoneuvot 24 senttimetriä ja yksi kokonainen istuinrivi lisää: uuden C3 Aircrossin myötä Citroën C3:n käsite venyy ja paukkuu 17.4.2024 Ajoneuvot Uudistunut Nissan Qashqai leikittelee muun muassa valoilla, väreillä ja isompien autojen herkuilla 16.4.2024 Ajoneuvot Tesla Model Y sai myös Suomessa houkuttelevan uuden version – Long Range RWD nostaa toimintamatkaa mutta laskee hintaa 15.4.2024 Ajoneuvot Melkoisen uskomaton käänne: Alfa Romeo joutuu vaihtamaan alle viikon vanhan uutuutensa nimen, koska se on tulkittu lain vastaiseksi – tervetuloa siis uusi Alfa Romeo Junior 14.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-EQ EQS päivittyi – keulassa on nyt enemmän S-sarjaa 13.4.2024 Ajoneuvot Tässä on uudistunut Audi S3 – reseptissä mukana aiempaa enemmän ÄRRÄSSÄÄ 12.4.2024 Ajoneuvot Alfa Romeo Milano on melko pieni auto mutta kiistatta jättimäinen uutuus 10.4.2024 Ajoneuvot Koeajo: Peugeot e-Partner XL eTrek – korkealta, muttei kovaa Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Ajoneuvot 24 senttimetriä ja yksi kokonainen istuinrivi lisää: uuden C3 Aircrossin myötä Citroën C3:n käsite venyy ja paukkuu 20.4.2024 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet – Opel Calibra Turbo ja aikamatka ysärille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 16.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: ”onko teillä edes oikeita työkaluja autoonne?” 16.4.2024 Koeajo Koeajo: Škoda Superb Combi – kuin hengähdystauko kaiken nykymaailman hektisyyden keskellä 17.4.2024 Ajoneuvot Uudistunut Nissan Qashqai leikittelee muun muassa valoilla, väreillä ja isompien autojen herkuilla 24.3.2024 Ajoneuvot Et ollutkaan ainoa, joka ei ymmärtänyt Audin numeropohjaista mallimerkintäpolitiikkaa - siksi se siirtyy historiaan 20.3.2024 Ajoneuvot Vanhassa, yli 170 000 kilometriä ajetussa Škodassa havaittiin suuri öljynkulutus pian kauppojen jälkeen – myyjän mielestä autossa ei ollut vikaa luovutushetkellä 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu?