8.10.2018 Ajoneuvot Triumph Street Scrambler – lisää suorituskykyä ja ajettavuutta Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Triumphin 900-kuutioisen Street Scramblerin jousitusta ja jarruja parannetaan. Lisäksi moottori saa kymmenen lisähevosvoimaa. Triumph Street Scrambler esiteltiin kaudeksi 2017. Nyt retrohenkinen keskiluokan pyörä kokee ensimmäiset uudistuksensa. Ulkonäkö henkii edelleen tuttua scrambler-henkeä yläkautta vedettyine tuplaäänenvaimentimineen ja retrohenkisine ulkonäköineen. Uudistuksia tulee tekniikkaan käytännössä joka osa-alueelle. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lisäteho sittenkin tarpeen Street Scramblerin ensiesittelyssä Triumph painotti vahvan väännön merkitystä ja matalan 55 hevosvoiman huipputehon kerrottiin olleen harkittu ratkaisu, sillä scrambler-henkistä pyörää ajetaan väännöllä eikä korkeampaa huipputehoa tarvittaisi. Nyt ääni on muuttunut kellossa ja kaudeksi 2019 Street Scrambler saa 10 lisähevosvoimaa huipputehon noustessa 65 hevosvoimaan. Samalla moottorin maksimikierroslukua nostetaan 500 kierroksella. Moottorin pyöriviä massoja on kevennetty, mikä parantaa kierrosherkkyyttä. Vääntömomentin maksimilukema 80 newtonmetriä pysyy entisellään, samoin matala 3200 kierroksen pyörimisnopeus jolla se saavutetaan. Moottorin teho on mahdollista rajoittaa A2-korttiluokan edellyttämään 35 kilowattiin. Lisää jarrutehoa ja paremmat ajo-ominaisuudet Etujousitusta parannetaan Kayaban laadukkaammilla teleskoopeilla, joiden luvataan parantavan ajettavuutta ja lisäävän ajomukavuutta. Etujousituksessa ei ole säätöjä, takana voi säätää jousen esijännitystä. Sekä edessä että takana on käytössä katupyörämäinen 120 millin joustomatka. Jarruvarustuskin kokee päivityksen, kun etupäähän vaihdetaan Brembon valmistama nelimäntäinen jarrusatula yhdistettynä 310-milliseen jarrulevyyn. Sähköisen ride-by-wire -kaasun yhteyteen tulee kaksi ajotilaa: Road ja sadekelille tarkoitettu Rain. Sekä lukkiutumattomat jarrut että luistonesto ovat pois kytkettävissä napin painalluksella. Takana on nyt led-valo ja vakiovarustukseen kuuluvat sekä ajonestojärjestelmä että USB-latausliitin. Scrambler-piirteet säilyvät Scrambler-henkiseen ajoasentoon kuuluvat leveä ohjaustanko, eteen sijoitetut jalkatapit ja pysty ajosento kuuluvat edelleen asiaan, samoin matala 790 millin istuinkorkeus. Alla pyörivät Metzeler Tourance -renkaat, jotka kuvioinnillaan sopivat sekäsoralle että kestopäällysteelle. Tarjolla on kolme värivaihtoehtoa: valkoinen, punainen ja khaki. Huoltoväli on pitkä 16 000 kilometriä, mikä yhdessä hyvän polttoainetalouden kanssa (ilmoitettu keskikulutus 4,1 litraa) pitää käyttökulut kurissa. Käytännössä samat tekniset uudistukset tulevat kaudelle 2019 myös saman tekniikan jakavaan katumalli Triumph Street Twiniin. Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Triumph Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 1.5.2024 Ajoneuvot Tiesitkö, että halvimmillaan täyssähköisen Bugattin puikkoihin pääsee vain noin 30 000 eurolla? 30.4.2024 Ajoneuvot Kialta raskaamman sarjan uutisia – ”järjettömän tehokas” EV9 GT ja globaalien markkinoiden Tasman-avolava luvassa alle vuoden sisällä 29.4.2024 Ajoneuvot Mitsubishi ASX faceliftattiin – nyt se on vähän vähemmän identtinen Renault Capturin kanssa 26.4.2024 Ajoneuvot Opel Grandland on nyt täysin uusi – luvassa lisää kokoa ja näköä sekä hurjia lupaava täyssähkömalli 25.4.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Mazda 6 ei katoa, vaan muuttaa muotoaan – tällä kertaa kiinalaisena sähköautona 25.4.2024 Ajoneuvot Lamborghini Urus SE kulkee 60 kilometriä sähköllä – ja pauhaa 800 hevosvoiman edestä 24.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-Benz G580 with EQ Technology – ei nimi vuoden odotetuinta sähkömonsteria pahenna 23.4.2024 Ajoneuvot 350 000 uutta kotia vuodessa – tätä kaikkea sopii odottaa bestseller BMW X3:n pian koittavalta uudistukselta 21.4.2024 Ajoneuvot Ford Mustang 60th Anniversary Package kunnioittaa alkuperäistä ja ainoaa muskeliautoa Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 2.5.2024 Esittely Koeistuttu: Renault Symbioz – ehkä kaikkien perheautojen ei sittenkään tarvitse olla sähköautoja 2.5.2024 Koeajo Koeajo: Mazda CX-30 – kompakti crossover tyylikkäällä ulkomuodolla 3.5.2024 Koeajo Maistiainen: Tesla Model Y Long Range RWD – lisää valinnanvaraa suosikkisähkikseen 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt