2.9.2021

Uusi halvempi täyssähköinen Volvo XC40 kelpaa sähköautojen hankintatuelle

Volvo XC40 Recharge (single motor): powertrain cutaway

Uusi halvempi täyssähköinen Volvo XC40 Recharge riisuu toisen moottorin. Näin sen hinnat alkavat 50 000 euron alapuolelta.

Volvo haluaa tarjota lisää vaihtoehtoja täyssähköautoa harkitseville esittelemällä uuden yksimoottorisen Volvo XC40 Rechargen, joka toki tarkoittaa nelivetoisuudesta luopumista. Tämä halvempi täyssähköinen Volvo XC40 tulee aloittamaan hinnaston yli 10 000 euroa aiempaa alempaa ja siten se mahtuu myös valtion sähköautojen hankintatuen piiriin. Edullisimmillaan uutuus on ostettavissa 47 918 eurolla.

– Laajennamme yksimoottorisen XC40 Recharge -mallin myötä täyssähköautojen valikoimaamme. Asiakkaat voivat nyt valita kahdesta erilaisesta täyssähköisestä XC40 -versiosta, minkä lisäksi tarjolla on hiljattain esitelty Volvo C40 Recharge Twin, kommentoi Volvon pääteknologiajohtaja Henrik Green.

Volvo XC40 Recharge P8 AWD in Glacier Silver

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Lisää tarjontaa

Etuvetoinen, yhdellä sähkömoottorilla varustettu Volvo XC40 Recharge laajentaa Volvon sähkömallien tarjontaa ja tukee yhtiön muutosta yksinomaan sähköautojen valmistajaksi vuoteen 2030 mennessä. Volvo tulee esittelemään tulevina vuosina kokonaisen tuoteperheen uusia täyssähköautoja.

Halvempi täyssähköinen Volvo XC40 Recharge on toinen täyssähköinen XC40-versio, jo myynnissä olleen kaksimoottorisen XC40 Recharge Twin -mallin ohella. Molemmat Volvo XC40 -täyssähköversiot perustuvat XC40 -katumaasturimalliin, joka voitti ensimmäisenä Volvona arvostetun Vuoden Auto Euroopassa -palkinnon vuonna 2018.

Yksimoottorisen uutuuden huipputeho on 170 kilowattia (231 hv). Sen 70 kilowattitunnin akuston arvioidaan riittävän yhdellä latauksella noin 400 kilometrin WLTP-mittaustavan mukaiseen sähköiseen toimintamatkaan, joka vastaa nelivetoisen version suoritusta. Akun voi ladata teoriassa 150 kilowatin tehoisella pikalaturilla 10:stä 80 prosenttiin noin 30 minuutissa.

Ilman talvirenkaita

Molemmat täyssähköiset XC40 -versiot sisältävät huolenpitopaketin, joka sisältää huollon, takuun ja tiepalvelun sekä asiakkaan niin halutessa myös vakuutuksen ja kotilatauslaitteiston. Tämä kokonaisuus tekee sähköauton hankinnasta houkuttelevampaa ja mukavampaa riippumatta siitä, valitsevatko asiakkaat leasing- vai käteismaksuvaihtoehdon.

Volvon uudet Recharge-renkaat ovat vakiovaruste myös Suomessa. Kyseessä on ympärivuotinen rengas ja uutisoimme Moottorilla tästä talvirenkaista luopumisesta jo maaliskuussa Volvon julkistettua asian.

Volvon mukaan Recharge-rengassarja pystyy käsittelemään turvallisesti useampia sää- ja tieolosuhteita kuin kesä- tai talvirenkaat – kyseessä on luonnollisesti suurempi kompromissi. Recharge-renkaat poistavat asiakkaan niin halutessa jokavuotisen renkaanvaihtoruljanssin ja vähentävät hiilidioksidipäästöjä talvirenkaisiin verrattuna. Täyssähköisen Volvon ostaja voi toki hankkia jatkossakin autoon omakustanteisesti talvirenkaat.

Volvo XC40 Recharge P8 AWD in Glacier Silver

Halvempi täyssähköinen Volvo XC40

Yksimoottorisen XC40 Rechargen tuotanto käynnistyy tänä syksynä, ja sitä valmistetaan Volvon tehtailla sekä Belgian Gentissä että Kiinan Luqiaossa. Malli on tilattavissa Suomessa ja sen hinta alkaen on 47 918 euroa. Kuten kaikki täyssähköiset Volvo -mallit, sen voi suunnitella ja tilata myös verkossa.

– Olemme alkuperäisen XC40-mallin ja XC40 Recharge Twin -täyssähköauton menestyksen myötä innoissamme tästä uudesta tulokkaasta. Odotamme, että uusi versio on erittäin suosittu useilla avainmarkkinoilla ja että yhä useammat ihmiset kiinnostuvat sähköautoilusta. Haluamme myös varmistaa, että asiakkaat voivat tilata auton missä haluavat, sanoo Volvon kaupallisten toimintojen johtaja Lex Kerssemakers.

XC40 Recharge on saatavilla kolmella eri varustetasolla, joista kahden edullisimman hinnat jäävät alle valtion sähköautojen hankintatuen 50 000 euron hintarajan. Hankintatuen kriteerit täyttyvät, kun auton tilauspäivä on ennen marraskuun 2021 loppua ja toimitus ennen vuoden 2022 loppua.

– Sähköauton hankintakynnyksen madaltuminen erilaisten tukien ja huojennusten myötä on asiakkaille tervetullut muutos ja myös koko Volvo -verkostolle myynnillisesti erittäin tärkeää, sanoo Volvo Car Finlandin operatiivinen johtaja Jouni Jokinen.

Kuvat ja lähde: Volvo

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Luetuimmat