28.6.2018 Ajoneuvot Maistiainen: Peugeot Rifter – kun elämän pitää mahtua kyytiin Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Henkilö- ja pakettiauton yhdistelmä kuulostaa tylsältä, mutta Peugeot Rifterissä toteutus on onnistunut. Nyt maistiaisen kohteena ei kenties ole maailman jännittävimmän autoluokan edustaja, mutta älä anna sen häiritä. Peugeot Rifter edustaa niitä autoja, jotka keskittyvät tarjoamaan sitä, mitä monet perheet autoiltaan oikeasti tarvitsevat.Avainasemassa ovat tilat ja monikäyttöisyys: autoja, joihin elämä mahtuu kyytiin. Viime aikoina kätevä autoluokka on jäänyt pahasti katumaasturimuodin jalkoihin, mutta Peugeot on korjannut tilannetta muovaamalla Rifterin ulkonäköön maasturimaista koristelua. Myös maavaraa on korotettu kolmisen senttimetriä pyöräkokoa suurentamalla.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyPakettiautosta tilat…Rifter on uuden nimen saanut henkilöautomuunnos Partner-pakettiautosta. Se siis jakaa saman perustan uuden Citroën Berlingon ja Opel Combon kanssa.Pakettiautosta on kuitenkin otettu lähinnä ne hyvät puolet, eli huippuavarat tilat. Rifteriä tarjotaan peruspituisena tai peräti 35 senttimetriä jatkettuna versiona, ja kumpaakin saa viisi- tai seitsenpaikkaisena. Jo lyhytakselivälinen tarjoaa kahdelle istuinriville hulppeat tilat ja avaran tavaratilan. Arkea helpottavia lokeroita löytyy kirjaimellisesti katosta lattiaan.Vain kuljettajan istuinta ei voi kumota – tarvittaessa kyytiin menee siis varsin pitkiäkin tavaroita.…ja henkilöautosta ajettavuusOhjauspyörän takaa auto tuntuu kuitenkin hyvin henkilöautomaiselta. Sisäilme on vaihtunut Peugeotin nykyytylin mukaiseksi i-Cockpitiksi, eli mittaristoa katsotaan pienen ohjauspyörän yli. Ainakin keskimittainen tottuu ratkaisuun nopeasti. Auto tottelee kohtalaisen nopeaa ja kevyehköä ohjausta tarkasti ja vaivatta, ja ainakin koeajettu 1,5-litrainen 130-hevosvoimainen diesel yhdessä uuden kahdeksanportaisen automaatin kanssa liikuttaa autoa vaivattomasti.Teksti ja kuvat: Lauri Ahtiainen Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 4.2.2025 Kuluttajat Tapion vain reilu 400 kilometriä ajettu uusi Volkswagen-sähköauto hyytyi kesken ajon tielle:”Rekkaa ohittaessa olisi tullut kylmä hiki” 5.2.2025 Koeajo Koeajo: Mazda 3 – kuin ostaisit käytetyn auton, ja hyvä niin 4.2.2025 Uutinen Taksin käyttäjien turva ryöstöhinnoitteluun – taksamittari 4.2.2025 Uutinen Pariton vai parillinen? Audi remontoi mallistonumeronsa – takaisin entiselleen 4.2.2025 Koeajo Koeajo: DFSK EC75 – markkinoiden halvin tonniluokan sähköpakettiauto 28.1.2025 Kuluttajat Nikon auto kivitettiin lommoille – vakuutusyhtiön mielestä kysymyksessä olikin törmäysvahinko 4.2.2025 Kuluttajat Tapion vain reilu 400 kilometriä ajettu uusi Volkswagen-sähköauto hyytyi kesken ajon tielle:”Rekkaa ohittaessa olisi tullut kylmä hiki” 1.2.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: Nopeusennätys-Audi 5000 CS quattro '86 2.2.2025 Moottoripyöränäyttely Rieju Xplora 557 – laatuosilla varustettu adventure yllättää hinnallaan 28.1.2025 Ajoneuvot Dacian suurin ja komein eli Bigster tulee ennakkomyyntiin 28 399 euron alkaen-hinnalla 28.1.2025 Kuluttajat Nikon auto kivitettiin lommoille – vakuutusyhtiön mielestä kysymyksessä olikin törmäysvahinko 18.1.2025 Lentokoneet Finnairin kuukausi sitten vastaanottama tuorein Airbus A350 on tuotekehityksen myötä jopa viisi tonnia alkuperäisiä yksilöitä kevyempi 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 4.2.2025 Kuluttajat Tapion vain reilu 400 kilometriä ajettu uusi Volkswagen-sähköauto hyytyi kesken ajon tielle:”Rekkaa ohittaessa olisi tullut kylmä hiki” 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla