28.6.2018 Ajoneuvot Maistiainen: Peugeot Rifter – kun elämän pitää mahtua kyytiin Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Henkilö- ja pakettiauton yhdistelmä kuulostaa tylsältä, mutta Peugeot Rifterissä toteutus on onnistunut. Nyt maistiaisen kohteena ei kenties ole maailman jännittävimmän autoluokan edustaja, mutta älä anna sen häiritä. Peugeot Rifter edustaa niitä autoja, jotka keskittyvät tarjoamaan sitä, mitä monet perheet autoiltaan oikeasti tarvitsevat.Avainasemassa ovat tilat ja monikäyttöisyys: autoja, joihin elämä mahtuu kyytiin. Viime aikoina kätevä autoluokka on jäänyt pahasti katumaasturimuodin jalkoihin, mutta Peugeot on korjannut tilannetta muovaamalla Rifterin ulkonäköön maasturimaista koristelua. Myös maavaraa on korotettu kolmisen senttimetriä pyöräkokoa suurentamalla.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyPakettiautosta tilat…Rifter on uuden nimen saanut henkilöautomuunnos Partner-pakettiautosta. Se siis jakaa saman perustan uuden Citroën Berlingon ja Opel Combon kanssa.Pakettiautosta on kuitenkin otettu lähinnä ne hyvät puolet, eli huippuavarat tilat. Rifteriä tarjotaan peruspituisena tai peräti 35 senttimetriä jatkettuna versiona, ja kumpaakin saa viisi- tai seitsenpaikkaisena. Jo lyhytakselivälinen tarjoaa kahdelle istuinriville hulppeat tilat ja avaran tavaratilan. Arkea helpottavia lokeroita löytyy kirjaimellisesti katosta lattiaan.Vain kuljettajan istuinta ei voi kumota – tarvittaessa kyytiin menee siis varsin pitkiäkin tavaroita.…ja henkilöautosta ajettavuusOhjauspyörän takaa auto tuntuu kuitenkin hyvin henkilöautomaiselta. Sisäilme on vaihtunut Peugeotin nykyytylin mukaiseksi i-Cockpitiksi, eli mittaristoa katsotaan pienen ohjauspyörän yli. Ainakin keskimittainen tottuu ratkaisuun nopeasti. Auto tottelee kohtalaisen nopeaa ja kevyehköä ohjausta tarkasti ja vaivatta, ja ainakin koeajettu 1,5-litrainen 130-hevosvoimainen diesel yhdessä uuden kahdeksanportaisen automaatin kanssa liikuttaa autoa vaivattomasti.Teksti ja kuvat: Lauri Ahtiainen Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 12.1.2025 Ajoneuvot Upouusi Opel Grandland on nyt rantautunut Suomeen 11.1.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: V8 on nautinnollinen yleiskone 11.1.2025 Kysy Autoista Kysy autoista: kannattaako hankkia ladattava hybridiauto ilman kotilatausmahdollisuutta? 12.1.2025 Koeajo Koeajo: Cupra Formentor VZ – kuparin hohdetta ja rallijakkarat vakiona 11.1.2025 Koeajo Koeajo: Alpine A110 – onko pakko lopettaa ajaminen jos ei tahdo? 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 6.1.2025 Käytetyt autot Fiatiin oli tehty jakopääremontti juuri ennen kauppoja – auton vesipumppu petti silti, autoliike alkoi syyttää auton ostajaa 9.1.2025 Uutinen Reilu 130 000 kilometria ajetusta Škodasta rikkoutui ohjaus – myyjä epäili vian johtuneen auton ostajasta 7.1.2025 Henkilö Pehr G. Gyllenhammar: Volvo-johtajan omat autot 3.1.2025 Autoilu Näin paljon bensiinin hinta nousee – koskee liki 1,8 miljoonan auton käyttökuluja 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 13.12.2024 Kuluttajat Toyotan suosikkimaasturissa voi tulla vastaan ikävä sähköongelma – korjaus maksaa pahimmillaan jopa yli 5 000 euroa! 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 6.1.2025 Käytetyt autot Fiatiin oli tehty jakopääremontti juuri ennen kauppoja – auton vesipumppu petti silti, autoliike alkoi syyttää auton ostajaa