29.8.2017

Neste asemien kauppiaat vauhdissa – luvassa sata päivää hyviä tekoja

Nesteen liikenneasemien kauppiaat toteuttavat hyviä tekoja itsenäisen Suomen kunniaksi.

Neste kertoo liikenneasemiensa kauppiaiden tempaisevan Suomi 100 -hengessä. Luvassa on mittava vyöry hyviä tekoja eri puolilla Suomea.

Itsenäisyyspäivään mennessä hyviä tekoja on luvassa kaikkiaan noin 150. Paikallisesti toteutettavat tempaukset kohdennetaan kauppiaiden itse päättämällä tavalla. Tähän mennessä hyvää on tehty esimerkiksi lahjoittamalla munkkikahveja, vanhusten ulkoilua auttamalla ja tarjoamalla työtä uusille työharjoittelijoille.

Neste K Kerava Asemansilta- ja Neste K Vantaa Korso -liikenneasemista vastaavien kauppiaiden Milla Hiltusen ja Aki Savolaisen hyvä teko liittyy hyväntekeväisyystempaukseen nuorten syrjäytymisen estämiseksi.

– Järjestimme heinäkuun lopulla keravalaisen kulttuuriyhdistyksen Varjo Ry:n kanssa nuorille graffititapahtuman, jossa paikalliset ammattimaalaajat opastivat lapsia ja nuoria tämän taiteenmuodon saloihin. Nuorisoa kävi paikalla mukavasti, ja oli ilo huomata heidän innostuksensa oppia enemmän graffiteista ja maalaamisesta. Maalaukset tehtiin Suomi 100 -teemalla ison kontin seinille, joten nuoret oppivat myös, ettei graffiteja saa aivan mihin tahansa taiteilla, Hiltunen ja Savolainen kertovat.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Neste lupaa lisäpotin hyväntekeväisyyteen

Kauppiaiden hyvien tekojen lisäksi suomalaiset ovat voineet ehdottaa Nesteelle hyväntekeväisyyskohteita, joista neljätoista valikoitui lopulliseen yleisöäänestykseen.

Näistä eniten ääniä saanut viisikko oli Lapsisyöpäpotilasperheidenkerho Sykerö, Viialan kotikolo, Wise Nose Suomen Hajuerottelu Ry, Jalavan erityiskoulu ja erään yksinhuoltajan talon korjaaminen.

Valittujen kohteiden kesken jaetaan hyväntekeväisyyspotti, jota suomalaiset voivat vielä kerryttää suuremmaksi peukuttamalla yksittäisten kauppiaiden jakamia kuvia sosiaalisessa mediassa itsenäisyyspäivään asti. Lopullinen summa on koossa ja lahjoitetaan joulukuun puolivälissä.

– Lähdimme erittäin mielellämme mukaan tähän kampanjaan yhdessä kauppiaittemme kanssa. On hienoa nähdä, että he tekevät ja lahjoittavat hyviä tekoja omilla paikkakunnillaan näin innostuneesti. Yhtään niin pientä tekoa ei ole, ettei sillä olisi merkitystä, kertoo Nesteen Marketing & Services -liiketoiminta-alueen markkinointijohtaja Mika Hyötyläinen.

– Jokainen suomalainen on myös voinut osallistua tempaukseen äänestämällä tärkeiksi kokemiaan paikallisia hyväntekeväisyyskohteita. Jäämme innolla odottamaan, millainen potti sosiaalisen median peukutuksista itsenäisyyspäivään mennessä kertyy, Hyötyläinen jatkaa.

Lähde ja kuvitus: Neste

Luetuimmat