24.4.2025 Käyttötesti Dacia Duster Käyttötesti: Dacia Dusterin tietoviihde ei ole uusinta uutta – mutta haittaako se? Teksti Aake Kinnunen Kuva Jari Saarentaus, Aake Kinnunen Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Dusterin tietotekniset piirteet eivät ehkä pärjää uusimmille sähköautoille, mutta toisaalta niissä ole juuri mitään ärsyttävääkään. Uuden polven Dacia Dusterin myötä romanialaismerkin crossover otti ison loikan digitekniikassa. Kuljettajan seitsemäntuumainen mittaristonäyttö kuuluu nyt asiaan ja tietoviihdejärjestelmällä on 10-tuumainen näyttö. Hyvin varusteltuna autoomme kuuluu Media-toimintojen lisäksi navigointi. Eri ominaisuudet paljastavat kuitenkin armotta, että Dusterin prosessointiteho on vähän vanhahtavaa. Esimerkiksi mittaristonäkymän vaihtaminen näennäisesti eri vaihtoehtojen välillä aiheuttaa autossa pienen mietintätauon. Ehkä lienee onni onnettomuudessa, että näkymät eivät juuri eroa toisistaan, joten niiden välillä on vain vähän mieltä vaihdella. Sama verkkaisuus koskee kosketusnäyttöä, joka reagoi viiveellä. Nelivedossa mielenkiintoisin toiminto on maastoajonäkymä, joka kertoo kallistuskulmat ja nelivedon voimanjaon, joskin tiheämpi päivitystahti sopisi voimanjakonäyttöönkin. Hanki rajaton lukuoikeus Haluatko jatkaa lukemista? Autoliiton jäsenenä saat rajattoman pääsyn kaikkiin Moottori+ -sisältöihin. Liity jäseneksi Kirjaudu sisään Jäsenenä saat nämä edut ja paljon muuta Moottori Moottori+ -sisältöjen lukuoikeus ja painettu lehti 9 kertaa vuodessa. Tiepalvelu Autoliiton Tiepalvelu turvaa Plus- ja Premium-jäsenten matkan Suomessa ja ulkomailla. Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.4.2025 Koeajo Koeajo: Hyundai Ioniq 5 – pinnan alla kuplii 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 24.4.2025 Sähköautot Kiinalaismerkit toivat polttomoottoriversiot nihkeään sähköautomarkkinaan – nyt uhkaavat jo päästösakot 25.4.2025 Ajoneuvot Lexus ES vaihtoi kerta kaikkiaan tyyliään - kaunokainen tulee saataville myös täyssähköisenä 23.4.2025 Nimi muutettu Nimi muutettu: Nissanin Suomessakin edustava kiinalaisyhteistyökumppani sai heitettyä upouuden Patrolin pakotemuurin yli Venäjälle 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 21.4.2025 Uutinen Tarvitsetko G-Mersun, mutta bling hävettää? Nyt maasturiklassikko palaa 1980-luvulle 19.4.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: Fiat 131 Abarth Rally -replika 22.4.2025 Koeajo Koeajo: Dacia Bigster – enemmän autoa, enemmän järkeä 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 13.4.2025 Lentokoneet Kiinalaisyhtiö Juneyao Air, jolla on kaksi reittiä Helsinki-Vantaalle, kieltäytyy vastaanottamasta Boeingilta uutta laajarunkokonetta tullien takia 27.3.2025 Uutinen Ajokortin ylläpito käy kalliimmaksi – ikäkuskien kukkarolla käydään 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 25.3.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: ostimme vanhan diesel-Mersun tilalle lähes 300 000 km ajetun Toyota Prius -hybridin