20.7.2020 Ajoneuvot Käytetyt erikoisuudet – Mercedes-Benz G 500 4×4² Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Mercedes-Benz G 500 4×4² on älyvapaa fossiili, jossa riemulla ei ole rajaa. Vanhastakin kuljettajasta voi kuoriutua pikkupoika. Mercedes-Benz G 500 4×4² on täysin älytön tuote ja siksi niin äärettömän upea. Se tarjoaa vastauksen mikäli tavallinen G-sarjalainen ei riitä, Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 omaa yhden akselin liikaa ja Unimog ei mahdu parkkiruutuun. Vuonna 2015 esitelty 4×4² pohjautuu vielä vanhaan W 463 -korimallin G-sarjaan.Perusrakenteena on tikapuurunko ja jäykät akselit, jota pidetään perinteisesti juuri maastoajoon sopivana ratkaisuna.Ehkäpä nyt uuden G-sarjan myötä tuo vanhat juuret omannut fossiili on vieläkin hienompi jäänne. Perusrakenteena tässä vanhassa mallissa on yhä tikapuurunko sekä jäykät akselit. Uudessa g-sarjalaisessa sentään etuakseli on erillisjousitettu.Tuo aiemmin mainittu G63 AMG 6x6 on siinä mielessä oikea poiminta, että se on lainannut tällä kertaa käsiteltävälle autolle portaaliakselinsa auttamaan, osaltaan lähes uskomattoman, 450 millimetrin maavaran saavuttamisessa. Muihin maastohienouksiin kuuluvat täydet kolme kappaletta lukittavia tasauspyörästöjä. Ja Mercedes-Benz G500 4×4² on ollut myös Moottorin pikaisessa koeajossa vuoden 2015 loppupuolella. Tuolloin ei jäänyt epäselväksi, että kyseessä on riemukas tapaus. Käytetyt erikoisuudet -juttusarja on esitellyt vaihtoehdoista esimerkiksi aiemmin mainitun Mercedes-Benz Unimogin, sekä siromman Lada Nivan.Noin 25 000 kilometriä mittarissa, tämä Mercedes-Benz G 500 4×4² on kaupan Salon suunnalla.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyKäytetty erikoisuus – Mercedes-Benz G 500 4×4²Tämä Mercedes-Benz G 500 4×4² on myynnissä Salon suunnalla. Värin perusteella kyseessä saattaisi olla jopa juuri sama yksilö, jonka Moottori koeajoi vuoden 2015 puolella. Käyttöönotto on suoritettu tammikuussa 2016, joka voisi sopia tarinaan. Mittarilukemaksi on merkitty noin 25 000 kilometriä.Tämä auto kerjää muutenkin huomiota, jota kirkas ulkoväri korostaa entisestään.Moottorina on juuri vajaat 4 litraa tilavuutta omaava kahdesti ahdettu V8-bensiinimoottori. Jos neljän pyörän pyörittämisen vaativa voima huolettaa, Mercedes-Benz tarjoaa tähän 310 kilowattia eli 420 hevosvoimaa ja huippuvääntö asettuu lukemaan 610 newtonmetriä. Automaattivaihteistossa on 7 pykälää.Limenvihreä ulkokuori kerännee kaikki katseet, jollei pienen omakotitalon korkuinen auto sitä muuten tee. Auton mustat yksityiskohdat istuvat upeasti limenvihreään maalipintaan. Paikallisella rengasliikkeellä ei tosin välttämättä ole oikeaa kokoa hyllyssä, kun sen aika koittaa.Ohjaamo on samaan aikaan funktionaalinen muodoiltaan, että ylellinen materiaaleiltaan.Ohjaamosta löytyy runsaasti nahkaa, koristetikkauksia ja hiilikuitusomisteita. Kaiken koristelun alla on silti käytännöllinen W 463 -ohjaamo ja tavallinen Mercedes-Benzin käyttöliittymä vuodelta 2015. Varusteita tosin on valtavasti suurinäyttöistä navigaattoria myöden ja esimerkiksi istuimissa usean suunnan säädöt.Teksti: Henri Posa, Kuvat: tori.fi Lue lisää Kaikki artikkelit 14.7.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Audi TT Roadster, Moottorin kesän 2000 avoautovertailun voittaja – Moottori 100 vuotta 13.7.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: kolmoskone – uuden ajan oletusmylly 13.7.2025 Ajoneuvot Bentley EXP 15 -konsepti ennakoi täysin uuden ajan Bentley’ä, mutta sen oviratkaisu on lainattu Hyundai Velosterista 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 11.7.2025 Ajoneuvot Hyundai Ioniq 6 N näki viimein päivänvalon – kiinteä takasiipi kertonee kaiken oleellisen tästä sähköisestä urheilusedanista 10.7.2025 Ajoneuvot Toyotan multi-pathway solution ulottuu nyt myös rallipolulle – vetykonsepti GR Yaris Rally2:sta tullaan näkemään Suomen MM-ralleissa 10.7.2025 Ajoneuvot Tiedätkö mikä auto on Suomen edullisin ja samalla Euroopan ostetuin? 10.7.2025 Ajoneuvot Tässä on uusi Mazda CX-5 – erottuvuustekijöitä riittää, eikä vähäisimpänä ahtamaton 2,5-litrainen bensiinimoottori vuonna 2025 10.7.2025 Ajoneuvot Hyundai tylyttää: ”kukaan ei enää halua manuaalivaihteistoja” Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 14.7.2025 Laivat Star of the Seas luovutettiin varustamolleen Meyer Turun telakalta - ei enää lisää kokoa, mutta muutamia pikkuparannuksia 14.7.2025 Koeajo Koeajo: Smart #5 Brabus – raju perhe-SUV on oikea lataushirmu 13.7.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: kolmoskone – uuden ajan oletusmylly 13.7.2025 Sähköautot BYD:n sähköautot kasaantuvat varastoihin, kysyntä sakkaa 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 7.7.2025 Autoilun hinta Tässä on polttoaineiden hinta Virossa – yksi asia saa suomalaiset hätkähtämään 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 8.7.2025 Autoilun hinta Päivän kuva: tämän verran polttoaineet maksoivat Latvian Ainažissa – ennen mysteerialennusta 9.7.2025 Liikenne Lux Express by OnniBus -vuorolla Helsingistä Jyväskylään – näin premium-bussi eroaa tavallisesta 9.7.2025 Ajoneuvot Kia EV5 tarjoaa lopultakin Kian vastauksen Enyaqin, ID.4:n ja Model Y:n haasteeseen myös täällä Euroopassa 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen