18.12.2017

Kenen autoissa viihdyt? Renault hankkii 40% ranskalaisesta lehtitalosta

Kenen autoissa viihdyt? Renault hankkii 40% ranskalaisesta lehtitalosta

Ranskalaisvalmistaja laajentaa mukavuusaluettaan varautuessaan autonomisten autojen aikaan.

Renault hankkii peräti 40% osuuden ranskalaisesta Challenges Groupista, joka julkaisee viittä eri ranskalaislehteä. Sivuttaiselle liikkeelle pois autovalmistuksen parista on kuitenkin mielenkiintoiset perustelut tulevaisuuteen liittyen.

Ranskalaiset ja eurooppalaiset työmatkalaiset viettävät Renaultin mukaan tällä hetkellä noin kaksi tuntia autossa joka päivä. Niinpä ranskalaisen autovalmistajan visioissa tulevaisuuden autonomiset autot tarjoavat enemmän mahdollisuuksia tehdä uusia asioita matkojen ajan. Eräs näistä asioista voisikin olla laadukkaan sisällön kuluttaminen suoraan auton avulla.

Kenen autoissa viihdyt? Renault hankkii 40% ranskalaisesta lehtitalosta

Nyt Renault ja Challenges Group ovatkin rakentamassa eräänlaista innovointilabraa sopivien sisältöjen ja teknologioiden kehittämiseksi. Ilmaista sisältöä voisi olla jatkossa tarjolla kuljettajille ja matkustajille. Renaultin suunnitelmissa itseajavia autoja nähtäisiin liikenteessä jo 2021 ja sen mukaan nyt tehty yrityskauppa on autoalan ensimmäinen liike media-alan suuntaan.

– Tämä projekti on täysin linjassa Renault-ryhmän strategian kanssa, jossa tähtäämme uusien laadukkaiden verkottuneiden palveluiden tarjoamiseen ja asiakaskokemuksen parantamiseen, kommentoi Renaultin pääjohtaja Carlos Ghosn.

Challenges Group julkaisee Ranskassa Challenges-talouslehteä, Sciences et Avenir -tiedelehteä, La Recherche -tiedeyhteisölehteä, yli 100-vuotiasta Historia-lehteä sekä L'Histoire -historiantutkimuslehteä. Lisäksi ryhmä järjestää useita talouden ja teknologian alan tapahtumia muun muassa Pariisissa.

Kenen autoissa viihdyt? Renault hankkii 40% ranskalaisesta lehtitalosta

Renault puolestaan pohdiskeli autonomisen ajamisen tarjoamia mahdollisuuksia ja kyytiläisten viihdyttämistä jo Frankfurtin autonäyttelyssä nähdyssä Symbioz-konseptissa. Auton järjestelmät saattaisivat kertoa virtuaalitodellisuuslaseilla ja auton kosketusnäytöillä matkan varrella nähtävistä historiallisista kohteista. Myös kuljettajaa hellittiin tarjoamalla tilaa vetämällä ohjauspyörä ja mittaristo osaksi kojelautaa silloin, kun auto oli ajovuorossa.

Nyt tehty Challenges Groupin hankinta mahdollistaa samankaltaiset kokeiluprojektit myös uuden mediasisällön suhteen.

Kenen autoissa viihdyt? Renault hankkii 40% ranskalaisesta lehtitalosta

Lähde: Renault ja Automotive News Kuvat: Renault

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Luetuimmat