1.3.2016 Ajoneuvot Mercedes-Benz C-sarjan Cabriolet tuulettaa neljä henkeä kerralla Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Ensimmäinen C-sarjan avoauto tuo tuttua avo-Mercedestä uuteen malliluokkaan. Kevään kunniaksi Mercedes-Benz esitteli Geneven autonäyttelyssä C-sarjan Cabrioletin, täydentäen yhtiön kangaskattoisten avomallien valikoimaa. Samalla C-sarja saa ensimmäistä kertaa avokäsittelyn.Modernilla muotoilulla on haettu nuorekkuutta ja urheilullisuutta, onhan kyseessä avo-Mercedesten sisäänheittomalli. Cabriolet on mitoiltaan lähes identtinen coupen kanssa, avokattoisen ollessa 4 millimetriä korkeampi ulkoa ja vastaavasti 4 millimetriä matalampi sisäpuolelta. Takana kangaskatto tarjoaa kuitenkin peräti 12 millimetriä paremmat päätilat. Mikäli niin haluaa, saa katon halutessaan monikerroksisena "akustisena kangaskattona", vaimentaen viiman ja ajamisen meteliä. Katon perusrakenne on lainattu S-sarjan Cabrioletistä. Katon operointi vie alle 20 sekuntia per suunta ja mekanismi toimii 50 km/h nopeuteen saakka.Merkille uskollisesti avo-C on suunniteltu ympärivuotiseen käyttöön. Aircap-vedonestojärjestelmä ja Airscarf-ilmahuivi löytyvät lisävarustelistalta, jotta kattoa voisi roikottaa auki vähän viileämmässäkin säässä. Ilmastointi huomioi sen, ajetaanko katto auki vai kiinni, ja säätää toimintaansa sen mukaan. Tavaratilaa jää käyttöön 285 litraa katon ollessa auki, täyden 360 litran kapasiteetin ollessa käytettävissä sadesäillä. Istuimet on lainattu kovakattoisesta coupesta, nahkaverhoilun ollessa lämpöä heijastava. Takapenkit ovat erillisistuimet, jotka voi taittaa 50:50 suhteessa alas arkielämän vaatiessa.Jousituksen pääpainona on ollut mukavuus ja hiljaisuus. Nelioviseen verrattuna cabrioletia on madallettu 15 millimetriä. Mukautuva iskunvaimennus teräsjousin on vakiovarusteena, lisävarustelistan houkutellessa sekä jäykemmän urheilujousituksen että mukavamman Airmatic-ilmajousituksen avulla.Moottorivaihtoehtoja on runsaasti. Molemmat dieselit, C 220d ja C 250d, ovat 2,1-litraisia nelisylinterisiä, tehojen ollessa 170 ja 204 hevosvoimaa. Nelisylinteriset bensiinimoottorit ovat mallimerkinnöiltään C 180 1,6-litraiselle, kaksilitraisten ollessa C 200, C 250 ja C300. Tehot nousevat portaittain 156 hevosvoimasta 245 hevosvoimaan. C 220d ja C200 ovat saatavissa 4matic-nelivedolla. 0–100 km/h taittuu nelisylinterisillä 8,9 sekunnin ja 6,4 sekunnin välillä.Kuusisylinteriset bensiinivaihtoehdot ovat kolmilitraiset C 400 4matic (sininen auto) ja malliston kärkisijalla poseeraava Mercedes-AMG C 43 4matic (musta auto). C 400 4matic tuottaa 333 hevosvoimaa ja löytää 100 km/h tuntinopeuden 5,2 sekunnissa. AMG 43 4matic pistää vielä hiukan paremmaksi 367 hevosvoiman turvin ja suoritusarvon painuessa kaksi kymmenystä alle viiden sekunnin. Kaikki moottorivaihtoehdot saa halutessaan 9G-tronic-automaattivaihteistolla.Turva- ja viihdevarusteiden osalta Cabriolet on tuttua C-sarjaa, tarjoten huolettomuutta ja helppoutta sitä kaipaaville.Mercedes-Benzin C-sarjan Cabrioletin pitäisi saapua sopivasti kuuman avoautokesän 2016 aikana.Lähde ja kuvat: Mercedes-BenzMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 14.7.2025 Uutinen Nissanin tehdas Sunderlandissa on ensimmäinen laatuaan Euroopassa – näin siellä syntyy koko kansan katumaasturi Nissan Qashqai 13.7.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: kolmoskone – uuden ajan oletusmylly 13.7.2025 Uutinen Volkswagenin Yhdysvaltain piina jatkuu: ID. Buzz huilaa nyt tariffien takia 13.7.2025 Ajoneuvot Bentley EXP 15 -konsepti ennakoi täysin uuden ajan Bentley’ä, mutta sen oviratkaisu on lainattu Hyundai Velosterista 11.7.2025 Ajoneuvot Hyundai Ioniq 6 N näki viimein päivänvalon – kiinteä takasiipi kertonee kaiken oleellisen tästä sähköisestä urheilusedanista 10.7.2025 Ajoneuvot Toyotan multi-pathway solution ulottuu nyt myös rallipolulle – vetykonsepti GR Yaris Rally2:sta tullaan näkemään Suomen MM-ralleissa 10.7.2025 Ajoneuvot Tiedätkö mikä auto on Suomen edullisin ja samalla Euroopan ostetuin? 10.7.2025 Ajoneuvot Tässä on uusi Mazda CX-5 – erottuvuustekijöitä riittää, eikä vähäisimpänä ahtamaton 2,5-litrainen bensiinimoottori vuonna 2025 10.7.2025 Ajoneuvot Hyundai tylyttää: ”kukaan ei enää halua manuaalivaihteistoja” Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 14.7.2025 Laivat Star of the Seas luovutettiin varustamolleen Meyer Turun telakalta - ei enää lisää kokoa, mutta muutamia pikkuparannuksia 14.7.2025 Koeajo Koeajo: Smart #5 Brabus – raju perhe-SUV on oikea lataushirmu 13.7.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: kolmoskone – uuden ajan oletusmylly 13.7.2025 Sähköautot BYD:n sähköautot kasaantuvat varastoihin, kysyntä sakkaa 7.7.2025 Autoilun hinta Tässä on polttoaineiden hinta Virossa – yksi asia saa suomalaiset hätkähtämään 8.7.2025 Autoilun hinta Päivän kuva: tämän verran polttoaineet maksoivat Latvian Ainažissa – ennen mysteerialennusta 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 9.7.2025 Liikenne Lux Express by OnniBus -vuorolla Helsingistä Jyväskylään – näin premium-bussi eroaa tavallisesta 9.7.2025 Ajoneuvot Kia EV5 tarjoaa lopultakin Kian vastauksen Enyaqin, ID.4:n ja Model Y:n haasteeseen myös täällä Euroopassa 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen