15.7.2022 Ajoneuvot Niesmann+Bischoffilta uusi Flair-malli – uudistunut täysin sisätiloiltaan Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Valmistajan mukaan uutta Flair-mallia on kehitetty noin kahden vuoden ajan, ja tuloksena on laaja joukko innovatiivisia yksityiskohtia. Niesmann+Bischoff julkistaa vielä tänä kesänä uuden Flair-mallin, joka on valmistajan mukaan sisätiloiltaan, ei pelkästään uudistunut, vaan poikkeuksellinen. Valmistajan mukaan uusi Flair 2023:n sisätilat ovat nyt todella modernit, selkeät ja täysin ajattomat, ilman että materiaalien laadukkuudesta tai mukavuuksista olisi tarvinnut tinkiä.Niesmann+Bischoff on kehittänyt uutta Flairia noin kahden vuoden ajan ja tuloksena on laaja räätälöitävyys. Asiakas saa räätälöinnin ansiosta mieluisan premium-linerin itselleen. Niesmann+Bischoff Flair edustaa niin sanottua liner-luokkaa, joka on suuri, linja-automainen täysintegroitu maantieristeilijä.Ensimmäiset uudet Flair-mallit tulevat kauppiaille nähtäville syyskuun alusta ja samaan aikaan malli on esillä Caravan Salon -messuilla Düsseldorfissa. Uusi Flair-mallli on nyt jo myös tilattavissa.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyAvarat sisätilat esteettömillä näkymilläValmistaja kertoo, että uuden Flairin sisätilat ovat hämmästyttävän avarat, sillä ne tarjoavat esteettömät näkymät kaikkialle ajoneuvossa ohjaamosta aina takavuoteelle saakka. Auton sisätiloissa on vapaata liikkumistilaa paljon aiempaa enemmän. Makuuosaston vuoteeseen on leveä kulku, ja oleskelutilan liikuteltava sekä pyöriteltävä pöydänjalka yhdessä taitettavan pöytälevyn kanssa on säädettävissä niin, että oleskelutilasta vastakkain istuttavine sohvaryhmineen on vaivaton pääsy ohjaamoon. Auton ohjaamossa olevat geometriset yläkaapit tarjoavat runsaasti säilytystilaa, ja halutessaan niiden tilalle saa kahden hengen nostovuoteen, joka katoaa lähes huomaamattomasti kattoon.Oleskelutiloissa on Niesmann+Bischoffin iSmove-mallista tuttuja piirteitä, kuten seinien akustinen huopaverhoilu sekä yhdellä kädenliikkeellä L-istuinryhmäksi muunnettava kuljettajan puoleinen sohva, jossa on turvavyöt kahdelle lisämatkustajalle. Sohvan ainutlaatuinen kääntömekanismi on Niesmann+Bischoffin itsensä kehittämä.Matkustamon valaistus on suunniteltu siten, että sitä voidaan käyttää mahdollisimman intuitiivisesti. Yöllistä valaistusta varten ajoneuvossa on myös liike- ja hämärätunnistimet. Oleskelutilassa, takatallissa ja huoltoluukussa on automaattinen valaistus, joka aktivoituu kosketettaessa ovea tai luukkua.Flair-mallin keittiöön voi valita ulkonäöltään kiveä muistuttavan mineraalikuituisen työtason upotetulla tiskialtaalla tai mikroaaltouunin, kaasu-uunin, astianpesukoneen sekä sähköisesti ulos- ja sisään vedettävän liesituulettimen. Vakiomuotoisen, kaapinovien taakse kätkeytyvän jääkaapin tilalle on saatavana vetolaatikkoon sijoitettu jääkaappi.Uudistunut kaksoispohja kätkee tekniikanFlairissa on myös uudistettu kaksoispohja, joka kätkee sisäänsä kaikki säiliöt ja tekniset asennukset. Vesi- ja sähköasennukset on suunniteltu täysin uusiksi, jotta säilytystilaa jää mahdollisimman paljon ja siihen pääsee paremmin käsiksi.Ulosvedettävät säilytyslaatikot tekevät uuden tilan käytöstä helppoa ja kätevää. Autossa on myös vakiomuotoinen 100 Ah:n litiumakku. Omavaraisuuden kasvattamiseksi uuteen Flairiin voidaan asentaa myös 220 tai 440 watin aurinkopaneelit sekä jopa 6 x 100 Ah litiumakkua yhdistettynä tehokkaaseen invertteriin ja laturiin sekä akunhallintajärjestelmään.Sisätilojen lisäksi auto on myös uudistunut ulkoa. Ulkoilme on suoraviivainen ja konstailematon. Ajovalot on sijoitettu kauemmas toisistaan, ja sekä päiväajovaloissa että takavaloissa on jatkuva, hyvin erottuva valosignaali.Ivecon alustalla kahdella pituudellaUudesta Flairista on tarjolla kaksi Iveco Daily -alustaista mallia, joista lyhyempi on pituudeltaan 8,83 metriä ja pidempi 9,27 metriä. 7200 kilon kokonaismassan voi korottaa myös 7490 kiloon. Tarjolla on Ivecon sähköiset avustinjärjestelmät, kuten hätäjarruavustin, mukautuva vakionopeudensäädin ja aktiivinen kaistavahti.Uusi Flair on edeltäjänsä tapaan edelleen ainut liner-luokan ajoneuvo, jossa on vakiona ohjaamon turvatyynyt, ESP, turvavyönkiristimet ja jarrupolkimen vapautusmekanismi törmäystilanteessa.Lähde: Niesmann+BischoffMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 9.5.2025 Ajoneuvot Audi julkisti uuden A6:n E-Hybrid Quattro -lataushybridiversiot – toisin sanoen yksi ja ainoa Suomi-versio 8.5.2025 Ajoneuvot Jeep Compass jatkaa spaghettiwesterniä täysin uuden sukupolven muodossa 7.5.2025 Liikenne Sähköpotkulaudalla saa kyyditä – väärin! 7.5.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Smart #5 Brabus – Smart for Five, kirkkaasti 6.5.2025 Uutinen Classic Motorshow 2025: Omistajien helmien kymmenen upeaa finalistia 6.5.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Mercedes-Benz CLA – vanhaa vain ja ainoastaan nimi 5.5.2025 Autonäyttely Classic Motorshow’ssa vieraili jälleen yli 20 000 kävijää 5.5.2025 Ajoneuvot Aston Martin DBX S tuo ”vain” 2 198 kilon edestä Valhallaa mökkitielle 4.5.2025 Ajatuksia autoista Sovelluksia vielä sovellusten jälkeenkin – Ajatuksia autoista Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 8.5.2025 Autonäyttely Classic Motorshow 2025: harvinainen Saab-Lancia 600 – Pohjolan Delta oli aikansa Vuoden Auto 8.5.2025 Koeajo Koeajo: Cadillac Lyriq – 2020-luvun amerikkalainen unelma 7.5.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Smart #5 Brabus - Smart for Five, kirkkaasti 6.5.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: taloudellisuuskisa osoitti, että käytetty Toyota Prius on edelleen voimissaan 8.5.2025 Yleinen Ilmavoimien Baana 25 -harjoitus sulkee nelostien viikoksi Tikkakosken varalaskupaikan kohdalta 5.5.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Volvo XC90 sillä Yamahan tekemällä 4,4-litraisella V8:lla 2.5.2025 Renkaat Auton vanteissa käytettävä alumiini on maailman toiseksi eniten louhittu metalli – korjaamalla auton vanteen voi tehdä ympäristöteon 3.5.2025 Ajoneuvot Uudistunut Volvo S90 jäänee kokonaan idän ihmeeksi 6.5.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: taloudellisuuskisa osoitti, että käytetty Toyota Prius on edelleen voimissaan 1.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kun ajetaan 100 km/h, Volkswagen Tiguan -lataushybridi menee edelleen sähköllä pitkälle 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 13.4.2025 Lentokoneet Kiinalaisyhtiö Juneyao Air, jolla on kaksi reittiä Helsinki-Vantaalle, kieltäytyy vastaanottamasta Boeingilta uutta laajarunkokonetta tullien takia 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa