15.7.2022 Ajoneuvot Niesmann+Bischoffilta uusi Flair-malli – uudistunut täysin sisätiloiltaan Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Valmistajan mukaan uutta Flair-mallia on kehitetty noin kahden vuoden ajan, ja tuloksena on laaja joukko innovatiivisia yksityiskohtia. Niesmann+Bischoff julkistaa vielä tänä kesänä uuden Flair-mallin, joka on valmistajan mukaan sisätiloiltaan, ei pelkästään uudistunut, vaan poikkeuksellinen. Valmistajan mukaan uusi Flair 2023:n sisätilat ovat nyt todella modernit, selkeät ja täysin ajattomat, ilman että materiaalien laadukkuudesta tai mukavuuksista olisi tarvinnut tinkiä.Niesmann+Bischoff on kehittänyt uutta Flairia noin kahden vuoden ajan ja tuloksena on laaja räätälöitävyys. Asiakas saa räätälöinnin ansiosta mieluisan premium-linerin itselleen. Niesmann+Bischoff Flair edustaa niin sanottua liner-luokkaa, joka on suuri, linja-automainen täysintegroitu maantieristeilijä.Ensimmäiset uudet Flair-mallit tulevat kauppiaille nähtäville syyskuun alusta ja samaan aikaan malli on esillä Caravan Salon -messuilla Düsseldorfissa. Uusi Flair-mallli on nyt jo myös tilattavissa.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyAvarat sisätilat esteettömillä näkymilläValmistaja kertoo, että uuden Flairin sisätilat ovat hämmästyttävän avarat, sillä ne tarjoavat esteettömät näkymät kaikkialle ajoneuvossa ohjaamosta aina takavuoteelle saakka. Auton sisätiloissa on vapaata liikkumistilaa paljon aiempaa enemmän. Makuuosaston vuoteeseen on leveä kulku, ja oleskelutilan liikuteltava sekä pyöriteltävä pöydänjalka yhdessä taitettavan pöytälevyn kanssa on säädettävissä niin, että oleskelutilasta vastakkain istuttavine sohvaryhmineen on vaivaton pääsy ohjaamoon. Auton ohjaamossa olevat geometriset yläkaapit tarjoavat runsaasti säilytystilaa, ja halutessaan niiden tilalle saa kahden hengen nostovuoteen, joka katoaa lähes huomaamattomasti kattoon.Oleskelutiloissa on Niesmann+Bischoffin iSmove-mallista tuttuja piirteitä, kuten seinien akustinen huopaverhoilu sekä yhdellä kädenliikkeellä L-istuinryhmäksi muunnettava kuljettajan puoleinen sohva, jossa on turvavyöt kahdelle lisämatkustajalle. Sohvan ainutlaatuinen kääntömekanismi on Niesmann+Bischoffin itsensä kehittämä.Matkustamon valaistus on suunniteltu siten, että sitä voidaan käyttää mahdollisimman intuitiivisesti. Yöllistä valaistusta varten ajoneuvossa on myös liike- ja hämärätunnistimet. Oleskelutilassa, takatallissa ja huoltoluukussa on automaattinen valaistus, joka aktivoituu kosketettaessa ovea tai luukkua.Flair-mallin keittiöön voi valita ulkonäöltään kiveä muistuttavan mineraalikuituisen työtason upotetulla tiskialtaalla tai mikroaaltouunin, kaasu-uunin, astianpesukoneen sekä sähköisesti ulos- ja sisään vedettävän liesituulettimen. Vakiomuotoisen, kaapinovien taakse kätkeytyvän jääkaapin tilalle on saatavana vetolaatikkoon sijoitettu jääkaappi.Uudistunut kaksoispohja kätkee tekniikanFlairissa on myös uudistettu kaksoispohja, joka kätkee sisäänsä kaikki säiliöt ja tekniset asennukset. Vesi- ja sähköasennukset on suunniteltu täysin uusiksi, jotta säilytystilaa jää mahdollisimman paljon ja siihen pääsee paremmin käsiksi.Ulosvedettävät säilytyslaatikot tekevät uuden tilan käytöstä helppoa ja kätevää. Autossa on myös vakiomuotoinen 100 Ah:n litiumakku. Omavaraisuuden kasvattamiseksi uuteen Flairiin voidaan asentaa myös 220 tai 440 watin aurinkopaneelit sekä jopa 6 x 100 Ah litiumakkua yhdistettynä tehokkaaseen invertteriin ja laturiin sekä akunhallintajärjestelmään.Sisätilojen lisäksi auto on myös uudistunut ulkoa. Ulkoilme on suoraviivainen ja konstailematon. Ajovalot on sijoitettu kauemmas toisistaan, ja sekä päiväajovaloissa että takavaloissa on jatkuva, hyvin erottuva valosignaali.Ivecon alustalla kahdella pituudellaUudesta Flairista on tarjolla kaksi Iveco Daily -alustaista mallia, joista lyhyempi on pituudeltaan 8,83 metriä ja pidempi 9,27 metriä. 7200 kilon kokonaismassan voi korottaa myös 7490 kiloon. Tarjolla on Ivecon sähköiset avustinjärjestelmät, kuten hätäjarruavustin, mukautuva vakionopeudensäädin ja aktiivinen kaistavahti.Uusi Flair on edeltäjänsä tapaan edelleen ainut liner-luokan ajoneuvo, jossa on vakiona ohjaamon turvatyynyt, ESP, turvavyönkiristimet ja jarrupolkimen vapautusmekanismi törmäystilanteessa.Lähde: Niesmann+BischoffMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 21.3.2025 Ajoneuvot Ajatuksia autoista: Jaguar Type 00 – renesanssi 20.3.2025 Ajoneuvot Alkulähteillä – Suomen ensimmäinen Volkswagen, ensimmäinen Mazda ja ensimmäinen Xpeng esillä Auto 25:ssä 18.3.2025 Uutinen Mitä Toyota Gazoo Racingilla on vedetty? Luvassa isoja takasiipiä ja keskimoottorinen GR Yaris 17.3.2025 Uutinen Tiettävästi Suomen ainoiden Rivian R1T -sähköautojen omistaja Aapo Huovila: ”Paras käyttöauto, mikä minulla on koskaan ollut” 16.3.2025 Ajoneuvot Keulasta sen erottaa – uudistunut Škoda Enyaq on nyt tuotannossa ja Suomen kamaralla 16.3.2025 Ajoneuvot Täyssähköisessä Mercedes-Benz ESprinter -retkeilyautossa on yllättävänkin paljon järkeä 14.3.2025 Uutinen Moottorin haastattelu: Toyota ei usko solid state -akkujen tulevan massatuotantoon vielä vuosikausiin 14.3.2025 Ajoneuvot Ulkonäkö pettää – Mercedes-Benz CLA on nyt nimittäin aivan uusi, ja lähtökohtaisesti valmistajansa energiatehokkain sähköauto 14.3.2025 Ajoneuvot Saisiko olla maailman nopeimmin kiihtyvä tuotantoauto? Tässä on Porsche Taycan Turbo GT Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 23.3.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: jäähyväiset käytetylle Mersulle – tähän hintaan ja tällaiseen kotiin S124 meni 22.3.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: Citroën DS by Vernagallo Stile 23.3.2025 Ajatuksia autoista Kun mainoksen ”Maailman paras Transporter” onkin Ford Transit – Ajatuksia autoista 21.3.2025 Koeajo Maistiainen: Mitsubishi Outlander PHEV – kansansuosikki lainaa rapakon takaa 22.3.2025 Kotimaanmatkailu Moottori 100 vuotta: Koronakuplassa Ranualla 17.3.2025 Uutinen Tiettävästi Suomen ainoiden Rivian R1T -sähköautojen omistaja Aapo Huovila: ”Paras käyttöauto, mikä minulla on koskaan ollut” 17.3.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Keine bombe – onko tässä toisen maailmansodan arvokkain ”panttipullo”? 16.3.2025 Ajoneuvot Keulasta sen erottaa - uudistunut Škoda Enyaq on nyt tuotannossa ja Suomen kamaralla 21.3.2025 Koeajo Maistiainen: Hyundai Inster – uutuushalpis on todellinen ekoilija 23.3.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: jäähyväiset käytetylle Mersulle – tähän hintaan ja tällaiseen kotiin S124 meni 5.3.2025 Autoilun hinta Tonnin pommit ovat nyt kolmen tonnin pommeja – mihin katosivat halvimmat autot? 11.3.2025 Autoilu Nakkaatko renkaat ulkovarastoon säilytykseen? Se saattaa pilata kumit ennätysajassa 25.2.2025 Uutinen Autosta rikkoutui takalasi – asiakkaan ostama lasivakuutus ei korvannutkaan 6.3.2025 Autoilu Täytyykö peltoautokin liikennevakuuttaa? – Näin vastaa asiantuntija 6.3.2025 Kuluttajat Uudehkosta Fordista oli öljyt vaihtamatta, jakopää ja laturi hajosivat, auto haisi, eikä sen valotkaan toimineet – ostajalta lähes 12 000 euron vaatimus myyjälle