20.2.2017

Street Fighter II vastaan Toyota C-HR – siis hetkinen mitä?

Street Fighter II vastaan Toyota C-HR

Japanissa Toyotan kulmikasta C-HR-crossoveria mainostetaan hiukan eri tavalla.

Capcomin vuonna 1991 ilmestynyt klassinen taistelupeli Street Fighter II ja Toyotan vast'ikään ilmestynyt kulmikas crossover C-HR ovat ehkä epätavallinen pari, mutta mitäpä nykyaikaisissa automainoksissa ei nähtäisi. Upeasti animoidussa mainoksessa C-HR kiertää maailmaa ja taistelee lopuksi klassikkohahmo M. Bisonia vastaan.

https://youtube.com/watch?v=exDTaMMXgqo

Japanin mainoskampanjassa C-HR on saanut markkinointisloganikseen "Keep Yourself Alive", joka selittää myös mainoksen taustalla soivan Queenin Keep Yourself Alive -kappaleen. Mysteerisistä käännössyistä johtuen meikäläinen M. Bison tunnetaan muuten nimellä Vega japanilaisessa Street Fighter II:ssä. Kyseessä ei tietenkään ole ensimmäinen kerta, kun nuoria autonostajia havitellaan videopeleihin viittaamalla.

Samaan mainoskampanjaan kuuluu myös pitkä, leikkisä mainos, jossa C-HR pienoismallit huristavat pitkin jättimäistä autotaloa. Tomica-leluvalmistajan kanssa yhteistyössä tehty mainos on osa samaa "Crossover the world"-kampanjaa, jossa C-HR huristelee erilaisissa maisemissa.

https://youtube.com/watch?v=GBocyBZrmwk

Toyotan mainosantia selaamalla japanilaisesta C-HR-markkinoinnista löytyy muitakin mielenkiintoisuuksia. Käynnissä on esimerkiksi kampanja, jossa autoonsa voi tilata haluamansa mallimerkinnän noin 20 euron hintaan.

https://youtube.com/watch?v=0yCOvhy7TpQ

Samalla esittäytyy japanilaismarkkinoiden kattava lisävarustevalikoima erityisesti kosmeettisten osien kohdalla. Äärimmäisimmät versiot C-HR:stä ovat melkoisen räväköitä, mutta ne ovat silti vinkeä askel personoitavuuden saralla.

https://youtube.com/watch?v=eyXmMZdAsfo
https://youtube.com/watch?v=1zbZzhFOjNI
https://youtube.com/watch?v=sY8YA5wnf0U
https://youtube.com/watch?v=dDyuc2MU8Yo

Merkittävää on huomata myös mainosten lopussa näkyvä Toyotan mainoslause: "Fun to drive, again. Toyota.". Viime vuosien panostus ajettavuuteen otetaan siis Japanin markkinoinnissakin tosissaan.

Teksti: Aake Kinnunen Kuva ja videot: Toyota

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Kommentoi artikkelia

Luetuimmat