23.2.2024 Ajoneuvot Triumph Tiger 1200 -mallistoon odotettuja uudistuksia Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Triumph on kuunnellut asiakaspalautteita, ja kaksi vuotta sitten täysin uudistettu Tiger 1200 saa jälleen useita parannuksia ominaisuuksiinsa. Triumph uhosi kaksi vuotta sitten ison seikkailupyörä Tiger 1200:n esittelyn yhteydessä, että se aikoo uutuudellaan suistaa BMW:n ison GS:n valtaistuimeltaan. Hyväksi Tiger 1200 osoittautuikin, mutta myyntimäärissä mitattuna se ei yltänyt uhon mukaisiin tavoitteisiin. Kahden vuoden aikana brittitehdas on kerännyt Tiger-kuljettajilta palautteita, ja nyt mallia uudistetaan saatujen parannusehdotusten mukaan. Muutoksia on tehty niin moottoriin, ajettavuuteen, ergonomiaan kuin elektroniikkaankin. Tiger 1200 Rally Pro Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy GT matkalle - Rally maastoon Tiger 1200 -mallisto jakautuu jatkossakin matkailupainotteisiin GT-versioihin ja maastopainotteisiin Rally-versioihin. Kumpikin jakautuu vielä Pro- (20 litran tankki) ja Explorer-malliversioihin (30 litran tankki). GT:ssä on 19/18-tuumaiset alumiinivaluvanteet, kun taas Rallyssa on 21/18-tuumaiset pinnavanteet. Tiger 1200 GT Pro Lisää pyöriviä massoja, lisää pehmeyttä ominaisuuksiin Moottorin pyöriviä massoja on kasvatettu, ja yhdessä moottorinohjaukseen tehtyjen muutosten kanssa ominaisuuksien sanotaan nyt olevan pehmeämmät erityisesti alhaisilla kierroksilla. Kytkintäkin on muokattu toimimaan pehmeämmin. Muutoksilla tähdätään myös pienempiin värinöihin, mikä olikin yksi moottorin heikkouksista tähän asti. Teho- ja vääntölukemat on pidetty ennallaan, 150 hevosvoimaa 9 000 kierroksella ja 130 newtonmetriä 7 000 kierroksella. Tiger 1200 Rally Explorer Vauhdissa säädettävä istuinkorkeus Aikaisemmin ohjaustangon värinöitä vähentävä kumivaimenteinen kiinnitys on ollut vain Explorer-malliversioissa, nyt se on vakiona koko Tiger 1200 -mallistossa. Kuljettajan istuin on muotoiltu uudelleen, ja siinä luvataan nyt olevan enemmä’n tilaa vaihdella istuma-asentoa. Vakioistuimella istuinkorkeus on GT-versioissa 850 millimetriä ja Rally-versioissa 875 millimetriä. Matalalla istuinvaihtoehdoilla 20 millimetriä vähemmän. Semiaktiiviseen jousitusjärjestelmään on lisätty ominaisuus, jolla kuljettaja voi pysähdyttäessä laskea pyörän korkeutta 20 millimetriä yhdellä napinpainalluksella. Tiger 1200 GT Explorer Tiger 1200 GT Explorer Tiger 1200 GT Explorer GT-versioissa jalkatapit on siirretty korkeammalle ja lähemmäs pyörän keskilinjaa, jolloin kallistusvaraa on aiempaa enemmän. Uudistetut mallit saapuvat jälleenmyyjille huhtikuun aikana. Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Triumph Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 13.5.2024 Ajoneuvot Cupra päivitti näyttävästi Formentorin, ja vielä riittää virtaa myös Leóniin 12.5.2024 Ajoneuvot Suomen autokanta – millä Suomi oikeasti ajaa? 12.5.2024 Ajoneuvot Entinen GM-pomo Bob Lutz avasi amerikkalaislehdelle Saabin lakkauttamiseen johtaneita syitä – sisältö ei välttämättä sovi saabisteille 10.5.2024 Ajoneuvot Alfa Romeo Junior vihdoin pressikuvissa – ei ollut muuten ensimmäinen kerta kun auton mallinimi vaihdettiin viime tipassa 8.5.2024 Ajoneuvot Rolls-Royce päivitti pyydetyimmän mallinsa – tällainen on Cullinan Series II 6.5.2024 Ajoneuvot Mini Aceman on BMW:n vastine tulikuumille kompaktien premiumsähköcrossovereiden markkinoille 5.5.2024 Ajoneuvot Land Rover valmistelee kahta superuutuutta – virallisissa salakuvissa täyssähköinen Range Rover sekä V8-mörkö Defender Octa 4.5.2024 Ajoneuvot Ferrari 12 Cilindri – nimi kertoo kaiken oleellisen tästä upeasta super-grand tourerista 1.5.2024 Ajoneuvot Tiesitkö, että halvimmillaan täyssähköisen Bugattin puikkoihin pääsee vain noin 30 000 eurolla? Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 12.5.2024 Koeajo Koeajo: Dacia Duster – herää kysymys, mitä ihmettä muut tekevät? 13.5.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Toyota Land Cruiser 3.0 D4D - ”sole poka mikhän kilometrimäärä” 13.5.2024 Koeajo Koeajo: Hyundai Kona Electric 48 kWh – vähemmälläkin pärjää 13.5.2024 Ajoneuvot Cupra päivitti näyttävästi Formentorin, ja vielä riittää virtaa myös Leóniin 12.5.2024 Ajoneuvot Entinen GM-pomo Bob Lutz avasi amerikkalaislehdelle Saabin lakkauttamiseen johtaneita syitä - sisältö ei välttämättä sovi saabisteille 12.5.2024 Koeajo Koeajo: Dacia Duster – herää kysymys, mitä ihmettä muut tekevät? 7.5.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 ja katsastuksen helppouden viehätys 7.5.2024 Liikenne Kesäkuu tuo vakuutuspakon yli 25 kg painaville tai yli 25 km/h -kulkeville moottorikulkineille 13.5.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Toyota Land Cruiser 3.0 D4D - ”sole poka mikhän kilometrimäärä” 12.5.2024 Ajoneuvot Entinen GM-pomo Bob Lutz avasi amerikkalaislehdelle Saabin lakkauttamiseen johtaneita syitä - sisältö ei välttämättä sovi saabisteille 12.5.2024 Koeajo Koeajo: Dacia Duster – herää kysymys, mitä ihmettä muut tekevät? 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille