23.2.2024 Ajoneuvot Triumph Tiger 1200 -mallistoon odotettuja uudistuksia Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Triumph on kuunnellut asiakaspalautteita, ja kaksi vuotta sitten täysin uudistettu Tiger 1200 saa jälleen useita parannuksia ominaisuuksiinsa. Triumph uhosi kaksi vuotta sitten ison seikkailupyörä Tiger 1200:n esittelyn yhteydessä, että se aikoo uutuudellaan suistaa BMW:n ison GS:n valtaistuimeltaan. Hyväksi Tiger 1200 osoittautuikin, mutta myyntimäärissä mitattuna se ei yltänyt uhon mukaisiin tavoitteisiin. Kahden vuoden aikana brittitehdas on kerännyt Tiger-kuljettajilta palautteita, ja nyt mallia uudistetaan saatujen parannusehdotusten mukaan. Muutoksia on tehty niin moottoriin, ajettavuuteen, ergonomiaan kuin elektroniikkaankin.Tiger 1200 Rally ProMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyGT matkalle - Rally maastoonTiger 1200 -mallisto jakautuu jatkossakin matkailupainotteisiin GT-versioihin ja maastopainotteisiin Rally-versioihin. Kumpikin jakautuu vielä Pro- (20 litran tankki) ja Explorer-malliversioihin (30 litran tankki). GT:ssä on 19/18-tuumaiset alumiinivaluvanteet, kun taas Rallyssa on 21/18-tuumaiset pinnavanteet.Tiger 1200 GT ProLisää pyöriviä massoja, lisää pehmeyttä ominaisuuksiinMoottorin pyöriviä massoja on kasvatettu, ja yhdessä moottorinohjaukseen tehtyjen muutosten kanssa ominaisuuksien sanotaan nyt olevan pehmeämmät erityisesti alhaisilla kierroksilla. Kytkintäkin on muokattu toimimaan pehmeämmin. Muutoksilla tähdätään myös pienempiin värinöihin, mikä olikin yksi moottorin heikkouksista tähän asti. Teho- ja vääntölukemat on pidetty ennallaan, 150 hevosvoimaa 9 000 kierroksella ja 130 newtonmetriä 7 000 kierroksella.Tiger 1200 Rally ExplorerVauhdissa säädettävä istuinkorkeusAikaisemmin ohjaustangon värinöitä vähentävä kumivaimenteinen kiinnitys on ollut vain Explorer-malliversioissa, nyt se on vakiona koko Tiger 1200 -mallistossa. Kuljettajan istuin on muotoiltu uudelleen, ja siinä luvataan nyt olevan enemmä’n tilaa vaihdella istuma-asentoa. Vakioistuimella istuinkorkeus on GT-versioissa 850 millimetriä ja Rally-versioissa 875 millimetriä. Matalalla istuinvaihtoehdoilla 20 millimetriä vähemmän. Semiaktiiviseen jousitusjärjestelmään on lisätty ominaisuus, jolla kuljettaja voi pysähdyttäessä laskea pyörän korkeutta 20 millimetriä yhdellä napinpainalluksella.Tiger 1200 GT Explorer Tiger 1200 GT Explorer Tiger 1200 GT ExplorerGT-versioissa jalkatapit on siirretty korkeammalle ja lähemmäs pyörän keskilinjaa, jolloin kallistusvaraa on aiempaa enemmän. Uudistetut mallit saapuvat jälleenmyyjille huhtikuun aikana.Teksti: Janne Huhtala Kuvat: TriumphMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 21.3.2025 Ajoneuvot Ajatuksia autoista: Jaguar Type 00 – renesanssi 20.3.2025 Ajoneuvot Alkulähteillä – Suomen ensimmäinen Volkswagen, ensimmäinen Mazda ja ensimmäinen Xpeng esillä Auto 25:ssä 16.3.2025 Ajoneuvot Keulasta sen erottaa – uudistunut Škoda Enyaq on nyt tuotannossa ja Suomen kamaralla 16.3.2025 Ajoneuvot Täyssähköisessä Mercedes-Benz ESprinter -retkeilyautossa on yllättävänkin paljon järkeä 14.3.2025 Ajoneuvot Ulkonäkö pettää – Mercedes-Benz CLA on nyt nimittäin aivan uusi, ja lähtökohtaisesti valmistajansa energiatehokkain sähköauto 14.3.2025 Ajoneuvot Saisiko olla maailman nopeimmin kiihtyvä tuotantoauto? Tässä on Porsche Taycan Turbo GT 11.3.2025 Ajoneuvot Alfa Romeo Junior saa nelivedon ja lisää urheilullisuutta 10.3.2025 Ajoneuvot MG S5 on MG 4:n SUV-sisar, joka tulee korvaamaan MG ZS EV:n 8.3.2025 Ajoneuvot Maskuliinisesta maasturista tulikin naistenauto – Women’s Worldwide Car of the Year 2025 on Hyundai Santa Fe Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 22.3.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: Citroën DS by Vernagallo Stile 21.3.2025 Koeajo Maistiainen: Mitsubishi Outlander PHEV – kansansuosikki lainaa rapakon takaa 22.3.2025 Kotimaanmatkailu Moottori 100 vuotta: Koronakuplassa Ranualla 20.3.2025 Ajoneuvot Alkulähteillä - Suomen ensimmäinen Volkswagen, ensimmäinen Mazda ja ensimmäinen Xpeng esillä Auto 25:ssä 21.3.2025 Ajoneuvot Ajatuksia autoista: Jaguar Type 00 – renesanssi 17.3.2025 Uutinen Tiettävästi Suomen ainoiden Rivian R1T -sähköautojen omistaja Aapo Huovila: ”Paras käyttöauto, mikä minulla on koskaan ollut” 17.3.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Keine bombe – onko tässä toisen maailmansodan arvokkain ”panttipullo”? 16.3.2025 Ajoneuvot Keulasta sen erottaa - uudistunut Škoda Enyaq on nyt tuotannossa ja Suomen kamaralla 21.3.2025 Koeajo Maistiainen: Hyundai Inster – uutuushalpis on todellinen ekoilija 19.3.2025 Laivat Baltic Princessin telakointi osa 2: nyt katsotaan mitä se on syönyt ja vedetään tuoreet maalit päälle 5.3.2025 Autoilun hinta Tonnin pommit ovat nyt kolmen tonnin pommeja – mihin katosivat halvimmat autot? 11.3.2025 Autoilu Nakkaatko renkaat ulkovarastoon säilytykseen? Se saattaa pilata kumit ennätysajassa 25.2.2025 Uutinen Autosta rikkoutui takalasi – asiakkaan ostama lasivakuutus ei korvannutkaan 6.3.2025 Autoilu Täytyykö peltoautokin liikennevakuuttaa? – Näin vastaa asiantuntija 6.3.2025 Kuluttajat Uudehkosta Fordista oli öljyt vaihtamatta, jakopää ja laturi hajosivat, auto haisi, eikä sen valotkaan toimineet – ostajalta lähes 12 000 euron vaatimus myyjälle