Ajoneuvot | 8.10.2019

Keskimoottoria nyt avokattoisena: Chevrolet Corvette Stingray Convertible

Keskimoottori-Corvette on nyt myös mallisarjansa ensimmäinen aukeavalla kovakatolla varustettu urheiluauto.

Jaa artikkeli

Uudesta Chevrolet Corvettesta on puhuttu paljon, eikä vähiten sen vaihdettua perinteinen etumoottori-takaveto -rakenne superautomaiseen keskimoottoriratkaisuun.

Nyt C8-sukupolvena tunnettu Corvette-mallisto laajenee avokattoisella versiolla. Auto on samalla Corvette-historian ensimmäinen taittuvalla kovakatolla varustettu avomalli.

Chevrolet kertoo uuden Corvetten suunnittelun alkaneen avomallista, joten Convertible-version kerrotaan säilyttävän kovakattoisen korin jäykkyys. Väite ei sikäli ole uskomaton, sillä Coupeksi kutsutun perusmallinkin kattopala irtoaa käsivoimin targahengessä.

Kesä 16 sekunnissa

Corvette Stingray Convertiblen suurin ero Coupeen onkin täysautomaattisesti aukeava katto. Valmistajan mukaan se toimii 30 mailiin tunnissa (noin 48 km/h) asti vain 16 sekunnissa. Järjestelmä toimii nyt kuudella sähkömoottorilla aiempien hydraulisten järjestelmien sijaan, mikä valmistajan mukaan parantaa luotettavuutta.

Chevrolet Corvette Convertible

Katto ei myöskään heikennä auton käytettävyyttä: keulassa on yhä pieni tavaratila, ja auton perää vetää yhä kahden golfbagin verran tavaraa.

Corvetten sydän on yhä ennallaan: 6,2-litrainen LT2-nimen saanut V8 tuottaa 495 hevosvoimaa, ja sen perässä on 8-vaihteinen kaksoiskytkinautomaatti.

Kotimarkkinollaan Yhdysvalloissa Corvette Stingray Convertiblen lisähinta Coupéen verrattuna on 7 500 dollaria.

Jaa artikkeli

Keskustelu